Gå til innhold

Trofast venn gjennom tolv år..


Gilette

Anbefalte innlegg

:tristbla:

Min kjære hund, som jeg har hatt i tolv år, skal avlives klokken tolv idag. Det føles grusomt. Har måtte se meg nødt til å ta dette steget pga mange plager hun har fått på sine gamle dager..

Men ventetiden er grusom...og tiden etterpå klarer jeg ikke å forestille meg. Å komme hjem uten at hun er der og tar imot meg :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Off! Føler med deg! :klem:

Men det er den store prisen vi må betale for å bli så glad i et annet liv.

:cry:

Men minnene vil du alltid ha. Jeg kan fremdeles "føle pelsen" til min barndoms venn, Tanja. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid vondt når dyr må avlives. Sender deg en god og varm klem, og håper du klarer å se livet litt lysere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min trofaste venn er elleve og jeg har vært gjennom dette flere ganger, så jeg forstår deg så inderlig godt! :klem:

Selv om man selvfølgelig er klar over ansvaret man har som hundeeier og at det på ett tidspunkt er tvingende nødvendig, føles det å måtte ta en slik beslutning og gjennomføre den helt forferdelig! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle :klem:

Nå er det gjort... og det er så utrolig stille her. Hadde tilogmed gjort klar maten hennes som jeg pleier å gjøre hver morgen uten å tenke på at hun ikke kom til å være her å spise den om ettermiddagen :tristbla:

Samtidig som det gjør helt forferdelig vondt.. (jeg veksler mellom å strigråte og være helt apatisk) så er jeg helt sikker på at dette var den beste og eneste rette tingen å gjøre. Så plaget som hun var med grå stær og HD..

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar dere. Vi måtte avlive vår beste venn gjennom 8år i sommer(pusen vår), og vi savner henne ennå. Det er vanskelig nå, men det blir bedre, og du kan smile når du tenker tilbake på alle de gode minnene.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg. Håper det går bedre ettersom dagene går - husk at du gjorde det som var best for vennen din.

Hekse :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg. :troest:

Det er grusomt når kjæledyr dør.

Utrolig hvor glad man blir i dem...

Kanskje det kan være en idé å skaffe seg en ny hund etterhvert?

Håper det går fint med deg midt oppi sorgen.

Gode klemmer! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsikke
:klem: til deg. Var gjennom det samme selv for et par år siden, min var også syk. Prøvde så godt jeg kunne å tenke på at det var det beste for henne, men det var allikevel utrolig tungt i dagene og ukene etterpå - og savner henne bare så utrolig mye enda. Går med tanker om å få meg en ny snart, det tror jeg hjelper veldig! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist, men det var bedre enn at hun skulle lide mer...

Jeg har vært igjennom det, både med hest og hund. Hunden hadde kreft, og barnet mitt var allergisk og økonomien var ikke god..

Først etterpå kom de eplekjekke og sa til meg at de ville tatt (overtatt henne) anvar og operasjoner osv.

Dagen etter... men da var det for sent, og bikkja var syk.

Da jeg kom hjem, så jeg henne i form av en lys/elektrisk skikkelse, hun logret og var glad.

Jeg gråt og jeg gråter ennå, denne tråden fikk opp følelsene. Men jeg gjorde det rette, hun var syk. Jeg kunne valgt å la henne opereres, cellegift osv, men jeg valgte å la henne slippe det..

Klart, jeg savner henne ennå, men der hun ligger begravd, er det vokst opp masse småe trær. Faktisk så henta jeg "henne" fra dyrlegen dagen etterpå, og sørga for å gi henne en grav. Jeg ble så kvalm av å tenke på at hun skulle ...

Klarer ikke skrive mer.

Noen i min familie spurte hvorfor jeg ikke ba dem følge henne til veterinæren, jeg sa at når jeg har ansvaret for et dyr, da er det min "jobb". Det er forferdelig, men som hundeeier, følte jeg at det var jeg som måtte.

Hvis jeg hadde hund i dag, ville jeg betalt ekstra og fått veterinæren hjem for å gi bikkja overdosen.

Jeg er glad i venners hunder, og jeg tror jeg gladelig vil betale den prisen, hvis /når de blir syke.

Det er i alle fall helt uansvarlig å holde et dyr i livet, når dyret er gammel og lider. Den kan ikke fortelle om den får nok smertestillende osv.

Vet ikke om det er riktig å få ny hund med det første, for noen er det kanskje det, for meg var bikkja så unik at jeg ikke tenkte tanken engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...