Gå til innhold

Prøv å tenke homofili "Folk som elsker hverandre av samme skjønn" ville du støtt incest bryllup


Reitan

Anbefalte innlegg

Så grunnen til at folk er imot det er at sjansen for at incest vil ha barn med hverandre kan være der selv om de vet konsekvensene. Ah ok. Hva om de er homofile da. Incest homofili. Går det greit da :)

Jeg vil anta at dersom de er homofile er det greit ;) Ellers er det jo diskriminering, må vite.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at dersom de er homofile er det greit ;) Ellers er det jo diskriminering, må vite.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

ah ok. Da tror jeg generelt ser hele bildet i det. Takk for svarene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Så grunnen til at folk er imot det er at sjansen for at incest vil ha barn med hverandre kan være der selv om de vet konsekvensene. Ah ok. Hva om de er homofile da. Incest homofili. Går det greit da :)

Da går det hvert fall ikke utover noen andre enn de selv. Hvordan var du tenkt å hindre at de får barn da? Tvangsterilisere de som vil gifte seg med søsken? Og går grensen ved søsken? Eller skal det være lov å gifte seg med barna sine også?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Men det kan da være naturlig for noen å like hverandre selv om de er av samme kjøtt og blod?

Grunnen til at jeg sammenlignet det var for å se om folk her ville støttet incest om det har blitt en meningsmåling om det (Altså giftemål om det er snakk om at 2 personer elsker hverandre). Jeg personlig har ikke imot homofili fordi de finner en de liker. På samme måte som noen er hetero, så liker noen av sitt sammeskjønn :)

Er dette en konkret problemstilling du selv befinner deg i akkurat nå?

Jeg ser iabsolutt ingen sammenheng mellom homofili og incestiøse forbindelser.

Ja til homofile ekteskap, men ubetinget nei til incestiøse forbindelser.

Og Nei gjelder også til ditt 'utmerkede' forslag om incestiøse homofile forbindelser.

Hva er det som får deg til å registere deg her og lage slike spørsmålstråder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går det hvert fall ikke utover noen andre enn de selv. Hvordan var du tenkt å hindre at de får barn da? Tvangsterilisere de som vil gifte seg med søsken? Og går grensen ved søsken? Eller skal det være lov å gifte seg med barna sine også?

Nei, pedofili er skadelig. Fordi de er for unge til å vite bedre, og det kan være skadelig mentalt sett. Jeg mener selvfølgelig at de enten er på samme alder eller er voskne nok til å vite nok.

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med heteropar som ikke skal ha barn, får de "lov" hos deg å gifte seg?

Ja, prinsippet er det samme selv om de personlig bestemmer seg for å ikke få barn.

Da handler det om at de ikke benytter seg av å stifte familie, ikke at de ikke burde eller kan.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Nei, pedofili er skadelig. Fordi de er for unge til å vite bedre, og det kan være skadelig mentalt sett. Jeg mener selvfølgelig at de enten er på samme alder eller er voskne nok til å vite nok.

Trengte ikke være barn som i under 18. Men en mor som vil gifte seg med sin voksne sønn f.eks. Skal det være ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en konkret problemstilling du selv befinner deg i akkurat nå?

Jeg ser iabsolutt ingen sammenheng mellom homofili og incestiøse forbindelser.

Ja til homofile ekteskap, men ubetinget nei til incestiøse forbindelser.

Og Nei gjelder også til ditt 'utmerkede' forslag om incestiøse homofile forbindelser.

Hva er det som får deg til å registere deg her og lage slike spørsmålstråder?

Vet ikke hvorfor du er fornærmet over dette. Jeg bare var nyskjerrig om folk lar sine fordommer gå til gode for å si nei på det, eller om det var en spesiell grunn til å ikke stemme for. Kan skjønne om det har genetiske grunner som barn om de kanskje vil bli fristet til å få barn selv om de vet konsekvensene, så det forstår jeg litt i en grunn.

Trengte ikke være barn som i under 18. Men en mor som vil gifte seg med sin voksne sønn f.eks. Skal det være ok?

Om begge virkelig liker hverandre så er det ikke slik at noen kan bryte inn å si NEI!

Er ikke akkurat slik at jeg har tanker om det selv, men la oss si at det er slik at de liker hverandre :) Det har vært noe annet

Endret av Reitan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter virkelig ikke hvordan du i det hele tatt kan sammenligne det, er jo to vidt forsjellig ting!

Ja til homofili og ekteskap, nei til incest.

Skjønner ikke at religiøse grupper og andre i det hele tatt orker å legge så mye energi i andre menneskers "valg" av kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Hvorfor er incest unaturlig og ekkelt?

Jeg skjønner at avkom kan føre til genetiske sykdommer. Men er nå mulig å like hverandre og ikke få barn så lenge de vet hva det fører til.

Altså, om noen plutselig sier. Jeg liker den personen, så er det bare naturlig av seg selv. Altså så lenge de enten er på samme alder eller er gamle nok til å være bevist.

Klassisk skrivefeil :D

Seriøst? Du vet at incest ikke kun er evt ekteskap mellom søsken. Jeg er utsatt for incest fra egen far, og spør du meg så er det noe av det ekkleste og unaturligste som finnes for å si det mildt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk i 2014 fortsatt har noe i mot homofile. Kristendommen er virkelig en ordentlig hjernevasker. Nei, til incest. Det er unaturlig og ekkelt.

Jeg er så drittlei folk som rakker ned på kristendommen. Homofobi er ille uansett hvilken religion som står bak, og det er mange nok homofobe ateister også. Takk og pris finnes det kristne som er homofile og som støtter homofile og som ser på den kristne nestekjærligheten som viktigst av alt.

Anonymous poster hash: 4d833...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Jeg er så drittlei folk som rakker ned på kristendommen. Homofobi er ille uansett hvilken religion som står bak, og det er mange nok homofobe ateister også. Takk og pris finnes det kristne som er homofile og som støtter homofile og som ser på den kristne nestekjærligheten som viktigst av alt.

Anonymous poster hash: 4d833...836

Støtter deg der! Og for å ikke glemme at det faktisk finnes troende som også er homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så drittlei folk som rakker ned på kristendommen. Homofobi er ille uansett hvilken religion som står bak, og det er mange nok homofobe ateister også. Takk og pris finnes det kristne som er homofile og som støtter homofile og som ser på den kristne nestekjærligheten som viktigst av alt.

Anonymous poster hash: 4d833...836

Jeg rakker ned på alle religioner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter virkelig ikke hvordan du i det hele tatt kan sammenligne det, er jo to vidt forsjellig ting!

Ja til homofili og ekteskap, nei til incest.

Skjønner ikke at religiøse grupper og andre i det hele tatt orker å legge så mye energi i andre menneskers "valg" av kjærlighet.

Come an, jeg er jo ikke religiøs engang :/ Og har heller ikke noe imot homofili.

Men kan godt gi grunner hvorfor jeg ikke tror på Gud om du vil det. Dessuten så sammenligner jeg ikke av grunn for å si at homofili er ekkelt. Jeg sammenligner dem utifra om folk vil støtte incest forhold når det gjelder to personer som er i slekt med hverandre og liker hverandre, ikke av grunn som overgrep og sånt. Det er jo noe helt annet

Seriøst? Du vet at incest ikke kun er evt ekteskap mellom søsken. Jeg er utsatt for incest fra egen far, og spør du meg så er det noe av det ekkleste og unaturligste som finnes for å si det mildt!!!

Vel ja, overgrep er feil. Og pedofili er feil. Her snakker jeg om to folk som velger å være sammen. Det er noe helt annet. Voskne folk, eller folk på samme alder.

Edit: Som å finne kjemi bare plutselig :O Var sånn jeg tenkte. Men håper det går bra med deg sånn generelt sett. Ganske kjipt å tenke på at slike situasjoner skjer.

Endret av Reitan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven

Incest har jo alltid vært mer tabu enn homofili, og i et incest forhold er det risiko for å få barn med genetiske avvik.

Homofile kan jo ikke få barn så der er det jo ikke noe fare for slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel ikke incest en legning, folk er ikke født sånn. Noen sjeldne tilfeller forelsker seg kanskje i familie, men de er ikke lagd slik at det er det eneste som er naturlig, at det føles feil og fremmed å skulle forelske seg i noen utenom familie. Det er ikke millioner av incestforhold på verdensbasis, og det er ingen som mener at incestiøse forhold behøver egne rettigheter.

Jeg syns det virker rart å forelske seg i motsatt kjønn, man er jo så forskjellige! Men jeg legger meg jo ikke oppi at folk flest er hetero av den grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fatter virkelig ikke hvordan du i det hele tatt kan sammenligne det, er jo to vidt forsjellig ting!

Ja til homofili og ekteskap, nei til incest.

Skjønner ikke at religiøse grupper og andre i det hele tatt orker å legge så mye energi i andre menneskers "valg" av kjærlighet.

Du la deg jo nettopp oppi andre menneskers valg av kjærlighet ved å si "nei til incest"?

Anonymous poster hash: b5466...787

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg forstår bare ikke sammenligningen mellom homofili og incestforhold. Som alle andre. Ser du har prøvd å forklare det, men finner ingen kobling som kan sidestille dette. Incest mellom to samtykkende familiemedlemmer sier jeg nei til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser trådens tittel tenker jeg:

Prøv å tenk ostesmørbrød "Folk som elsker ostesmørbrød" ville du støtte kidnapping og bortføring av små barn?

Hva har incest og homofili med hverandre å gjøre egentlig? Og hvis det virkelig er slik at det å støtte ekteskap for homofile er det samme som å støtte incest, bestialitet og pedofili, hvorfor ikke sammenlikne ekteskap mellom hetroseksuelle med disse tingene og?

Det virker for meg som om de som er imot ekteskap mellom homofile ikke er i stand til å klassifisere. Det virker som om dere tror at det er to klasser - heterofile og alt annet - og dere ser ut til å tro at alt som ikke er heterofili er av samme karakter og skal behandles likt i spørsmål om rettigheter og privilegier. Kort sagt, det er som om dere tror at om man ikke er politi er man kriminell.

Her er en annen varianter:

Prøv å tenk blandingsforhold "Folk som elsker hverandre men er av forskjellig rase" ville du støtte incest bryllup?

STOP IT! YOU'RE EMBARRASSING YOURSELVES!!!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incest er ikke en legning, så det blir en rar sammenligning. Men jeg skjønner på en måte hva du mener (tror jeg), siden homofili har vært tabu og incest er tabu i dag. Jeg ville ikke lagt meg opp i et incestuøst forhold hvis begge var likestilte og samtykkende, selv om jeg synes det er ubehagelig å tenke på. Det er ikke heldig å få barn med en så nær slektning, men ikke alle forhold leder til barn. Skulle jeg stemt over en lovendring som åpner for at man skulle få gifte seg med nære slektninger, ville jeg derimot nok stemt nei.

Anonymous poster hash: 47378...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...