Gå til innhold

Gå naken hjemme


Thalassos

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest17

Hadde nok ikke vært en ting jeg hadde sett på som normalt å vurdere, men men.

Endret av delirious
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både-og.

Det blir litt i overkant å sprade rundt naken hele tiden, men feks på badet og soverommet må man forvente å se nakne mennesker iblant. Synes det blir like rart å panisk dekke seg til når et familiemeldlem kommer inn på badet, som å sitte naken i sofaen.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker mest på hvor uhygienisk det er å gni nakensaftene sine utover møbler o.l Jeg ville i hvert fall aldri vært på besøk hos noen jeg visste pleier å sprade rundt naken.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Man går med klær når andre er til stedet. Er man alene er det greit.

Gjelder det også barn og kjærester?

Jeg synes det er naturlig å være naken i forbindelse med bading, dusjing og soling. (Og sex da, men det er en annen sak.) Jeg kan også være naken når det er svært varm og føles ubehagelig med klær. Da sover jeg gjerne naken i senga uten noe over meg. Ellers er det ikke naturlig for meg.

Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar på hvordan det bør være i et hjem med flere. Å påtvinge andre sin nakenhet er selvfølgelig dumt. Men det er også en vesentlig frihetsberøvelse å måtte ha på seg klær når en ikke ønsker det. Jeg føler vel at å påtvinge noen klær er verre enn å påtvinge noen nakenhet. Det er tross alt lettere å kunne snu seg og se en annen vei. (Ellers er det vel sunt for huden, spesielt for kvinner, å gå litt naken av og til.) I et hjem med flere bør man vel finne et kompromiss slik at man bare er naken på visse tider av døgnet og på visse steder. Ellers føler jeg vel at dagens ungdom har litt (ikke-seksuell) nakehetsfobi som man nok burde forsøke å dempe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Di

Jeg kan godt være naken sammen med en eventuell kjæreste.Det er jo naturlig? Men det er like komfortabelt å svinse rundt i bare trusa og en bh, eventuelt en bikini.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg tenker mest på hvor uhygienisk det er å gni nakensaftene sine utover møbler o.l Jeg ville i hvert fall aldri vært på besøk hos noen jeg visste pleier å sprade rundt naken.

Det er jeg enig i. Men nå vet jeg at i hvertfall i naturistmiljøer så har man alltid ha med seg et lite håndkle som man sitter på i badstu, på stoler etc. Gjør man ikke det blir man tilsnakket. Om naturister gjør det samme hjemme vet jeg ikke. (Nå er det vel ikke nødvendigvis slik at naturister foretrekker å være nakne hjemme også. Og mange som vil være nakne hjemme er ikke naturister.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Ellers er det vel sunt for huden, spesielt for kvinner, å gå litt naken av og til.)

Høh?? :klo:

Anonym poster: 3c576822949b9433a885060b3cd19b12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg kan godt være naken sammen med en eventuell kjæreste.Det er jo naturlig? Men det er like komfortabelt å svinse rundt i bare trusa og en bh, eventuelt en bikini.

Tja, hva folk opplever som naturlig varierer nok mye fra person til person (og kultur til kultur). Noen synes det er naturlig å være naken med kjæresten kun når man har sex. Noen synes det er greit å gå naken hjemme hele dagen sammen med kjæresten. Noen synes til og med det ikke er naturlig å være naken når man har sex! For mange som er oppvokst med nakenhet kan selv en liten truse oppleves ukomfertabel.

Men vi er utpregede vanedyr. Mange føler seg rett og slett "nakne" hvis de setter seg i en bil uten å ta på bilbelte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Di

Uhygenisk!

Jeg hører aldri noen si dette om mennesker som bruker den samme underbuksen og buksen 3-4 dager i strekk, og fjerter og sitter på offentlige myke seter.. All svette og evt bakterier vil jo trekke igjennom klærne også.. :roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lært ungene mine at nakenhet er naturlig. Det er ingen krise om noen ser et familiemedlem nakent. Nå var det ikke sånn at jeg som voksen satt naken i sofaen, men mer i situasjoner som dusj, påkledning, bading sammen osv. I et viss alder så ønsker barnet å bli mer privat. Her kommer vel det viktigste. Og være lydhøre for de andres intimgrense og ta hensyn til det. Man skal ikke pådytte sin egen nakenhet på andre.

Med tenåringsbarn i huset så har vi alle våre private soner og naturlig nakenhet er ikke til stede. Ikke blandt vi som bor i sammen. Allikvel vet jeg at tenåringene mine har et godt forhold til nakenhet.

Jeg kan godt være naken med partner. Jeg kan godt bade naken i en skogstjern med venner. Jeg er ikke blyg, men tar hensyn til de rundt meg og situasjonen.

Anonym poster: 28372802a3c3f23e5f5254767bf3e6da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp,gikk både mamma og pappa nakne.Men som oftest etter dusjing eller nakensoling på en øde hytte langt vekk i stan

Selv synes jeg det var ubehagelig at pappa gikk naken,men ikke like ille med mamma. Mamma var syk og jeg måtte flere ganger hjelpe med stelling,så derfor var det ikke så ubehagelig.

Nå er jeg mamma til 2 gutter og går ikke naken rundt,da begge vil synes det er ubehagelig. Men om det kun hadde vært mannen min og meg her,ville jeg nok gått rundt i bare trusa. Varmt til tider!

At det er møkkete eller uhygienisk er jo bare tull.Fleste mennesker er flinke til å holde seg ren og luktfri

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kittycat

Syns man skal begrense nakenhet selv om det er innenfor familien. I skrivende stund sprader 4-og 6-åringen naken rundt om eiendommen pga bading og soling. Problemet er egentlig at 6-åringen sitter seg rundt om det er litt ekkelt (a)

Ellers er det helt greit hjemme i en familie om man går fra dusjen til badet for å skifte, men liker ikke de som går rundt naken på kjøkkenet heme for de vil lage et naturlig forhold for barna når det gjelder nakenhet.

Jeg har helt siden jeg var liten syns det var ekkelt å se mamma/pappa naken. Veldig forskjellig fra person til person visst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest showhoe

Vi har alltid hatt et naturlig forhold til nakenhet hjemme. Det var aldri sånn at vi satt å spiste frokost i babydrakta.. men å f.eks gå fra badet til soverommet etter en dusj naken.. har aldri vært noe problem.

Jeg syns det er sunt.. man skal ikke gjemme seg for sine foreldre eller sine barn

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...