Gå til innhold

Drømmebryllupet


Kardinal

Anbefalte innlegg

Endelig har vi satt en dato for bryllupet vårt!! Vi snakket først om å gifte oss 13.13.13, siden 13 er lykketallet vårt. Men vi fant jo fort ut at det ikke var mulig. Og siden jeg har en forkjærlighet for spesielle datoer, ble det 12.12.12 istedenfor.

Begge er i 20 årene, vært sammen flere år og vært forlovet i over to år. Så det er virkelig på tide at det skjer noe her. Familie og venner har gitt oss opp og sluttet å mase om hva tid vi skal gifte oss :fnise:

Edit: 12.12.12 var allerede reservert :trist: Hadde jo muligheten å gifte oss andre plasser i utlandet på denne datoen, men etter litt reseach fant vi ut at plassen vi skal gifte oss går foran datoen. Så datoen er foreløpig forandret til 20.03.12

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det passer oss ganske fint egentlig. Rekner med at når de har gitt opp å spørre/mase på oss, så tror de at vi ikke kommer til å gifte oss :lur: De skulle bare visst! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikket på ulike steder vi kunne hatt giftet oss. Tenkte først på Maldivene, men det viste seg å være et muslimst land så det er ikke mulig. Mauritius har vi og vært innom, men der var det syklonsesong i desember. Så valget har egentlig falt på Thailand. Har så lyst å gifte meg på en strand pyntet med flotte blomster :rodmer:

Deluxe%20set%20up%20Phra%20Nang%20Beach_big.jpg

Blomsterose%20og%20ringer_big.jpg

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er planen for morgendagen å høre med jobbene våres. Vi planlegger å reise 16. mars og være i Thailand i to uker. Jeg rekner med at jobben min ikke er noe problem, for jeg fikk godkjennelse å ta to uker ferie i desember. Planen var jo å gifte seg da, men siden datoen allerede var opptatt så ble det litt endringer. Jeg er imidlertid sikkelig spent på jobben til mannen. Håper de seier ja, men det er langt i fra sikkert. Får bruke det argumentet at vi forhåpentligvis bare gifter oss en gang :fnise:

Endret av Badekar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 2 ukers ferie booket :hoppendeglad: Datoen er bekreftet fra sjømannskirka, på gubbens 31 års dag faktisk. Og det er jo bare 5 måneder til! Hjelp, hva har vi begitt oss ut på :hakeslepp:

Jeg har laget budskjett, og dæven sier jeg bare. Vi kommer nok opp i 70 000. Fytti grisen det er mye syns jeg!! Jaja, har funnet ut at vi akkurat kan klare det.

Spareplan: (Har 10 000 på bok nå)

- 10 000 kr i november og desember (halv skatt + vi skal ikke kjøpe julepresanger til hverandre i år)

- 5000 kr i januar

- 5000 kr i februar

- 5000 kr i mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er oversikt over budskjettet våres:

Reisen (Startour) 30000

Bryllupsplanlegger via Startour 10000

Klær til meg (Kjole, sko osv) 3000

Frisør (før vi reiser ned) 1500

Klær til mannen (Dress, sko osv) 3000

Flybilletter til/fra oslo 2000

Taxi, evt parkering av bil 800

Sjømannsprest (vigsel, reise) 10000

Oppholdet (lommepenger) 10000

Vaksiner/Lege 1000

Kennel Katt 1000

Totaltsummen blir da: 72300. Jeg tror jeg har fått det meste med. Kom gjerne med tips/råd om budskjettet!

Og så syns jeg fremdeles det er utrolig mye penger å bruke på en bryllupsreise/bryllup. Vi er i startgropa av å bygge hus nå, og jeg kan ikke unngå å tenke på hva vi heller kunne brukt de pengene på, istedenfor et bryllup. Men så tenker jeg og, at skal vi ha det slik vi ønsker må vi gjøre det nå. Vi har nemlig sluttet på prevensjon, så mye kan endre seg på kort tid. Og når vi er ferdig med hus har vi kanskje allerede fått et barn/evt blitt gravide. Og da blir jo alt mye vanskeligere med giftemål i utlandet. Hmmm.. Sikkelig vanskelig syns jeg!! Dessuten er både jeg og mannen lite flinke til å ta avgjørelser, så vi diskuterer det opp i mente og kommer frem til: "vet ikke". :sjenert::sukk::rope::kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! Og det er jo ikke lenge til! :rodmer:

Gleder meg til å følge med på planleggingen ;)

Har du bestemt deg for kjole enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nei, har ikke bestemt meg for kjole.

Men der skjer noen endringer nå. Vi kommer ikke til å gifte oss på en stund. Jeg har blitt gravid :rodmer: Så vi har avbestillt presten og det hele. Jeg ville vært ca 5-6 måneder på vei når bryllupet stod + jeg ikke kunne tatt alle vaksinene. Og så er det formen som er usikker, orker ikke være kvalm og dårlig på flyet 12 timer, og det er bare en vei. Så ja, vett ikke helt hva jeg skal gjøre med dagboka?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...