Gå til innhold

Hvilke støtter som gravid og student i deltidsjobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min lille kommer i desember i år :)

Derfor prøver jeg å sette meg inn i hvor mye jeg kan få i økonomisk støtte og hva kravene er for å oppfylle støtten. Men det er jaggu ikke lett å sette seg inn i alt..

- Jeg er 100 % student, og termin er i slutten av desember. Tar derfor ut permisjon etter høstsemesteret, og er da ferdig med 3. semester. Begynner på studiet igjen vår 2015.

- Jeg har deltidsjobb, 50 % stilling

- Jeg er ikke lenger sammen med barnefar

(Dere som alltid begynner å kritisere, kan spare dere for "snylter" osv, siden jeg er både i jobb og skole - så jeg bidrar mer enn nok til samfunnet i forhold til min unge alder :) Jeg har også planer for skole og jobb etter endt permisjon. Forholdet mitt til barnefar røk pga diverse ting, som jeg ikke vil gå inn på.)

Eneste jeg VET med sikkerhet, er at jeg har krav på støtte fra lånekassen, tilsvarende stipendet jeg vanligvis ville fått. Dette er på ca 94 000 per år, + litt ekstra støtte fordi jeg er enslig mor.

Det jeg lurer på, er om jeg samtidig får støtte fra NAV? Altså engangsstønad, enslig mor-støtte og overgangsstønad? Er det mulig å søke om utdanningsstøtte, istedetfor lånekassen?

Eller er det enten lånekasse, ELLER nav?



Anonymous poster hash: 94ddd...bf9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Du jobber, ergo har du krav på fødselspenger fra NAV i tillegg til Lånekassa. Og nei, det er ikke snylting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får fra Lånekassen og NAV samtidig :-) Jeg kan ikke noe angående enslig forsørger, men virker som du har kontroll på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok overgangsstønad som er på 13.000 og noe kr i mnd, dobbel barnetrygd som er på litt under 2000kr i mnd, bidrag fra far eller bidragsforskudd fra nav, foreldrepenger fra nav mens du er i permisjon, støtte fra lånekassa (hvis disse kan kombineres)