Gå til innhold

Hvor ofte har du folk på mat hjemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På middag, lunsj, kaffe, selskap etc?

Som oftest på hva? og hva serverer du, eller slenger du frem?



Anonymous poster hash: b91f2...91f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker å spise middag med noen venninner minst én gang i uka. Blir bare toro-mat som vi lager sammen. Er ikke typen til å arrangere selskap og verte opp så veldig så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. en gang i uka. Men nå drar jeg bort til venner fremfor at de kommer til meg, for jeg har minst leilighet og dermed minst kjøkken:P

Men vi lager litt forskjellig, alt fra ferdig pizza, til bakevarer, og vanlig husmannskost:) Men har lyst å arrangere et finere selskap når jeg har plass:)



Anonymous poster hash: f7bc1...0e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 gang måneden eller 1 gang annenhver. Folk er alltid så opptatte og synes det er vanskelig å finne en dag der alle kan. De fleste i alle fall.

Synes det er stress å lage mat til flere og derfor blir det ikke så ofte jeg inviterer meg vennegjengen hjem på middag. Synes det er stress å bare lage middag til meg selv :fnise:

Bestevenninnen min er her ofte på middag og da lager mat sammen.

Anonymous poster hash: 6bc23...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg lager mye forskjellig. Alt fra lasagne til kyllingsuppe.

Anonymous poster hash: 6bc23...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En gang annenhvert år sånn omtrent. Untatt hvis jeg har utenbysfra-gjester som bok hos meg en helg da. Men da lager vi mat sammen, og handler sammen osv, så blir jo ikke sånn servering liksom.



Anonymous poster hash: 831a7...7e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 3 ganger i halvåret, omtrent, ofte om sommeren eller feks i romjulen, når utflyttede venner er på besøk i byen.

Og da er det skikkelige greier, altså, med nøye uttenkt meny (aldri lik), flere retter og passende viner til alle. For å si det kort. :eeeh:

Det er mye jobb, men jeg er veldig glad i å være vertinne for middagsgjester. Hvis jeg hadde sluppet å rydde og vaske huset samtidig hadde jeg nok hatt middagsbesøk mye oftere - det er det som er stress. :ler:



Anonymous poster hash: 9a38b...6b4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri, heldigvis :)

Er det aldri noen andre enn de om bor fast hos deg som har spist i hjemmet ditt?

Anonymous poster hash: b91f2...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer, men en gang i mnd.eller oftere. Helt uformeldt, kan lage eggerøre og servere lunsj eller lage middag. Som regel skjer det uten at jeg har invitert til middag, men når det faller naturlig og jeg har besøk på ettermiddagen. Trenger ikke være perfekt og med dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Aldri. Må få besøk før jeg kan vurdere slik. Dvs, det er vel 11 måneder siden, og da var det 7-8 år siden før det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Middags-selskap har vi kanskje 1 eller 2 ganger i måneden, det samme med Apéritif (institusjon i Frankrike, man samles rundt noen drinker samt småretter, dette før middagstid). Ellers blir det nok 2 til 3 Goûter (nok en Fransk institusjon hvor man samler barn og voksne rundt kaker og frukt ved fire-tiden) i måneden også. Det er ganske sjeldent at det går en måned uten at vi steller i stand (på mer eller mindre avansert nivå) et eller annet ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg inviterer mine foreldre på middag kanskje en gang i måneden eller annenhver måned. Utennom det så er det lite besøk. Har ingen faste ting jeg pleier å lage, men jeg passer på så jeg lager mat fra grunnen av når jeg har besøk og godt med drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt noen middagsgjester så langt. Har hatt gjester, men jeg/vi har aldri servert mat.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Eller kanskje hvis det står litt frukt eller noe på bordet. Er litt redd for at folk skal være høflige og late som de liker maten når de ikke gjør det. Eller at de ikke er sultne og jeg må spise alene mens noen bare sitter å ser på :fnise: Men vi møtes ofte ute på cafe eller restaurant da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...