Gå til innhold

Skravletråd 2012


Soon

Anbefalte innlegg

Gratulerer til de med ny baby på vei :blomst:

Nå er det jul og det er deilig! To og en halv uke fri med lille tulla. Dvs hun er jo ikke så liten lenger!! Men det er jo så gøy! Har vært hos Ø/N/H spesialist som henviste til sykehuset for å få dren i ørene. Men om det er det som må til for å slippe flere ørebetennelser så får det heller være.

Ellers så har hun begynt å prate mer nå og sier mange ord. Hun gikk her en dag, men etter ny runde med sykdom og penicillin sluttet hun (!) Så nå håper vi det løsner snart.

Ønsker dere alle en koselig julefeiring :kalle: (tror ikke det blir noe snø, men er lov å håpe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å høre at det er nye babyer på vei :) Gratulerer!

Det ble ikke mye snø denne jula. Her har det regnet og det er veldig veldig glatt ute.

Lille N lærer stadig noe nytt og utfordrer seg selv hele tiden. Begynt å hoppe og løpe litt. Og utrolig hva hun forstår og svarer på når vi spør henne om noe.

Her blir det nok ingen baby før 2015 eventuelt. Samboeren kunne tenke seg å vente litt. Men da nyter jeg bare tiden med N så lenge :D

Startet juleferien med omgangssyke. Måtte hente N i barnehagen og hu holdt på hele kvelden. Kvelden etter var det min og samboeren sin tur.. Kjedelig start på jula, men nå er formene våre bra igjen :)

Har dere andre hatt en fin jul så langt? Er vel ikke så mye snø noe sted nå?

Endret av tinylene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fin juleferie her også, bortsett fra at den første uken gikk med til omgangssyke. :eeeh:

Lillebror her er superaktiv og klatrer overalt, men gå, nei det gjør han ikke. :ler: Begynner vel å bli på tide nå (snart 17 mnd), men han er liksom av typen som ikke gjør noe før han har full kontroll. Sterk som fy er han iallefall, så det blir spennende å se hvordan det blir når han kobler på gå-turboen.

Forsinket 15 mnd-kontroll i dag; 11,8 kg og 80 cm. Har i grunnen kun strekt seg siden ettårskontrollen. I grunnen litt frbausende for han spiser rett og slett enormt mye. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen!

Og koselig med enda fler som venter baby igjen - gratulerer :)

Her er alt på det gamle, storebror med trass og lillesøster som hermer etter storebror :ler:

Snuppa er mega-aktiv og løper fra det ene til det andre dagen lang - men hun er veldig kosete innimellom, og vil veeeldig gjerne bæres rundt for å kose og å se på alt og peke og snakke om det hun ser ;)

Hadde 15/16mnd kontroll for litt siden, da var hun 10,9 kg og 75,5cm.

God og rund.

Hun ligger på nest nederste kurve på høyde og nest øvers på vekt, så da velger jeg å si at hun er på gjennomsnittet :ler::P

S spiser også vanvittig masse, og sier omtrent aldri nei-takk til mat, så storebror kaller henne bare for "Lille Bolla vår" ;)

Vi har det iallefall bra - håper dere andre har det også!

Endret av Soon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese om dere :-)

Vi hadde og forsinket 15 mnd kontroll og da var lillegutt 81 cm lang og 10,6 kg. Stått litt stille etter sykdommen han hadde som 12 mnd, men er på gjennomsnittet så :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Her går det veldig fint, men fy så travelt ;) Vesla her er veldig aktiv og klatremus så det holder. Kom seg ut av sprinkelsenga her en kveld også. Og hun smyger seg ut av selen i vogna både hjemme og i barnehagen + selen i bilstolen! Usj, det siste der liker jeg hvertfall ikke.

Nå løsner språket litt også, og det kommer stadig nye ord. Hun klarer ikke å si veldig mye altså, men de siste par ukene bare så har det komt masse nye ord og hun hermer etter oss.

Hun bruker tid på å sovne om kvelden, men forrige helg fikk hun ikke lov til å sove dagtid (vi ville teste uten soving), og det gikk helt fint i tillegg til at hun la seg fint og sovna kjapt på kvelden. Så det blir nok gradvis avvenning av dagsoving framover, vi får ta det som det kommer, gidder ikke stresse med det hvertfall. Mulig at barnehagedager blir slitsomme uten søvn.

Lenge siden kontroll på helsestasjonen nå da. Men hun er ei nokså lang og smal jente. Ingen tungvekter dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det veldig fint! Frøkna er veldig travel. Klatrer, løper og danser dagen lang. Sover fortsatt på dagtid. 1-2 timer.. Tuller noen netter, andre ganger sover hun igjennom.

Her kommer også ordene sakte men sikkert. Hun sier MYE ja, men kan også si mamma, pappa, hei, nei, tante, pus, se der, oi, nam, pølse og navnet på katten til mine foreldre og hunden til svigers. Vi merker også at hun forstår det meste vi sier. Og hun vil gjerne gjøre alt selv, med varierende hell.

Merker også "trassen" kommer snikene. Hun er VELDIG bestemt.....

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese :-)

Han hjemme her skravler som en foss og er en skikkelig copycat på alt. Løper, hopper, går og er virkelig mobil.

Må sove på dagen. Prøvde uten en dag her, men da var natta verre en noen gang.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også bra! :)

Knerten har blitt STOR, babler som en foss, begynner å klare masse selv og er en skikkelig blid og snill go' gutt. Også er han verdens flinkeste storebror som passer godt på lillesøsteren sin. :rodmer:

Knerten ble nemlig storebror til ei lita jente for en uke siden, og den første uken som tobarnsmor har gått overraskende bra. Hun sover godt, spiser godt, gråter omtrent ikke og er foreløpig veldig grei. Og ikke minst så er formen min mye bedre enn den var sist. Jeg fikk riktig nok svangerskapsforgiftning denne gangen også, men denne gangen så stoppet det på lett preeklampsi og holdt seg der frem til planlagt KS. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, SmallTalk!!! Så godt å høre at alt står bra til og at formen er bedre enn sist. Svangerskapsforgiftning er ikke noe morro nei, men godt at det gikk så bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :)

Denne gangen merket jeg ikke noe til svangerskapsforgiftningen, så jeg synes igrunnen ikke at det var spesielt ille nå. Og ettersom jeg ikke merket noe til den, så var den ihvertfall ikke like farlig som sist. :)

Det som var litt plagsomt var at vi var på føden for kontroll annenhver dag gjennom hele påsken med stående beskjed om at forverring i blodtrykk eller proteiner kom til å innebære at de ikke ville se an utviklingen lenger, men så lenge blodtrykk og proteiner var uforandret, formen min var bra og blodprøver og CTG var fine hver gang, så slapp jeg hjem etter hver kontroll. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer igjen SmallTalk! Koselig å lese :-)

Tenk hvor store og fine barn vi har fått <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Smalltalk! Og gratulerer og lykke til, Illicitus!

Lenge siden jeg har vært innom her, skjønner jeg. ;)

Her hos oss går A4-livet sin gang med mann og to barn og jobb og barnehage og alt det der. Jeg trives i grunn godt i denne kategorien. :) Mini er ei rolig jente, men med mye sterkere meninger enn storesøsteren noen gang har hatt. Og hun kjeder seg hvis det ikke skjer noe hele tiden, så det kan være en prøvelse å sitte ved bordet når hun er ferdig med å spise. Ellers er hun stort sett blid, og går rundt og deler ut hadet-kos til de voksne i barnehagen når hun skal hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Så var tre blitt til fire :-) Endelig fødsel overstått! :-)

Oi, gratulerer! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...