Gå til innhold

Er abort mord?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er ikke en tv serien men en dokumentar, det er ekte ikke skuespill...

Jeg vet om folk med downs som har et bra liv

Du tydeligvis

Anonymous poster hash: 8d718...358

Mitt poeng er at du later til å vite svært lite om verden og mennesker. Og selvfølgelig har de fleste barn med downs syndrom det bra...det skulle bare mangle. Det betyr ikke at du har noen rett til å sette deg på din høye kjepphest og dømme dem som velger abort.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt poeng er at du later til å vite svært lite om verden og mennesker. Og selvfølgelig har de fleste barn med downs syndrom det bra...det skulle bare mangle. Det betyr ikke at du har noen rett til å sette deg på din høye kjepphest og dømme dem som velger abort.

Jeg har en mening, det var jeg som starta tråden. Hvorfor har så mange kommentert i tråden`?

Anonymous poster hash: 8d718...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at du later til å vite svært lite om verden og mennesker. Og selvfølgelig har de fleste barn med downs syndrom det bra...det skulle bare mangle. Det betyr ikke at du har noen rett til å sette deg på din høye kjepphest og dømme dem som velger abort.

Hvilken rett trenger man for å dømme de som velger abort? Er det ikke bare å dømme i vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis abort er mord så er det mord å drepe maur også.

Anonymous poster hash: 87a4c...f93

Det stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi du kommenterer

Jeg er likegyldig til problemstillingen, ikke til å kommentere at problemstillingen er uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nei, det er det ikke. Om det er så kjenner jeg isåfall flere mordere, inkludert meg selv.

Endret av Mango
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er det ikke. Om det er så kjenner jeg isåfall flere mordere, inkludert meg selv.

Mordere blir satt i fengsel, så vidt jeg veit, siden det er straffbart... Siden disse menneskene gjorde dette, og det sannsynligvis er oppført i journalene dems, vil jeg jo tro at de ikke er mordere, siden de ikke er straffet for mord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ondskapsfult...

Man kan leve et godt liv med downs, se på tangerudbakken

*Facepalm*

Anonymous poster hash: 8d718...358

Oh bu f...hu!

jeg nekter å ødelegge livet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er folk som sier dem ville tatt abort om fosteret ble stadfestet med downs. Det er mord og dere som gjør slik burde skamme dere! Anonymous poster hash: 8d718...358

Ja, det er mord. Det er et menneske liv. Det kommer fra en mann og en kvinne, det er ikke en rotte. Disse pro abortion folka må forstå at det er et menneske liv. Og livet må respekteres. Punktum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I prinsippet så er det nok mord i mine øyne, men det er bare i prinsippet. Jeg mener det er mer naturlig å sette grensa for hvor et menneskeliv starter der hvor de religiøse setter den, enn å sette den ved 12. uker fordi det er praktisk og man har bestemt seg for at et eller annet i fosterets utvikling nå gjør at man kan anse det som et "menneske". Men det er ikke mord i den forstand at det forteller noe om "synderen" på samme måte som andre mord gjør, og på ingen måte anser jeg folk som har tatt abort som "mordere". Men jeg mener helsepersonell skal ha rett til å reservere seg mot det dersom de ønsker det, ettersom den hippokratiske ed naturligvis også gjelder et foster dersom man anser det som et menneske. Noe annet mener jeg blir for arrogant, slik det også ville vært arrogant å totalforby abort. Og jeg liker ikke hvordan abort har blitt en form for "prevensjon", både med tanke på de ufødte barna og med tanke på de som får psykiske ettervirkninger som følge av det. Det hele blir for "out of touch" med naturen for min del, selv om det så klart finnes tilfeller hvor det rett og slett er den smarte tingen å gjøre.

Endret av evnukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke mord. Du dreper celler, ikke et menneske.

Celler av hva?

Mulige svar:

A)En kakkerlakk

B)En rotte

C)Et menneske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva med spontanaborter, hva er det da? Selvmord da eller?

Sick sad world.

Ingen som er i sitt rette sinn kan sammenligne spotanabort med selvmord: verken mor eller foster gjør noe for å dø. Spontanabort skjer fordi de naturlige omstendighetene er ikke ideele for at fosteret skal fortsette å leve. Det er en ulykke. Skjerp deg, du og de andre 23 som støttet deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Sick sad world.

Ingen som er i sitt rette sinn kan sammenligne spotanabort med selvmord: verken mor eller foster gjør noe for å dø. Spontanabort skjer fordi de naturlige omstendighetene er ikke ideele for at fosteret skal fortsette å leve. Det er en ulykke. Skjerp deg, du og de andre 23 som støttet deg.

Har ingenting å skjerpe meg for. Abort er ikke mord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...