Gå til innhold

Hvorfor er KG bruker så hissige på å rette språkfeil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå handler jo denne tråden om de som faktisk påpeker feil, ikke de som ikke gjør det. Du må være enig i st det er irriterende? Folk har pirka på min grammatikk, selv om jeg skrive ganske riktig mesteparten av tida. Det er irriterende, for jeg bryr meg ikke noe om det.

Anonymous poster hash: 818a5...ca5

Jeg irriterer meg ikke så mye over det, nei. Jeg irriterer meg faktisk mer over de som klikker i vinkel fordi noen påpeker feilene deres.

Anonymous poster hash: 4c20f...9a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Jeg irriterer meg ikke så mye over det, nei. Jeg irriterer meg faktisk mer over de som klikker i vinkel fordi noen påpeker feilene deres.

Anonymous poster hash: 4c20f...9a0

 

Ha, ha! Du har faktisk et poeng. Min teori er at de som poster i en tråd utelukkende for å påpeke språkfeil, driver med en form for trolling. Ett eneste innlegg av den typen avstedkommer minst fem rasende motinnlegg, og slik klarer de som påstår at de er så opptatt av å holde seg til saken å avspore debatten ettertrykkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Har ikke lange tankestreker verken på telefon eller tastatur.

Tankestrek er tankestrek. Lang tankestrek er en enda lengre strek man bruker i noen land. På tastatur får man kort tankestrek som er vanlig i Norge ved å trykke alt+150. På mobil vet jeg ikke. Lang tankestrek er alt+151, men bindestrek er altså noe helt annet enn begge disse.

Ser at det i bøker alltid er riktig, men om forfatterw sitter og trykker alt+150 hele tiden er uvisst.

Anonymous poster hash: 11e30...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tankestrek og bindestrek to forskjellige tegn?! :sjokkert:

KG har fått meg til å innse at selv jeg som er glad i god gammeldags rettskriving tråkker i baret...

Hvor vil det ende?! :(

:grine:

Anonymous poster hash: 0975f...4f3

Jeg tror nok det der er for spesielt interesserte.

Eller kanskje jeg skal begynne å gå inn i tråder for å 'latterliggjøre' folk som bruker bindestrek i stedet for tankestrek! Blir nok få plusser av det.

Anonymous poster hash: 11e30...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankestrek er tankestrek. Lang tankestrek er en enda lengre strek man bruker i noen land. På tastatur får man kort tankestrek som er vanlig i Norge ved å trykke alt+150. På mobil vet jeg ikke. Lang tankestrek er alt+151, men bindestrek er altså noe helt annet enn begge disse.

Ser at det i bøker alltid er riktig, men om forfatterw sitter og trykker alt+150 hele tiden er uvisst.

Anonymous poster hash: 11e30...c15

Office endrer automatisk. Bortsett fra det tror jeg ikke noen blir verken oppgitt eller sliter med å tyde selv om bindestreken er bittelitt kortere enn den egentlig skal være. Endret av Petra75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha, ha! Du har faktisk et poeng. Min teori er at de som poster i en tråd utelukkende for å påpeke språkfeil, driver med en form for trolling. Ett eneste innlegg av den typen avstedkommer minst fem rasende motinnlegg, og slik klarer de som påstår at de er så opptatt av å holde seg til saken å avspore debatten ettertrykkelig.

Haha, joda jeg ser den. Det er også en grunn til at jeg syns det er plagsomt at folk pirker på skrivefeil, for da skal folk kommentere på det også avspores hele debatten. Jeg blir irritert selv, men jeg bare overser det. Nettopp fordi det er ikke det jeg vil diskutere.

Men om man påpeker skrivefeilene til andre må man jo forvente at noen tullinger skriver tilbake. Så får man selv velge om det er viktig nok til å diskutere videre eller drite i det. Å påpeke ubetydelige ting i en diskusjon irriterer meg uansett. Jeg liker om man holder seg til tema.

Forøvrig er det jo greit å diskutere dette i denne tråden;)

Anonymous poster hash: 818a5...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er greit å bli rettet på, så lenge det ikke er i en spydig tone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit å bli spurt om man er norsk bare fordi man måtte ha skrevet litt "annerledes" i en setning. Det er helheten som teller.



Anonymous poster hash: a9c11...bc9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...