Gå til innhold

katt med orm?


Adonia

Anbefalte innlegg

i dag fant jeg noe som så ut som er ganske lang mark (3cm ca) i bæsjen til pusen min. regner med at dette kan være orm?:kvalm:

temmelig ekkelt, og jeg er litt redd for at det kan smitte over til meg..? :forvirret:

han har hatt blod i bæsjen, men dyrlegen sa dette kunne være pga av diare. så jeg prøvde først å bytte til bedre for, men blodet fortsatte. så hadde uansett tenkt meg til dyrlege med pus snart for å sjekke hva dette kunne være..

haster det å dra til dyrlege (må da ta meg fri fra jobb imorgen), eller holder det å kjøpe en ormkur?

katten min er ellers i helt fin form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fant mest sannsynlig en spolorm eller en bendelorm. Med mindre katta er ekstremt hardt angrepet(skral, orm som tyter ut av endetarmen etc.), så holder det å kjøpe ormekur. Pass på at du får en kur som tar alle typer orm, f.eks. Panacur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fant mest sannsynlig en spolorm eller en bendelorm. Med mindre katta er ekstremt hardt angrepet(skral, orm som tyter ut av endetarmen etc.), så holder det å kjøpe ormekur. Pass på at du får en kur som tar alle typer orm, f.eks. Panacur.

takk for svar ;) kjøper en ormekur i morgen.

jeg har lest litt på nettet om innvollsorm, og kan ikke se at blod i avføringa skal være ett vanlig symptom!? synes derfor det er litt ekstra skummelt. burde kanskje ringe en dyrlege for sikkerhets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri dumt å ringe dyrlege, men det kan jo være noe den har spist som ikke har blitt helt fordøyd e.l. Gi katten ormekur og følg med på avføringen en tid, dersom ikke dyrlegen ber deg stikke innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...