Gå til innhold

bikkja borte i en uke


Gjest mata

Anbefalte innlegg

Fikk en tlf. Bikkja til en venninne av meg som hun har omplassert, har vært borte i en uke nå. Det har falt snø, Kaisa er en dachs, men en uke... Hun trivdes i sitt nye hjem, men et jaktinstinkt har vel hun kanskje helt sikkert fulgt.

I ormrådet er det gaupe, ulv, bjørn, jerv osv.

I morra skal noen jeg kjenner lete etter Kaisa, men jeg sa at, etter ei hel uke er hun helt sikkert ikke her mer.

(Ja, nu griner jeg, og det er ikke ofte det)

Men, venninna mi, som omplasserte kaisa, tåler ikke mye stress, og dette er helt for jævlig.

Å vite er er en ting, men nå vet de ingenting, og det har falt tykk snø.

Jeg tør ikke ringe henne i dag, vi begynner bare å grine, samtidig føler jeg at jeg bør ringe henne, og konstatere fakta. Kaisa er tatt av et rovdyr, borte..

Det verste er borte, de leter ikke i morn for å tro at de finner henne i livet. Et håp har venninna mi, jeg skal ikke ta det bort, men nå hater jeg snø. For de som var glade i Kaisa trenger bare en bekreftelse, ikke et resten av livet uten å vite.

Jeg er glad i Kaisa jeg også, hun var supersnill og sjarmerende uforskammet.

Kan jeg ringe min venninne og si at hun må være bevisst på at bikkja er død, hard brutal sannhet, men at hun må tenke på alle de gode minnene?

Jeg er rådløs...

Det var ingen hyggelig melding å få høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

neinei... ikke si det rett ut at den er død! for det vet du ikke. men du kan jo forsiktig si at muligheten er der, men tro meg, den tanken har garantert slått henne også, innerst inne.. men som oftest er det ikke det man vil tenke på i slike stunder, men tanken er nok hos henne også.

det er nok veldig tungt for henne, slik det også er for deg, så jeg synes kanskje du skal stille litt opp for henne, best du kan. kanskje hun faktisk trenger noen å gråte sammen med, noen å snakke med, noen å tømme følelsene sine for... istedenfor å holde det inne..

ta dere en tur ut sammen og rop på hunden, let etter den.

selv vet jeg ikke hva sjansene er, du ser det er rovdyr der, og ja sjanen er der for at de har tatt den, men samtidig det er jo en hund, og de kan være ganske så smarte.

ja det har falt snø, men samtidig kan hundene ha funnet et lunefult sted og oppholde seg på.

kanskje noen tilogmed har tatt den til seg. titt litt rundt i nærområdet, gå dør til dør, heng opp lapper.

deter meget kaldt ute, så stakkarsen har det nok ikke så godt om den er der ute et sted..

jeg ville ha hjulpet til å lete, og ikke gitt opp håpet enda..har både hørt og lest flere steder at hundene kommer tilbake, engang var det snakk om en mnd.

fælt når sånt skjer, og kan tenke meg den vonde følelsen, så jeg krysser fingrene for at den dukker opp. hold oss underrettet...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Jeg skal ikke gi opp håpet, og /men hun vet det samme som meg, dvs, frykter det samme.

Har prøvd ringe henne, men tlf er opptatt. Hun er helt oppløst nå, fordi hun har vært mammaen til dachsen siden den var en liten valp.

Jeg er av og til naiv, men når det angår denne saken, så ville Kaisa kommet hjem, hvis hun kunne.

... men mulig hun har funnet et annet hjem, hun ble jo omplassert, men jeg tror ikke på det. Men svarer min venninne nå, skal prøve ringe en gang til, så skal jeg si at det hender at hunder finner et annet hjem, og Kaisa var/er sta.

Jeg blir ikke med på leteaksjonen i morn, jeg fikk ikke høre dette før i kveld, men de er mange nok. Bl.a. bllir min far med, men han vet innerst inne at Kaisa er blitt ulvemat.

Jeg hater ikke ulver, men nå hater jeg snøen, for hva kan man finne etter en uke. Man trenger bare et svar, det er bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, med sikkerhet vet jeg ikke at hun er død, men en uke midtvinters er lenge for en korthåret hund, midt i et rovdyrområde... Og den nye eieren ga ikke beskjed til venninna mi før i går, ellers ville de jo lett etter Kaisa før.

Jeg prata med venninna mi sent i går, vi gråt begge to, men vi greide heldigvis å prate om andre ting også, og ikke bare være deprimerte. Jeg sa til henne, for hun er ikke dum, at sannsynligheten er størst for at Kaisa er død, men at det finnes en annen mulighet: en senil dame f.eks. kan ha tatt vare på henne.

Da fortalte hun at hun hadde ringt til en såkalt synsk person, som sa at Kaisa lever, men blir skjult i et fjøs av en liten jentunge.

Vel. Den er drøy, men ikke helt usannsynlig heller. Jeg håper jo virkelig at Kaisa er i livet. Det var eksen hennes som omplasserte Kaisa, han gjorde ikke bare det, han tok betaling av den nye eieren også, bak min venninnes rygg.

Hun sier at finner de Kaisa, skal hun ha munnkurv på både Kaisa og den tispa hun har og aldri omplassere noen av dem.

De sloss og det var skikkelig blodige slosskamper, det var grunnen til at hun ikke kunne ha de sammen, begge to.

Jeg kunne ikke gjøre meg dummere enn jeg er, så jeg sa at sjansen er liten for å finne Kaisa, men at det finnes håp. Hun er ikke så dum at hun ikke skjønner det selv, og hva skulle jeg ellers si?

(late som om hun er dum og må tro det beste, når jeg vet at hun ikke er av de dummeste og at hun er klar over situasjonen og alle eventualiteter? Det er ikke min stil, men jeg sa ikke at Kaisa garantert er død, for det vet jo ingen av oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan godt være i livet,datter til en veninne av meg mistet sin hund men etter over en uke kom den til rette.Dette var rundt nyttår og veldig kaldt.

Så håpet er ikke ute. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper at Kaisa er i livet. Det gjør alle. Venninna mi mente at Kaisa stakk for å finne veien hjem til henne igjen, og jeg kjenner Kaisa, hun er typen til det. (eplekjekk og modig, og sta)

Sjansen er relativt stor for at noen har tatt vare på henne, så jeg skal be venninna mi henge opp lapper og etterlyse bikkja.

Jeg vet om en annen dachs som ble borte under jakt, den ble aldri funnet igjen, men det sier jeg ikke til venninna mi. Hun har nok å tenke på nå.

Krysser fingran for at de finner henne, og sender mine tanker til dem som må ut og lete nå. Er litt ganske forbanna på den nye "eieren" som ikke har leta etter bikkja, og gir beskjed om at hun er borte etter en uke.

Offisielt eier venninna mi enda bikkja, siden det var eksen hennes som solgte Kaisa bak hennes rygg og mot hennes vilje. (ja, hun har snakket med politiet, men de brydde seg ikke om saken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådet om å henge opp lapper og etterlyse Kaisa. De har ikke leta, for de kan ikke finne henne uten en sporhund til hjelp hvis hun er død. Det har falt for mye snø.

Jeg har dessverre ingen sporhund i dag, men Kaisa fortjente ikke dette. Jeg takker for rådet om å henge opp etterlysninger av henne. Jeg har gitt beskjeden videre, for det finnes jo et håp.

Jeg klarer ikke ringe min venninne nå, for jeg kan ikke gi henne mere støtte /gode råd, men en venn av meg skulle besøke henne¨nå.

Han fortalte til meg at hun har brukt over tusen kroner på synske folks hjelp. Jævla svina, de tar seg betalt.

På andres ulykke. Ja, nå er jeg forbanna. SElv om både jeg og henner tror på at det finnes andre og gode krefter, så blir jeg rasende når jeg ser hvordan folk kan bidra til å gjøre ting enda verre.

Ene sa at Kaisa var i et fjøs, og fikk mat og stell av en ung jente, den andre sa at Kaisa lå under et tre (en rot). Hvordan kan man si noe så grusomt til en som er bikkja sin "mamma"? Og ta fem hundre kroner i betaling for det ???

Akkurat nå er jeg for hekse jakt, ikke på ulv men på alle som tar betaling for å s.k. hjelpe andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundefolk pleier å være ivrige på å hjelpe hverandre! Hvor er hunden savnet?

Gå inn på f eks canis.no og legg inn opplysninger om hunden og hvor den sist er sett, så vil nok hundeeiere i området kunne bidra med å lete og kanskje har noen sett Kaisa også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bikkja er savnet og jeg vil helst ikke fortelle hvor. De skulle henge opp lapper i dag og etterlyse henne. Likevel, så er naturen der litt vill i dette området og kan minne mye om Hedmark, både klimamessig og ellers. Den delen av Hedmark som ikke omfatter området rundt Hamar.

Grunnen til at jeg helst ikke vil fortelle nøyaktig hvor, er at det neppe vil hjelpe til å finne Kaisa og jeg akkurat nå bryr jeg meg ikke om min egen anonymitet her inne på kg.

Når de henger opp lapper og etterlyser henne håper jeg alle i området ser etter i fjøs, eller sier fra hvis de har sett tegn til henne.

Er irritert på den nye "eieren" som ikke sa fra om dette før en uke var gått. Han har ikke lett engang.

Kaisa står offisielt oppført som hunden til min venninne ennå, men når det virket som Kaisa trivdes der, ville venninna mi ikke forstyrre ved å hente henne eller besøke henne og ville gi henne en ny sjanse i sitt nye hjem i noen måneder.

Kan jeg etterlyse henne via Canis? "Dessverre" forsvant ikke Kaisa i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canis har et svensk forum også! Prøv!!!

Har selv en venninne som mistet en hund, det verste var at vi ikke visste hva som hadde skjedd! Det er bedre å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi er helt fortvila, nå har hun brukt enda flere kroner på å ringe en såkalt ny synsk person.

Som sier at dette er rene forsikrings-svindel, at den nye eieren (som venninna mi har overført forsikringen til i tilfelle Kaisa ble syk), har stengt Kaisa inne i en garasje :overrasket: , og at han vil selge henne straks venninna mi gir opp letinga.

Jeg er ikke overrasket, men kan noen gjøre noe sånt? Da får han forsikringspenger for cirka åtte tusen, pluss at han kan selge henne videre for omtrent fem tusen...

Jeg har tenkt tanken men kan virkelig folk være så ekle? Jeg er bekymret for vennina mi, for hun er så fortvilet nå.

Finner de ikke bikkja, er det lite jeg kan gjøre, men jeg er så "synsk" at jeg kan rope/påkalle på sporhunden min (som er død) og be henne søke, er i alle fall gratis nok.

Jeg vet jo ikke at jeg ikke kan det men hvor mange kroner skal hun kaste bort for å få et svar hun kanskje aldri får noen gang???

Men jeg har tenkt tanken selv, at det kan være en ren forsikrings-svindel. Jævla svin som kan gjøre sånt. Hvis det er sant da og det er det vel neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...