Gå til innhold

Prøv å tenke homofili "Folk som elsker hverandre av samme skjønn" ville du støtt incest bryllup


Reitan

Anbefalte innlegg

Altså spør ikke dette bare for å være en homofob. Våre verdier er stort sett basert fra antikken "greske demokrati", med en litt kristendom i bakgrunnen. Så jeg er stort sett for det sånn sett.

Men tenkt om hele verden har lovligjort homofilt bryllup. Fordi det er bare det at en person finner ut at en liker en av samme skjønn, og det bare skjer. Ikke noe stress på en måte.

Men...

La oss si at en bror og en søster elsker hverandre så høyt at de vil gifte seg, også kan man se incest parader der de er stolte av å elske hverandre selv om de er i slekt.

Om det har vært en meningsmåling, stemme der det sier "Ja" eller "Nei" på incest bryllup.

Hva ville du svart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sagt nei, men jeg er også imot ekteskap for homofile. Synes derimot ikke de to er relatert.



Anonymous poster hash: 6a38b...818
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt nei, men jeg er også imot ekteskap for homofile. Synes derimot ikke de to er relatert.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

Hvorfor er du i mot ekteskap for homofile?

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Nei. Ikke fordi de selv kan bli syke men barna deres har så stor risk for sykdommer og syndromer. Hadde det vært mennesker som sverget på at de ikke skulle få barn så kunne saken vært annderledes men jeg synes verken meg eller samfunnet kan kreve eller frata rettigheter/privilegier på den måten.

Så jeg hadde stemt nei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit så lenge de ikke lager unger.

Helt greit, men jævlig sært, selvfølgelig.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du nevne homofili i denne sammenhengen? Om en bror og søster vil gifte seg er det vel mer nærliggende å nevne det i forbindelse med heterofili.

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du i mot ekteskap for homofile?

Det blir å avspore tråden og det er flere tråder om det allerede.

Men kortfattet ser jeg på ekteskapet som en institusjon skapt for familie, der formålet er en tryggere ramme for fremtidige barn, som består av mann og kvinne - hvilket jeg mener er hva barn fortjener å vokse opp med.

Jeg har ingen problemer med homofile generelt, hvem folk er tiltrukket av eller om de bor sammen. Men jeg ser ekteskapet forbeholdt mann og kvinne.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er bare det at en person finner ut at en liker en av samme skjønn, og det bare skjer.

Skjønn? Kjønn mener du vel.

Anonymous poster hash: 5b29c...8db

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incest og homofili kan ikke sammenlignes. Homofili er naturlig, og har alltid forekommet både blant mennesker og dyr. (Incest forekommer også, men kan føre til store genetiske defekter på avkommet - noe som tydelig viser at det er feil på alle måter.)

(Dessuten heter det kjønn, ikke skjønn...)

Ja til homofilt ekteskap, NEI til incestuøse ekteskap.



Anonymous poster hash: 1090a...4c3
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incest og homofili kan ikke sammenlignes. Homofili er naturlig, og har alltid forekommet både blant mennesker og dyr. (Incest forekommer også, men kan føre til store genetiske defekter på avkommet - noe som tydelig viser at det er feil på alle måter.)

(Dessuten heter det kjønn, ikke skjønn...)

Ja til homofilt ekteskap, NEI til incestuøse ekteskap.

Anonymous poster hash: 1090a...4c3

Word.

Anonymous poster hash: 44851...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kom du på å sidestille incest med to av samme kjønn som forelsker seg i hverandre, egentlig?



Anonymous poster hash: 8b26e...58c
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk i 2014 fortsatt har noe i mot homofile. Kristendommen er virkelig en ordentlig hjernevasker. Nei, til incest. Det er unaturlig og ekkelt.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk i 2014 fortsatt har noe i mot homofile. Kristendommen er virkelig en ordentlig hjernevasker. Nei, til incest. Det er unaturlig og ekkelt.

Hvorfor er incest unaturlig og ekkelt?

Jeg skjønner at avkom kan føre til genetiske sykdommer. Men er nå mulig å like hverandre og ikke få barn så lenge de vet hva det fører til.

Altså, om noen plutselig sier. Jeg liker den personen, så er det bare naturlig av seg selv. Altså så lenge de enten er på samme alder eller er gamle nok til å være bevist.

(Dessuten heter det kjønn, ikke skjønn...)

Klassisk skrivefeil :D

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er incest unaturlig og ekkelt?

Jeg skjønner at avkom kan føre til genetiske sykdommer. Men er nå mulig å like hverandre og ikke få barn så lenge de vet hva det fører til.

Fordi man er samme kjøtt og blod. Enkelt og greit.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Hvordan kom du på å sidestille incest med to av samme kjønn som forelsker seg i hverandre, egentlig?

Anonymous poster hash: 8b26e...58c

Skjønner heller ikke hvorfor homofili ble blandet inn her. Er poenget liksom at vi som støtter ekteskap mellom homofile også må støtte incestiøse ekteskap? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man er samme kjøtt og blod. Enkelt og greit.

Men det kan da være naturlig for noen å like hverandre selv om de er av samme kjøtt og blod?

Skjønner heller ikke hvorfor homofili ble blandet inn her. Er poenget liksom at vi som støtter ekteskap mellom homofile også må støtte incestiøse ekteskap? :klo:

Grunnen til at jeg sammenlignet det var for å se om folk her ville støttet incest om det har blitt en meningsmåling om det (Altså giftemål om det er snakk om at 2 personer elsker hverandre). Jeg personlig har ikke imot homofili fordi de finner en de liker. På samme måte som noen er hetero, så liker noen av sitt sammeskjønn :)

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner at avkom kan føre til genetiske sykdommer. Men er nå mulig å like hverandre og ikke få barn så lenge de vet hva det fører til.

Ekteskap mellom familie vil sannsynligvis lede til mer barn innen familie. Det går som regel i den retningen - dersom man offentlig godkjenner en ektepakt og stifting av familie mellom to parter, er det ingen logisk grunn til å motsette seg at de får barn. Det blir ulogisk å tillate det ene og ikke det andre, for ikke å snakke om vanskelig å forhindre. De er ikke mindre kapable til å få barn og det er ingen grunn til å tro at de har mindre lyst på barn, til tross for at de vet konsekvensene.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan da være naturlig for noen å like hverandre selv om de er av samme kjøtt og blod?

Ja, som søsken. Som noe mer er så langt fra naturlig som man kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir å avspore tråden og det er flere tråder om det allerede.

Men kortfattet ser jeg på ekteskapet som en institusjon skapt for familie, der formålet er en tryggere ramme for fremtidige barn, som består av mann og kvinne - hvilket jeg mener er hva barn fortjener å vokse opp med.

Jeg har ingen problemer med homofile generelt, hvem folk er tiltrukket av eller om de bor sammen. Men jeg ser ekteskapet forbeholdt mann og kvinne.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

Hva med heteropar som ikke skal ha barn, får de "lov" hos deg å gifte seg?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekteskap mellom familie vil sannsynligvis lede til mer barn innen familie. Det går som regel i den retningen - dersom man offentlig godkjenner en ektepakt og stifting av familie mellom to parter, er det ingen logisk grunn til å motsette seg at de får barn. Det blir ulogisk å tillate det ene og ikke det andre, for ikke å snakke om vanskelig å forhindre. De er ikke mindre kapable til å få barn og det er ingen grunn til å tro at de har mindre lyst på barn, til tross for at de vet konsekvensene.

Anonymous poster hash: 6a38b...818

Så grunnen til at folk er imot det er at sjansen for at incest vil ha barn med hverandre kan være der selv om de vet konsekvensene. Ah ok. Hva om de er homofile da. Incest homofili. Går det greit da :)

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...