Gå til innhold

Daten skriver "kjempe flott"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er turn off ja, mister helt lysten på en person om han skriver slike feil. Eller blander hvert/vært, og/å ("hund å katt"), gamlere istedet for eldre etc. 

 

Jeg skriver ikke perfekt selv, men visse ting må man forvente av oppegående mennesker. Joda, de kan ha dysleksi, men jeg får rett og slett ikke lyst på noen som ikke skriver skikkelig. 



Anonymous poster hash: d2fd6...f23
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kan være plagsomt med ord delings feil.

For eksempel vet man aldri når ananas ringer, eller om sukker biter.

Anonymous poster hash: 5674b...71f

 

Særskrivingsfeil, ja. 

Jeg henger meg også lett opp i den type feil.

 

Her er det ypperlig illustrert av André Ulveseter:    :ler:http://www.norsksidene.no/web/PageND.aspx?id=99593

 

 

Edit, prøver med ny link.

Endret av pantertante
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dealbreaker, men et (bittelite) minus. Orddelingsfeil er irriterende. Og ja, jeg er bedre i norsk enn i matte, som en over her trekker frem. Hva så? Norsk er mer nyttig i utdannelsen og yrket jeg valgte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Tror jeg må huske på å få inn nok skrive feil og slikt mens jeg skriver med kvinner over nett. Sånn at jeg enkelt kan luke ut de nært tilbake stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mister den mentale ereksjonen av sånt.

 

:laugh:  Veldig enig.

Anonymous poster hash: 9ef75...aca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidd å heng deg opp i et ord. Ærlig talt. Da får han finne seg ei annen dame som bryr seg om han, og ikke skrive måten hans.

Anonymous poster hash: 9bb30...119

Jeg er en mann, daten er en dame.

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jobber du med TS?, hva er du utdannet som?

Anonymous poster hash: 26ea7...592

Jeg har master, jobber i finans. Er det relevant?

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pirkete, men du skriver ikke perfekt selv. Det er det ekstremt få som gjør. Ville ikke hengt meg opp i noe så ubetydelig hvis jeg var deg.

Har jeg sagt at jeg gjør det?

Ditt innlegg blir som:

"Jeg har vite at daten er dømt for voldtekt og drap, jeg bør vel avslutte dette?"

"Hva med deg selv? Ble du ikke tatt for å kjøre i 87 km/t i 80-sonen?"

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper du er veldig flink i norsk, men dårlig/normal i matte, og dermed hever deg over andre når det kommer til språk

Jeg har master innen feltet "ditt", så det tipset lyktes du dårlig med. Og fikk aldri noe annet enn 6 i matte på vgs, noen B'er ved siden av A'ene ble det jo på universitetet, så er jo ikke perfekt. Flott med muligheten til å snikskryte litt, som det nå så pent heter!

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sagt at jeg gjør det?

Ditt innlegg blir som:

"Jeg har vite at daten er dømt for voldtekt og drap, jeg bør vel avslutte dette?"

"Hva med deg selv? Ble du ikke tatt for å kjøre i 87 km/t i 80-sonen?"

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

Ja dette var jo god norsk. Hold deg til tall du.

Anonymous poster hash: d9c03...032

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette var jo god norsk. Hold deg til tall du.

Anonymous poster hash: d9c03...032

Hva du reagerte på? Gikk du i fella og registrerte det manglende ordet "fått" som "dårlig norsk"?

Anonymous poster hash: 9799f...e9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis "kjempe flott" er eneste feilen ved denne daten, da bør du gå for ham.

 

Men skrivefeil kan avsløre personlighetstrekk.

 

En eks var veldig slurvete der. Selv på jobbsøknader kunne hun finne på å ikke skrive sitt eget navn riktig!

Når jeg sa at den søknaden trenger du ikke en gang å sende, ble hun sur og forbandet på meg. Ting var i det hele tatt ikke så nøye. Avtaler trengte bare å holdes til hennes fordel. Så hun ble en eks, ja.

Endret av stan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis "kjempe flott" er eneste feilen ved denne daten, da bør du gå for ham.

 

Men skrivefeil kan avsløre personlighetstrekk.

 

En eks var veldig slurvete der. Selv på jobb søknader kunne hun finne på å ikke skrive sitt eget navn riktig!

Når jeg sa at den søknaden trenger du ikke en gang å sende, ble hun sur og forbandet på meg. Ting var i det hele tatt ikke så nøye. Avtaler trengte bare å holdes til hennes fordel. Så hun ble en eks, ja.

 

:)

Anonymous poster hash: 9ef75...aca

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes mange menn på Møteplassen som ikke mestrer vanlig rettskrivning.Det plager meg litt ja, men er det lurt å skrive i profilen at man irriterer seg over slikt eller fremstår man som jævlig arrogant da?



Anonymous poster hash: cbf66...c4b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

:)

Anonymous poster hash: 9ef75...aca

 

Du tok meg der!  :laugh:

Kjekt at slikt kan redigeres vekk.

Beklager TS for avsporingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herre min hatt. Jeg skjønner også at det kan være irriterende hvis damen/mannen konstant skriver feil, men det er snakk om ett ord? Dumper dere virkelig noen kun basert på noen skrivefeil?

 

Hvis derimot helhetsinntrykket (mange feil overalt) gjør at personen framstår som uintelligent så er det vel "fair enough", men hvis det kun er noen få leifer her og der så er det vel litt merkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Jeg krymper meg litt jeg også når jeg ser at folk deler ord. Men det hadde ikke falt meg inn at det skulle være en grunn til å dumpe noen, dersom de ellers var flotte og jeg trivdes sammen med.

Kan ikke tenke meg at du var så interessert til å begynne med, hvis dette er nok til å vurdere å avslutte.

Makan til kresenhet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg vel så mye som skrivefeil,er folk som skriver på dialekt eller ikke skriver ord helt ut.Hadde f.eks.kontakt med en på Møteplassen som startet samtaler med: "Kor det går då?", "Ka hu gjør då"?  Kombinert med lav eller ingen utdannelse gir dette et svært dårlig inntrykk.



Anonymous poster hash: cbf66...c4b
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis "kjempe flott" er eneste feilen ved denne daten, da bør du gå for ham.

Men skrivefeil kan avsløre personlighetstrekk.

En eks var veldig slurvete der. Selv på jobbsøknader kunne hun finne på å ikke skrive sitt eget navn riktig!

Når jeg sa at den søknaden trenger du ikke en gang å sende, ble hun sur og forbandet på meg. Ting var i det hele tatt ikke så nøye. Avtaler trengte bare å holdes til hennes fordel. Så hun ble en eks, ja.

Da skulle du ha redigert "forbandet" også, det heter forbannet.

Du var nok et dårlig forbilde kanskje😂

Anonymous poster hash: d9c03...032

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...