Gå til innhold

Hva er galt å ta ting som en mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange som kritiserer slik dette med at menn blir bedt om å ta ting som en mann og gjerne at de skal manne seg opp. Det er sikkert i beste hensikt, men slik jeg ser det, er det like mye hensiktsmessig. Faktum er at folk ikke liker sutrete menn, og det kommer aldri til å forandre seg. Damer liker det ikke, andre menn liker det ikke og en kan jo ikke alltid forvente hjelp. Selv om en burde spør om nødvendig.

Jeg liker denne sangen av Erik Bye, det er nesten definisjonen på det:

Er det ikke egentlig bare bra å ta ting som en mann? Være glad for det en har og likevel nyte de gode tingene i livet. Selv om ikke alt det beste ble ditt? At du ikke fant noen, du ikke fikk den beste jobben osv. Verden er likevel din østers, du har likevel mange andre gode ting å fylle livet med. Forstå heller at de det er synd på, er de som "aldri et solglimt kan få".



Anonymous poster hash: 9b7a1...60b

Sangteksten fjernet mht reglene om kopirett

Bond, adm

Endret av Bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sangen er kjempefin og Erik Bye likeså. Jeg velger å kalle det å ta det som et oppegående menneske. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen er kjempefin og Erik Bye likeså. Jeg velger å kalle det å ta det som et oppegående menneske. :)

Forsåvidt sant det :) Men ofte er det jo dette som er ment.

Anonymous poster hash: 9b7a1...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Problemet er at om en mann er nede rent psykisk så er tilbakemeldingen fra kvinner "Skjerp deg!". Det er greit å ta ting som en mann, men menn (spesielt unge menn) som sliter med traumer fra barndom og oppvekst fortjener en betydelig mer human behandling. Det er sjelden kost å se kvinner klare å skille mellom en mann som syter og en mann som sliter. Det vil si, de er like lite mandige i kvinners øyne begge to. Derfor, den viktigste kunnskapen menn kan få er at en alltid må klare å løse livet på egenhånd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at om en mann er nede rent psykisk så er tilbakemeldingen fra kvinner "Skjerp deg!". Det er greit å ta ting som en mann, men menn (spesielt unge menn) som sliter med traumer fra barndom og oppvekst fortjener en betydelig mer human behandling. Det er sjelden kost å se kvinner klare å skille mellom en mann som syter og en mann som sliter. Det vil si, de er like lite mandige i kvinners øyne begge to. Derfor, den viktigste kunnskapen menn kan få er at en alltid må klare å løse livet på egenhånd.

Ja, det har jeg og lagt merke til. At det virker ikke å være forskjell på en mann som syter og en mann som sliter i mange kvinners øyne. Det er liksom ikke like mye medfølelse.

Anonymous poster hash: 9b7a1...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det som en mann, hyl og skrik.



Anonymous poster hash: d975f...6b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...