Gå til innhold

Skravletråd september/oktober 2014


Gjest Oubliette

Anbefalte innlegg

Det ser ut som det blir guttebaby på meg etter OUL i går :D Alt var fint med babyen, men jeg må tilbake på UL i uke 28 fordi morkaka ikke lå helt ideelt til enda.

Terminen som sykehuset sa vi skulle følge lander nå på 22.sept. 17 uker på vei i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig! Ble gutt på oss også :)

Tok turen til byen for å endelig kjøpe de første klæra fra meg til guttebabyen. Har jo alltid sett så mye fint før jeg ble gravid, så det skulle jo ikke bli noe problem! Men nå fant jeg altså INGENTING. Jenteklær derimot var det jo kjempemasse av. Bare meg som opplever dette? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en knøttliten blødning for to dager siden, og fikk jo selvfølgelig helt panikk. I tillegg har jeg kjent litt smått ubehag i magen, uten at jeg skjønte helt hva det var. Så jeg ringte til St. Olav og fikk time rett etterpå. Jeg holdt på å gå helt i oppløsning, var fullstendig forberedt på å få beskjed om at det ikke var liv igjen. Men heldigvis spreller lillefrø fremdeles der inne. :) Fikk deretter time på gynekologisk poliklinikk dagen etter (de hadde ikke tid samme dag), de fant heller ikke noe galt, sa at jeg kanskje hadde noen overlappende felter der forskjellige typer hud møtes på livmortappen, og at det kan forårsake blødning (blødde jo også flere ganger i første svangerskap). De tok også celleprøve siden det er mer enn 4 år siden forrige gang :sjenert: Så tok de også en titt med ultralyd, og så bankende hjerte. Så da er jeg oppe i UL nr. 4 før jeg har kommet til uke 14. :rolleyes:

Har kommet fram til at ubehaget rett og slett er kynnere. Jeg hadde aldri det i første svangerskap, og i 2. og 3. kom jeg ikke langt nok, så jeg skjønte rett og slett ikke hva det var. Men det er jo normalt at det kan komme tidlig når man har vært gravid før.

Konklusjonen er uansett at alt er i orden, bare jeg som har ekstremt frynsete nerver. Bare to uker til neste UL, så skal ta en lang påskeferie nå og prøve å slappe av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det ser ut som det blir guttebaby på meg etter OUL i går :D Alt var fint med babyen, men jeg må tilbake på UL i uke 28 fordi morkaka ikke lå helt ideelt til enda.

Terminen som sykehuset sa vi skulle følge lander nå på 22.sept. 17 uker på vei i dag :)

Så tidlig du fikk OUL. Jeg har termin 22 sept og ikke fått time før 25, i Oslo. Ganske leeeeenge å vente når man er halvveis i graviditeten, ikke rart omtrent alle tar tidlig UL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har begynt å kjenne bevegelse? ♡

UL på onsdag, gleder meg til å se hvem som bor inni her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere som har begynt å kjenne bevegelse? ♡

UL på onsdag, gleder meg til å se hvem som bor inni her.

Ikke enda, nå begynner jeg å bli utålmodig! Men morkaka ligger visst foran mot magen, så det er vel gjerne derfor. Er egentlig 20 uker i morra, men på OUL mente de jeg kunne være halvannen uke kortere på vei. Skal bort igjen om en uke, gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Er det flere som har begynt å kjenne bevegelse? ♡

UL på onsdag, gleder meg til å se hvem som bor inni her.

Ja, har kjent svake bevegelser i flere uker, men nå i påsken har det vært full baluba og tydelige spark på utsiden :strix:

Terminen min er flyttet til 13 sept, og vi får enda ei lita jente :babyjente:

Gratulerer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg fikk så tidlig OUL er fordi fastlegen min tok utgangspunkt i siste mensdag da hun sendte henvisning. Hadde eggløsning først 28 dager etter siste mensdag. Derfor ble den første beregna terminen veldig feil. Jeg har begynt å kjenne liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese oppdateringer fra alle! :D

Jeg er der at jeg ikke helt vet alltid om det er rumling i magen jeg kjenner eller faktisk babyen :) :)

Veldig spennende!

Gleder meg til skikkelige spark :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har fått vite kjønn, kikket på baby eller kjent spark!

Jeg glemte helt å oppdatere, men var på OUL i begynnelsen av påsken og fikk se en sprelsk, frisk og rask liten baby- med to erter og et riskorn veldig tydelig plassert. Ikkeno' sjenanse her, altså :ler: Så i motsetning til sist gang vet vi nå hva vi får, og det skal bli koselig med en liten gutt. Da har vi tre av hver, det er jo en flott fordeling! :)

Så alt var bra, og det var en veldig aktiv liten tass. Det kjenner jeg i magen også. Det er vel to ukers tid siden jeg begynte å lure på om det var babyen jeg kjente, men nå lurer jeg ikke lenger ;) Han er i full vigør og spreller flere ganger om dagen.

Eneste skåret i gleden var at morkaken ligger litt over åpningen, så jeg må tilbake i juli for en ny sjekk. Hvis den ikke flytter på seg må det bli KS, men i de fleste tilfeller flytter morkaken seg oppover av seg selv så jeg er ikke bekymret. Men fint at de sjekker!

Jo, og så er terminen den 12. september, ikke den 14. Men det er så lite så jeg gidder ikke endre tickeren :ler:

Lykke til dere som skal på UL denne uka :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Gratulerer til alle som har fått vite kjønn, kikket på baby eller kjent spark!

Jeg glemte helt å oppdatere, men var på OUL i begynnelsen av påsken og fikk se en sprelsk, frisk og rask liten baby- med to erter og et riskorn veldig tydelig plassert. Ikkeno' sjenanse her, altså :ler: Så i motsetning til sist gang vet vi nå hva vi får, og det skal bli koselig med en liten gutt. Da har vi tre av hver, det er jo en flott fordeling! :)

Så alt var bra, og det var en veldig aktiv liten tass. Det kjenner jeg i magen også. Det er vel to ukers tid siden jeg begynte å lure på om det var babyen jeg kjente, men nå lurer jeg ikke lenger ;) Han er i full vigør og spreller flere ganger om dagen.

Eneste skåret i gleden var at morkaken ligger litt over åpningen, så jeg må tilbake i juli for en ny sjekk. Hvis den ikke flytter på seg må det bli KS, men i de fleste tilfeller flytter morkaken seg oppover av seg selv så jeg er ikke bekymret. Men fint at de sjekker!

Jo, og så er terminen den 12. september, ikke den 14. Men det er så lite så jeg gidder ikke endre tickeren :ler:

Lykke til dere som skal på UL denne uka :)

Så gøy med 3 av hver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på OUL. Alt var bra med babyen, men h*n nekta å spre bena.

Terminen ble flyttet til 12 september og jeg er halvveis i dag ♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er formen til damene her nå? :) Her er jeg i det glade andre trimester, og føler meg ikke annet gravid enn et problematisk bekken :) ellers er jeg også veldig opphengt i vektoppgangen :/ Kanskje mest fordi jeg gikk opp så mye i forrige svangerskap, og jeg er livredd for å gå opp så mye nå også. Foreløpig 2,5 kg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Da har jeg vært på OUL. Alt var bra med babyen, men h*n nekta å spre bena.

Terminen ble flyttet til 12 september og jeg er halvveis i dag ♡♡

Så bra at alt var bra! Ville ikke vise seg her heller... Skal dere ta en senere UL eller forblir det en overraskelse? :)

Hvordan er formen til damene her nå? :) Her er jeg i det glade andre trimester, og føler meg ikke annet gravid enn et problematisk bekken :) ellers er jeg også veldig opphengt i vektoppgangen :/ Kanskje mest fordi jeg gikk opp så mye i forrige svangerskap, og jeg er livredd for å gå opp så mye nå også. Foreløpig 2,5 kg opp.

Formen er fin bortsett fra at jeg har begynt å bli plaget med bekkenet... Masse liv er det hver dag :rodmer:

Jeg er også opphengt i vekta... Har gått opp rett under 4kg, og liker det ikke. Har jobbet mye for å ta av meg 15kg og synes ikke noe opp at den går oppover. Er overrasket hvor lite mentalt forberedt jeg var. Trodde ikke det skulle plage meg så mye.

Nå jeg oppdatert terminlista. Om det er feil si i fra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ny ultralyd, og der kom de frem til at jeg var 18+4 istedet for 20+6, og ny termin er 28 september! :) Litt kjedelig å bli satt så langt tilbake må jeg innrømme, men guttungen kommer når han kommer uansett.. ;)

Formen er egentlig grei her, men har litt usynlige plager, som mye vondt i hodet (migrene fra før jeg ble gravid), og plager i halebein og muskler. Spørs hvor lenge jeg klarer å holde meg i jobb om det fortsetter sånn, med den jobben jeg har. Vi får sjå :)

Endret av Sack0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg vært på ny ultralyd, og der kom de frem til at jeg var 18+4 istedet for 20+6, og ny termin er 28 september! :) Litt kjedelig å bli satt så langt tilbake må jeg innrømme, men guttungen kommer når han kommer uansett.. ;)

Formen er egentlig grei her, men har litt usynlige plager, som mye vondt i hodet (migrene fra før jeg ble gravid), og plager i halebein og muskler. Spørs hvor lenge jeg klarer å holde meg i jobb om det fortsetter sånn, med den jobben jeg har. Vi får sjå :)

Da har vi termin samtidig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Da har jeg vært på ny ultralyd, og der kom de frem til at jeg var 18+4 istedet for 20+6, og ny termin er 28 september! :) Litt kjedelig å bli satt så langt tilbake må jeg innrømme, men guttungen kommer når han kommer uansett.. ;)

Formen er egentlig grei her, men har litt usynlige plager, som mye vondt i hodet (migrene fra før jeg ble gravid), og plager i halebein og muskler. Spørs hvor lenge jeg klarer å holde meg i jobb om det fortsetter sånn, med den jobben jeg har. Vi får sjå :)

Det var langt tilbake! Men som du sier, han kommer når han kommer :) Men siden det er et så stort sprik mellom gammel og ny termin blir du sikkert ikke å noe særlig over termin. Om jeg har forstått det rett... Er det ikke sånn at de ikke venter for lenge med å sette i gang om det er et stort sprik? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Har dere begynt med innkjøp? Vi har kjøpt noen av de litt større tingene når vi har kommet over gode priser, men jeg synes kanskje det er litt tidlig med småting. Når begynte/begynner dere handling av sengetøy, dyner, håndkler, kluter osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt med innkjøp? Vi har kjøpt noen av de litt større tingene når vi har kommet over gode priser, men jeg synes kanskje det er litt tidlig med småting. Når begynte/begynner dere handling av sengetøy, dyner, håndkler, kluter osv?

Vi har ikke begynt å handle noe enda. Vi har noe etter storesøster, så trenger ikke alt. Tenkte å ta en runde når skattepengene kommer. Har lista klar, så vet hva jeg skal ha 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...