Gå til innhold

Pus har fremdeles blod urinen


white feather

Anbefalte innlegg

Før jul skrev jeg et innlegg der jeg fortalte at pus hadde vært hos vetrinær pga en blærekatarr. Jeg oppdaget det fordi hun hadde ganske mye blod urinen. Hun fikk en grundig undersøkelse og ble satt på smertestillende og betennelsesdempende.

Hun ble helt bra med medisiner, men bare noen uker etter avsluttet behandling har det kommet tilbake. Nå er det ganske mye blod igjen, og kanskje det er verre enn før.

Sist vi var hos vetrinæren så sa de at de ikke klarte å finne ut hva som var årsaken til blærekatarren. Det var ikke bakteriellt og de fant ingenting galt med nyrer eller urinledre.

Jeg kjenner at jeg er litt bekymret for at det er mer alvorlig enn som så. Kanske hun er i ferd med å utvikle en alvorlig sykdom og at vi var hos dyrlegen i et så tidlig stadie av utviklingen at det ikke slo ut på noen prøver...

Nå skal vi tilbake i morgen og håper de kan finne ut litt mer, men jeg er like fullt bekymret.

Dersom noen av dere har opplevd det samme, og funnet ut at det ikke var så alvorlig så vær så snill og skriv meg noen oppmuntrende ord...Vil ikke miste henne heller...

White Feather

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet det at UVI kan komme igjen og iegjen. Jeg fikk beskjed om at om det kom igjen skulle katten min fortsette på det foret jeg fikk som hjalp mot UVI permanent. Håper det ordner seg med dyrlegen, er grusomt når pus er syk :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe av det samme problemet med min pus, og har fått beskjed om at det kan være en type kronisk UVI eller urinstein. Det siste gjør det nødvendig med fôr som løser opp stein/forebygger det. Fôret som løser opp steinene får du tak i hos dyrlegen, det forebyggende hos velutstyrte dyrebutikker. Jeg hadde en lang antibiotikakur på 30 dager på slutten av året, og nå får hun for som hjelper. Det har ikke vært blod i urinen hennes i det siste.

Saken er den at på den første undersøkelsen fant de ingen krystaller(som er det de ser etter for å påvise stein), men på oppfølgingsundersøkelsen etter antibiotikakuren så de det. Så det er tydeligvis ikke alltid de ser det.

Er katten sterilisert, eller er den gammel? Jeg husker ikke hva du skrev sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...