Gå til innhold

Til dere som leser på do


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rekker ikke å lese noe på do. Men samboer leser, menn som oftere tregere mage.

Anonymous poster hash: ea174...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke jeg heller, fatter ikke at folk kan sitte å trøkke i "timesvis", eller å sitte å lese i drittlukta si.

Hadde du vært mann ville du ikke stilt spørsmålet :smilorange:

Menn , generellt, har et større behov for å trekke seg litt tilbake og være i fred / alene (tror jeg). Derfor har menn hobbyrom, garasjer, sutrebuer, hobbyer som medfører litt "alenetid". Fisking, jakt, mekking, kjøre en tur på MC osv.

Det er faktisk slik at menn bruker 45 min. lengre tid på do pr.uke idag enn for 20 år siden. Grunnen er at hus bygd på 50, 60 og 70 tallet hadde små rom ,mange dører og "avlukker". Tenk deg det typiske husbankhuset fra 1966 med lang gang med dører til soverom , stue, kjøkken bad og trapp ned til kjelleren med dør på toppen.

Idag er det åpne løsninger overalt. Fra kjeller opp til stua og stua er en del av kjøkkenet osv. Større romfølelse og letter fyring og ventilasjon er vel grunnen til det.

Men dette har ført til at det ikke finnes "gjemmesteder" hvor man kan trekke seg tilbake med avisen og kaffen. Unnslippe barn og kone som konstant krever oppmerksomhet. Vil du ha kaffe, kan du rydde bordet, har du gått med søpla, hva syntes du om sofen på bohusslaget, kan du lese med minstemann, begynner vi å få lite brød/melk, bilen har lite bensin, hvor er avisa osv osv.

Soverommet og dassen er de eneste friområdene igjen. Og det er vanskelig å finne en "plausibel" årsak til at man går å setter seg på senga :laugh:

Men på do kan man "håpe" at resten av familien glemmer at far eksisterer i 20 min. mens han lader batteriene med litt alenetid.

Endret av Commander
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ulempe med iPadens inntog på dass isteden for den gode gamle avisen.....

Hva FAEN gjør jeg nå som jeg er tom for dasspapir??

Anonymous poster hash: 9cdab...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt treg mage og liker å være litt i fred av og til. Ipaden er blitt fast følgesvenn når jeg må nr 2. Jeg sitter og leser mens det hele pågår... Når jeg først er ferdig legger jeg ipaden forsiktig ned på gulvet. Tørker meg.Vasker hendene, for så å ta med meg ipaden igjen.



Anonymous poster hash: 3ecef...ab1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg driter i 15 min minst så da trenger jeg noe å gjøre imens.



Anonymous poster hash: 9dc69...767
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser ikke på do, men har med mobilen - ofte uavhengig av om jeg må nr 1 eller 2. Er vel bare for å ha noe å gjøre på, så blir jeg bare sittende lenger fordi jeg ikke orker å reise meg.



Anonymous poster hash: 7f54f...895
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er ekkelt at folk er på mobilen når de er på do. Spiller ingen rolle om de legger den fra seg før de tørker seg, man må jo løfte opp dolokket og ta i dopapiret først. Ekkelt



Anonymous poster hash: aa071...3fa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ekkelt at folk er på mobilen når de er på do. Spiller ingen rolle om de legger den fra seg før de tørker seg, man må jo løfte opp dolokket og ta i dopapiret først. Ekkelt Anonymous poster hash: aa071...3fa

Kler du av deg før eller etter at du har løfta opp dolokket? Kler på før eller etter håndvask?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk bruker så lang tid på do at det er behov for å begynne med underholdningsaktiviteter.

Jeg går jo ikke på do med mindre jeg må drite, og da skjer det jo med en gang. Akkurat som når man må tisse. Er jo ikke slik at man sitter og venter på at tisset skal komme. Bruker like lang tid på do uansett om jeg gjør nr.1 eller nr.2.



Anonymous poster hash: caf3a...0d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier ikke å ha noe å lese når jeg er på do. Men jeg sliter med magen og spiser nå lakris for å få fortgang på nr 2. Ellers kan jeg sitte lenge og får det til bare en til to ganger i uken.

Når jeg tisser så sitter jeg en stund og så kommer det noen dråper til. Har operert ved urinblæren.



Anonymous poster hash: 11b80...93c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Dere som leser på do - hvordan foregår det? Driter dere først for så å sette dere til å lese, foregår det samtidig, eller leser dere en stund først for så å drite mot slutten? Og hvorfor leser dere i det hele tatt? Jeg har aldri skjønt det konseptet der...

Anonymous poster hash: b3b06...3e9

Foregår samtidig. Eller, begynner å lese..gjerne om noe banalt og enkelt som kjendisnyheter, biler, fisking, eller bak på shampooflasker (om jeg er på besøk hos noen non-toiletreaders), og så kommer jeg analt.

Det er på en måte en måte å gjøre noe som er skikkelig digg ENDA diggere på. Favoritten er å lese om biler..bare helt enkle fakta, som å se på antall hestekrefter feks samtidig som man "kommer". Eller se på bilder av storfisker. Helt fantastisk.

Det er vel rett og slett bare en måte å gjøre do-opplevelsen litt bedre på. Kjedelig å bare sitte der å trøkke, spesielt om du kjenner på deg at DETTE KOMMER TIL Å TA TID!

Hva gjør du, om jeg tør spørre? Bare glaner i veggen som en amøbe? Eller tenker du dype filosofiske tanker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg skjønner ikke at folk bruker så lang tid på do at det er behov for å begynne med underholdningsaktiviteter.

Jeg går jo ikke på do med mindre jeg må drite, og da skjer det jo med en gang. Akkurat som når man må tisse. Er jo ikke slik at man sitter og venter på at tisset skal komme. Bruker like lang tid på do uansett om jeg gjør nr.1 eller nr.2.

Anonymous poster hash: caf3a...0d9

Du har aldri brukt litt tid på å trykke ut bæsj? Det bare flommer ut det sekund du setter deg ned?

Selv elsker jeg å sitte der og trykke litt. Det er 1)digg. 2)Koselig, og 3) Man slipper unna litt masete familieliv noen dyrbare minutter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er en ulempe med iPadens inntog på dass isteden for den gode gamle avisen.....

Hva FAEN gjør jeg nå som jeg er tom for dasspapir??

Anonymous poster hash: 9cdab...a93

Dusjer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har aldri brukt litt tid på å trykke ut bæsj? Det bare flommer ut det sekund du setter deg ned?

Selv elsker jeg å sitte der og trykke litt. Det er 1)digg. 2)Koselig, og 3) Man slipper unna litt masete familieliv noen dyrbare minutter.

Nei, bruker egentlig ikke tid på det?

Jeg kjenner at det presser litt bak der når jeg må bæsje. Så går jeg på do, trykker kanskje i 1-2 sekunder for å få fart på sakene, og så kommer det av seg selv. Blir aldri noe gris heller, så det å tørke seg tar ikke heller ikke lang tid. Bruker som sagt like lang tid på do som når jeg tisser.

Anonymous poster hash: caf3a...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Nei, bruker egentlig ikke tid på det?

Jeg kjenner at det presser litt bak der når jeg må bæsje. Så går jeg på do, trykker kanskje i 1-2 sekunder for å få fart på sakene, og så kommer det av seg selv. Blir aldri noe gris heller, så det å tørke seg tar ikke heller ikke lang tid. Bruker som sagt like lang tid på do som når jeg tisser.

Anonymous poster hash: caf3a...0d9

Ok..kan fort bruke 10-15 minutter jeg. Og om jeg kjenner at "nå kommer det fort!" så "leker" jeg meg ofte litt..litt ut og inn mens jeg leser :)

(ellers liker jeg turer i skog og mark, tar gjerne et glass vin i lystig lag..)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har diare så tar jeg med et blad, men ellers så leser keg ikke på dass.

Anonymous poster hash: 57af1...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok..kan fort bruke 10-15 minutter jeg. Og om jeg kjenner at "nå kommer det fort!" så "leker" jeg meg ofte litt..litt ut og inn mens jeg leser :)

(ellers liker jeg turer i skog og mark, tar gjerne et glass vin i lystig lag..)

Ok..kan fort bruke 10-15 minutter jeg. Og om jeg kjenner at "nå kommer det fort!" så "leker" jeg meg ofte litt..litt ut og inn mens jeg leser :)

(ellers liker jeg turer i skog og mark, tar gjerne et glass vin i lystig lag..)

Damn! Den ut-og-inn greia trur jeg jammen jeg skal eksperimentere litt med neste gang jeg må drite!

Har aldri tenkt på at det kan gå an å kontrollere avføring på den måten. Kult!

Anonymous poster hash: 9cdab...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som bruker tid på dritern bruker det som et substitutt for kvinners fødsler.



Anonymous poster hash: c9fe0...bc4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Damn! Den ut-og-inn greia trur jeg jammen jeg skal eksperimentere litt med neste gang jeg må drite!

Har aldri tenkt på at det kan gå an å kontrollere avføring på den måten. Kult!

Anonymous poster hash: 9cdab...a93

Mhm..

Du leser f.eks "Audi quattro 230 hester." gnnnhhhh ahhhh mmmmm..samtidig som du lar poopen komme litt ut, men så drar du den inn igjen! Så får du en omgang til! "Aston Martin vantage 400 hester..." gnnhhhh..og sånn kan du fortsette en stund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Menn som bruker tid på dritern bruker det som et substitutt for kvinners fødsler.

Anonymous poster hash: c9fe0...bc4

Japp. Titter du inn på fødestua ser du haugevis av damer med donald duck og kvinnemagasiner som ligger og koser seg. Det er akuratt som vår bæsjing..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...