Gå til innhold

Daten skriver "kjempe flott"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg ser ned på rasister, ja, for eksempel. Og jeg kunne ikke vært sammen med en som var det.

Hva legger du i det å være rasist, da? En som stemmer Frp? Er man rasist om man ikke ønsker Syria-flyktninger?

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kaste stein i glasshus kan igrunn enhver benytte for de objektive momentene som har oppstått her: TS får dalende interesse for en date med dårlig språk, mens h*n selv har dårlig språk. Det er enkelt nok.

Anonymous poster hash: cc7b0...9fe

Problemet er at du tror du sitter på en fasit som sier at jeg skriver dårlig, uten å begrunne det med annet enn svada. En som presterer å skrive "igrunn" og ellers stort sett kommer med tåkeprat setter ikke akkurat standarden for god språkbruk.

Et lite råd: Det enkle er ofte det beste. Tenk over det, og kanskje du forstår. Men jeg ville ikke satt penger på det.

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sint, eller? Du fremstår som ganske fiendtlig i innleggene dine.

Jo, de kan sidestilles. Poenget mitt er at dette er en subjektiv vurdering, ikke et faktum, slik du fremstilte det som. At du er uenig i at de kan sidestilles, er selvsagt helt ok. La oss være enige om å være uenige :)

Du blander imidlertid kortene med "I can't get no satisfaction." Dette er en talemåte, et "gateaktig" språk, som også passer rytmisk med låten. Ved å erstatte "no" med "any" hadde ikke teksten passet til melodien. Å blande dette med overflødig bruk av ord i en setning som ikke tjener noen funksjon, vitner om dårlig språkforståelse.

Angående det du skriver om tankestreken: Det kan ikke tenkes at det er 1% mer sannsynlig at tankestrek ikke finnes i språkeditoren her? :P I hvert fall har ikke jeg funnet den. Si gjerne fra hvis du vet hvor man trykker for å sette inn dette symbolet.

Nå synes jeg du skal prøve å lese innleggene mine noen ganger til og deretter se om du fortsatt finner et grunnlag for å opprettholde den kvasse tonen din.

Anonymous poster hash: cc7b0...9fe

Anonymous poster hash: cc7b0...9fe

Du kommer med en subjektiv vurdering, ja. Du kan selvsagt få mene hva du vil. Alle norsklærere ville reagert kraftig på flust av særskrivingsfeil eller feil bruk av og/å. Men den oppdiktede feilen din ville ikke blitt lagt merke til. Det er min subjektive oppfatning, og det er den riktige oppfatningen.

Det er ganske fantastisk at du henger deg opp i at det ene eksempelet kommer fra en låt. Se heller på det første. Du skjønner altså ikke at dette handler om at helheten av og til gir en annen betydning enn en setning ord for ord? Hvem er det som har dårlig språkforståelse her? Du har ennå ikke henvist til noe som helst som viser at det jeg skrev er feil.

Ja, jeg synes det er snodig at noen går så langt som å dikte opp at noe er feil fordi de er fast bestemt for at de skal "ta" en trådstarter for noe. Du kunne sikkert funnet noe annet, jeg er mer en logiker enn en språkperson. Og at det faktisk var feil kan hende, men det virker mer som ønsketenkning fra din side.

Min tone er helt grei. Verre er det med din. Du har litt for høye tanker om deg selv enn det du burde ha når det gjelder det som blir diskutert her. Ja, om jeg kaster stein i glasshus, så kaster jeg i hvert fall ikke like store steiner som det du gjør.

De som er opptatte av å skrive korrekt vet hvordan man lager tankestrek. Fint at du innrømmer at du ikke synes det er så viktig, du som er så flink med språk – visstnok mye flinkere enn meg i hvert fall!

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger du i det å være rasist, da? En som stemmer Frp? Er man rasist om man ikke ønsker Syria-flyktninger?

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Nei, når sa jeg det?  Men jeg vil si at man er egoistisk om man ikke er villig til å hjelpe andre. Ellers klarer du sikkert helt fint å slå opp ordbokdefinisjonen på hva rasisme er, siden du er så språkmektig. Det står nok der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ikke riktig? Selvsagt er det en double negative. Det betyr jo ikke at "any" kunne vært satt inn i stedet for "no" og passet inn i rytmen til låten. For øvrig støtter du bare opp om poenget mitt. En double negative er ikke språklig galt, og utgjør heller ikke et dårlig språk, ettersom den har en funksjon. Anonymous poster hash: cc7b0...9fe

Alt du sier nesten, er ikke riktig. Og nå motargumenter du ditt eget argument, ved å si at man faktisk kan bytte any med no og få det til å passe i rytmen. Shit ass, du burde stille til debatt.

Anonymous poster hash: c20cc...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når sa jeg det?  Men jeg vil si at man er egoistisk om man ikke er villig til å hjelpe andre. Ellers klarer du sikkert helt fint å slå opp ordbokdefinisjonen på hva rasisme er, siden du er så språkmektig. Det står nok der. ;)

 

Om man er villig til å hjelpe noen, men ikke alle, og uten å tenke på hvilke konsekvenser det kan få for andre, så er man kanskje ikke egoistisk, men naiv. Kanskje vi skulle tatt for oss de 100 000 fattigste i Norge, og over statsbudsjettet bevilget 10 millioner kroner til 100 tilfeldig utvalgte blant dem? Noe annet vil jo være egoistisk, vi bør hjelpe folk! Slik er politikken med Syria-flyktningene.

 

Reelle rasister er det ikke mange av her i landet.

 

Når har jeg hevdet at jeg er språkmektig? Du har jo misforstått hele debatten her. Man trenger for øvrig ikke å være språkmektig for å kunne slå opp et ord i en ordbok.

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Om man er villig til å hjelpe noen, men ikke alle, og uten å tenke på hvilke konsekvenser det kan få for andre, så er man kanskje ikke egoistisk, men naiv. Kanskje vi skulle tatt for oss de 100 000 fattigste i Norge, og over statsbudsjettet bevilget 10 millioner kroner til 100 tilfeldig utvalgte blant dem? Noe annet vil jo være egoistisk, vi bør hjelpe folk! Slik er politikken med Syria-flyktningene.

 

Reelle rasister er det ikke mange av her i landet.

 

Når har jeg hevdet at jeg er språkmektig? Du har jo misforstått hele debatten her. Man trenger for øvrig ikke å være språkmektig for å kunne slå opp et ord i en ordbok.

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

 

 

Jo, for noen er til og med det å vite hvor man skal gå når man er usikker vanskelig. Når det gjelder rasisme, er jeg uenig i at det er få rasister her i landet, men dette er ikke en debatt om det, så den får d du eventuelt ta videre et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...