Gå til innhold

MarianneE`s anekdoter!


MarianneE

Anbefalte innlegg

Jobba i hagen i 5 timer igår (enda jeg som haaaaaater hagearbeid!)!!

Det jeg gjorde var:

*Sådde tomater

*sådde neper

*sådde issalat

*satte melonplanter som blir til deilige meloner

*satte 12 hagenelliker

*satte 12 ringblomster

*sådde lupiner

*satte 20 irisløk

*satte 20gladiolløk

Var ute i hagen istad og inspiserte litt, og dere skulle ha sett som det har vokst!!

Tomatene har ikke vokst så mye, men salaten er nesten utvokst, og nepene er blitt til store fine grønne planter.

Melonplantene vokser også mye.

I blomsterbeddet har løkene skutt opp igjennom jorda, og de plantene jeg planta ut er blitt store og fine!

Godt og se at det gir lønn for strevet!!! :D

Det er en trøst siden hagearbeid er så uendelig kjedelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så er det bestemt!

Til neste lørdag pakker vi noe tøy, litt mat og sikkert noen snuske-filmer og reiser på hytta! :sjarmor::sjarmor:

Vi har ikke tilbragt en helg alleine på gud-vet-hvor-lenge!

Måtte bare skrive det her fordi jeg gleder meg så! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaahhh.....sitter her på verdens mest rotete soverom og drikker jordbærsaft. :P

Persiene slår lett mot vinduskarmen, en bil eller to kjører forbi ute på hovedveien (takk for støyskjermer), og jeg hører kirkeklokkene på kirka som ligger et steinkast unna.

Det er den samme kirka som Mannen og jeg giftet oss i den 24. August.

Koslig og høre at flere gifter seg der.

Sentimentale meg blir rørt når jeg tenker tilbake........... :grine::ler:

Mannen min kjører taxi i ettermiddag/kveld/natt, og er ikke hjemme før i morgen tidlig.

Med unntak av at han kommer innom med noe take-away mat til meg når jeg sier ifra. Er mye hjemme alleine, men trives heldigvis med det.

Synes det blir ltt mye noen ganger, men må han jobbe, så må han. Derfor gleder jeg meg også så til vi skal på hytta.

To dager heeeeelt alleine :D

Kattungen, som nå er blitt 13 dager gammel begynner nå og åpne øynene sine. Utrolig og se hvor god mor kattemammaen er! Hvor mye de kan automatisk!

Kommer ikke på mer og skrive, så det var vel alt fra min hånd denne gangen!

God kveld alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆÆHH!!!!

Jævla drittkamp!! :x :x

Hadde gleda meg SÅ til og se Norge sende Danmark på hue og rævva ut av EM-kvalikken. Desverre ble det Danmark som slo Norge 1-0.

Jaja.....vi tar dem neste gang! :-?

Under kampen bakte jeg et brett med sjokolade muffins, så etterpå nå skal jeg ringe mannen min og be ham komme innom så han kan få med seg en pose med muffins i. :D

Iløpet av helga skal jeg skrive mail til den danske cøliakiforreniga, for og gjøre en ground chekk ang. min matsituasjon der nede.

Nervøs, jeg har ikke reist slik i utlandet siden jeg fikk diagnosen min, og jeg er nervøs det kan gå galt.

Men, jeg kan ikke nekte og reise på ferier o.l. bare på grunn av det. Jeg må prøve jeg og. 8)

Forresten, jeg venter meget utålmodig på varene fra dildopartyet.

Hadde vært bra og få dem før vi reiser på hytta..... :sjarmor:

Det var dagens siste ord herfra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig....for en halvannen time siden koblet jeg meg på internett for og sjekke noen mail.

Hvor ble tida av??? :ler:

Må le litt av min søster oj jeg. Vi satt og kikka på Miss Univers :oops: :oops: :oops: på TV2 igår. Jeg her hjemme, og hun i Stavanger, og begge to i telefonen for og kommentere og ikke minst KRITISERE!!!! :ler:

Ellers bare gleder jeg meg veldig til turen vi skal ha til København.

Har aldri vært der, men har lenge ønsket og reise dit.

Har veldig lyst til og se nasjonal biboteket. Det er så flott!!

Hva mer bør man se? Har jo som sagt aldri vært der!

En ting er vaffal sikkert, jeg skal IKKE være en av de som reiser til Danmark på fylletur.

Da holder jeg meg heller hjemme og går på fylla.

Jeg skal ut i verden for og se nye ting, og oppleve!!! :D

Om 15 dager kommer søster og sambo oppover for og tilbringe 1 uke av sommerferien sin her.

Gleder meg. Håper også på og kunne ta en Stavangertur i løpet av sommeren.

Bak meg ligger mannen min (vi har PC`en på soverommet) og snorker lett. Han var ikke hjemme før klokka 5.45, så han skal sove en time til før klokka uler.

Han er nå veldig søt der han ligger. Har sparka av seg dyna, og drar beina opp og ned, opp og ned :ler:

Han er urolig, så jeg er glad jeg har stått opp..... :)

Tror jeg skal surfe litt og finne litt om København, jeg!

En god dag ønskes alle!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det og begynne uka med en helligdag er ille.

Henger lissom en dag etter, og er såååå sikker på at det er mandag idag.

Vasker klær idag, og skal rydde soverommet.

Etter at skapet gikk rett ut herfra, så har jeg så ytrolig mange ting jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av.

Det har bare stått stabbla på gulvet og skaper rot og irritasjon.

Har skula på det lenge nok, og innser nå at det (desverre) ikke blir borte av seg selv. Skal få gjort det nå, og da blir mannen min SÅÅÅ glad når han kommer hjem fra jobben.

Tror jaggu det blir en gooood burger og chips fra Bergbys til middag idag. (søstra til McDonalds).

Sundt? Nei..... Godt? jaaaaa!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dakkar meg er syk.

Både igår og idag er tempraturen høy og beina er av gele.

Henger en halvtime etter idag.

Vil helst bare sitte i sofakroken og kose med kattungen.

Men, prater nå med to venninner på msn. Koselig det.

Må snart handle. Usj...tror jeg bare vil sove idag, jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Hei MarianneE!!

Hadde bare lyst til å sende deg en liten hilsen! Blir alltid i godt humør av å lese i dagboka di, jeg! Du virker som ei hyggelig jente!

Ang. mormoren din og slanking - overhør det. Har hatt det på samme måte med pappa'n min, og jeg vet at det ikke er noe morsomt. Men forsøk å overse det - det er vel ikke hennes problem? Jeg sa det rett til faren min jeg - at han var nødt til å se at jeg var en person med mange andre kvaliteter og egenskaper enn vekta mi. Det stoppet kjeften på han etter mange år med klaging og kommentarer.... :-?

Morsomt med oppussingen din og hagearbeidet ditt. Kunne ønske det var meg - vi leier en bitteliten leilighet og har ikke engang blomsterkasser... Så her blir det verken maling eller luking.... :cry:

Ha en fin torsdagskveld!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Long time, no see.......

Koselig med en hilsen fra Imari!

Ble glad jeg!

Har hatt en nydelig helg på hytta med Mannen. Det var deilig og reise litt bort og være alleina! Det har vært alt for lenge siden sist, og vi trengte det virkelig.

Ellers skjer det ikke så mye om dagen. Like forbanna arbeidsledig (grrr....), og det er jeg lei av!

Skjønner ikke folk som tror at arbeidsledige er folk som ikke gidder og jobbe, og som bare driver og snylter på andre.

Desverre ser det ut til at årets ferie tur til Danmark må innstilles og taes til neste år. Pengene strekker ikke til, og om vi hadde reist, så ville det blitt til at Mannen stod for hele utgiften, og det ville jeg ikke likt.

Vill ikke føle meg "kjøpt og betalt".

Vi får spare og ta det til neste år....

Forbanna på Glitter er jeg vaffal. Har ikke fått feriepengene mine!!! :evil:

Skal sende dem en fax etterpå.

Gikk forbi butikken der her om dagen. Der jobber det nå enda en ny person. Samtidlig var det utlyst nok en ledig stilling der.

Siden butikken åpna i Oktober, er det *tenke, tenke* den 6. ledige stillingen der!

Er utrolig glad jeg ikke jobber der, det er tydelig at arbeidsmiljøet er så-som-så der nede.

Bare så synd det skjedde slik det gjorde.....

Finner meg nok en ny jobb snart!

Gleder meg til mandagen. Da kommer min søster og hennes sambo opp hit fra Stavanger, og skal bo hos oss i en uke.

Blir kos!

Også kommer varene fra dildopartyet i morra. Det gleder jeg meg også til! Bare så synd at mannen min skal jobbe i helga. Får ikke testa varene skikkelig....... :wink:

Begrensa hvor mye slikt vi får holdt på med siden søster og Ø. skal sove på det nyoppussede gjesterommet, vegg-i-vegg med soverommet vårt.......

Ha en flott dag, alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg superflink!!

Jeg stod på alle fire og hånd skrubba kjøkkengulvet vårt!!

Naken, og med to kalde øl hengende rundt halsen ville jeg nok vært enhver manns drøm..... :hoho:

Så nå er kjøkkenet ryddig og pent! I dag er det da stua sin tur. Det har hopa seg opp alt for mye rot og småting overalt spm jeg vil gjerne få bort. Mamma kommer og en tur idag, så jeg tror jeg skal koke opp hjemmelaget rabarbrasuppe og servere henne når hun kommer.

Føler meg så husmoraktig om dagen. Veit ikke hvor positivt det er (all respekt til husmødre!!) siden jeg ikke er huslig i det hele tatt!

Om mannen min husker det idag, så skal han kjøpe med hylle hjem som jeg skal ha på kjøkkenet.

Tenkte og ha oljeflasker, mugger og slikt på den.

Håper han husker det, etter og ha glemt det i hvertfall ei uke.... :x

Ække så mye mer og nevne fra denna kanten da.

Håper dere alle får en flott dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig start på dagen!

Våknet rett før 6.30 med en doven følelse i kroppen. Har det alltid slik når min kjære og jeg har hatt sex om kvelden før.

:wink:

Siden Mannen skulle ha bilen på etterkontroll hos NAF kl. 8.00 hadde han noen timer fri fra jobben, og kunne sove lengere.

Så da jeg våkna krabba jeg tett inntill ham og bare lå der og kosa et kvarters tid.

Da stod jeg opp, lagde frokost til ham, mens jeg prøvde og få liv i ham. Mens han spiste spilte jeg Play Station og kikka på at kattungen svinsa rundt og undersøkte gulvet vårt.

Er så glad i Smulan, og vil ikke gi henne bort!!!!!!

Kontrollen av bilen gikk greit, og raskt! Så mannen min sendte jeg så avgårde på jobb med nysmurt niste (8 skiver brød!!) og kaffen hans.

Satte så over maskin med klesvask, og landa her :oops:

I går kveld var vi i byen på nattåpent og kikka. Det var så mye folk, og masse og se på. Siden det er teaterfestival nå, er det mange opptredner i gatene, mange boder og liv og røre.

Her kan du lese om festivalen:

http://www.pit.no

I ettermiddag skal jeg til Diva og hjelpe henne og sambo og flytte.

Er spent på og se leiligheten dems, men den er sikkert fin.

Hun gleder seg veldig til og flytte, og det forstår jeg godt.

Ellers er det vel ikke så mye og skrive. Intet nytt under solen, som det heter......

Ønsker bare alle en riktig god dag, jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til! Jeg har fått feriepengene mine fra Glitter!

Har utrolig nok fått det jeg hadde krav på!

Og det uten og måtte ringe, faxe eller blande inn advokat!

Jeg er sjokka.......

Var forbi der her om dagen, og da jobba det bare fremmede der!

Hurra for at jeg ikke jobber der mere!!

Snakka akkurat med min kjære søster, det ser ut til at det er mulig de kommer søndag istedet for mandag.

Gleder meg så til de kommer!

Oj....da må jeg virkelig få sving på kåken! Hjelp........ :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye leiligheten til Diva og samboen er kjempefin! Ble litt misunnelig, men unner dem det virkelig. Deilig for dem og komme til et skikkelig sted istedet for der de bodde!

Grattis med leiligheten, Diva!! (ikke at du leser her, men....... :lol: )

Idag har jeg svidd av en tusenlapp på klær, og det føltes deilig!

Har ikke hatt råd til og kjøpe klær på flere måneder, så det var deilig og kjøpe litt sommerklær.

Skulle og kjøpe meg sesong 4 med Satc, men den var utsolgt.......

Desverre.

Søster og sambo kommer mandag som planlagt. Mannen, Diva med sambo og jeg skal grille her da, men søster og hennes sambo skal til et vennepar.

Det at de nærmest hiver ut tinga og reiser til vennene sine gjør ingenting.

De får egen nøkkel, og går som de vil.

Har bare laga to regler for dem:

1. Ingen høylytt sex

2. Si ifra om de ikke blir til middag.

Gleder meg så til de kommer!!!!!!

Har ikke så mye annet og skrive. Formen er ikke på topp idag, så jeg skal få rundet av her og legge meg nedpå litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La meg med feber igår, og i et soverom som holdt 24, 6 grader kl. 22.30

Det var veldig ubehagelig.

Bra igjen idag, ikke er det så varmt heller.....

Dagen idag har fått en kjedelig start, min manns filleonkel er død. Han døde om tordagen, og dette fikk jeg vite da jeg leste gårsdagens avis, og dødsannonsen stod der.

Ikke en person i fammilien har sagt noe til oss!! :evil:

Jaja....siden søster kommer i morra rydder jeg. Skal gjøre alt jeg kan for og vise dem at også Mannen og jeg kan ha det ryddig.

Min søster er nemelig ordensmenneske til 1000, helt motsatt av meg... :oops:

Har ryddet gangen nå, og har hatt en KG-pause, men er nødt til og fortsette nå

Kanskje jeg da en dag blir ferdig........ :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Hei !

Bare stikker innom og oppdaterer meg litt her jeg !

Så koselig det høres ut å få søsteren din på besøk.

Skal dere reise på ferie i sommer ?

Vi skal nordover jippijaja....

Har du fått deg ny jobb ?

Eller lever du spennende som arbeidssøker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med en hilsen! :D

Fikk en SMS fra min søster med den hyggelige beskjeden: Nå reiser vi fra Stavanger!

Weeeee, som jeg gleder meg til de kommer!

:D :D :D

Desverre strekker ikke pengene til til en ferietur i år, annet en noen dagsturer hit og dit. Satser på en tur til England neste år, istedet.

Ellers nyter jeg det "glade" liv som arbeidssøker...... :-?

Dagen idag går med til rydding og vasking for besøket. Selvfølgelig med skikkelig hodepine..... :x

Diva og sambo kommer hit og skal grille i kveld, men værmeldinga er:

Store nedbørsmengder, lokal torden og kuling langs kysten.

Tenker jeg heller lager noe mat inne i stedet....... :P

Jeg ler så av kattungen, den har nemelig funnet ut at det går ann og klatre på esken. I går klarte hun klatre helt ut!

Smulan er så herlig. Med tykke ører og blå øyne som stirrer på deg om du er frekk nok til og gå forbi uten og stoppe for og kose.

Jeg maser alt jeg kan om at vi må beholde henne.

Lille mula-mi kan ikke bo hos andre.

HUN ER VÅÅÅÅÅR!!!!!!

Adios amigos!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er så koselig og ha besøk!!

Kjempe deilig og se dem igjen!

Dagen igår ble brukt til og gjøre klart til besøket.

Etter de kom og klokken begynte og nærme seg tiden for at Diva med sambo skulle komme gikk søster og jeg på kjøkkenet og lagde mat.

Koselig det og stå slik og lage mat med henne igjen.

Da Diva og sambo kom spiste vi verdens beste lasagne med rundstykker og hvitløksbaguetter.

Næmmis!!

Dagen idag......hmm......søster og jeg skal en tur til byen og kjøpe bursdagspresang til mamma, bytte noe tøy og kikke litt på ting og tang.

Koselig det.....

Er så glad de er her........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte og få med en ting:

Oppgjøret fra ligninga kom igår!

Fra og bli skyldig 2.365,-

får jeg igjen:

765 kroner!!!

HURRA!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

* Litt misunnelig på skatten *

Vi betalte inn 10.000.- til 1 april og har nå bare 900.- igjen....

Bruk pengene på noe fornuftigklemmer

( Rekker vel til en aromaterapitime ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

( Rekker vel til en aromaterapitime ? )

Var hos frisøren og tok en god klipp på lengden (hadde hår ned til rumpa) og graderte det på sidene.

Deilig og få bort litt hår!!

Har vært i bursdag hos mamma. Hageselskap med godt humør og litt regn. Men, vi hadde partytelt så vi holdt oss tørre.

Koselig siden mormor hadde tatt turen fra Trondheim for og være her i mammas 45-års dag.

Ellers bare koser jeg meg med besøket vårt.

Var ute og spiste middag igår med dem, og det var så koselig.

Idag skal vi besøke pappa.

Nå skal jeg runde av her, for jeg skal lage frokost.

Ha en flott dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...