Gå til innhold

"Jeg føler" Menn og kvinners språk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en lei uvane å si at jeg føler ting som egentlig ikke har noe med følelser å gjøre. For eksempel kan jeg si at jeg føler noe jeg egentlig mener: jeg kan for eksempel si at jeg føler det tar for lang tid å komme fra A til B, jeg føler at en person snakker for mye eller for lite, jeg føler det er vanskelig å komme til poenget av og til.. hehe.

Alt dette er jo egentlig ting man mener, men nå har jeg nå en gang fått den uvanen å formulere det som noe som jeg føler. Det har nok litt å si at jeg snakker en del engelsk og der er det jo mer "I feel that blah blah".

I dag ble jeg imidlertid ganske overrasket når en mann også begynte å snakke på samme måten, å si at han føler noe han egentlig mener.

Er ikke dette egentlig en formuleringsmåte menn normalt sett ikke gjør?

Er det litt unormalt at en mann snakker om å føle ting han egentlig mener?



Anonymous poster hash: e4e20...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått en lei uvane å si at jeg føler ting som egentlig ikke har noe med følelser å gjøre. For eksempel kan jeg si at jeg føler noe jeg egentlig mener: jeg kan for eksempel si at jeg føler det tar for lang tid å komme fra A til B, jeg føler at en person snakker for mye eller for lite, jeg føler det er vanskelig å komme til poenget av og til.. hehe.

Alt dette er jo egentlig ting man mener, men nå har jeg nå en gang fått den uvanen å formulere det som noe som jeg føler. Det har nok litt å si at jeg snakker en del engelsk og der er det jo mer "I feel that blah blah".

I dag ble jeg imidlertid ganske overrasket når en mann også begynte å snakke på samme måten, å si at han føler noe han egentlig mener.

Er ikke dette egentlig en formuleringsmåte menn normalt sett ikke gjør?

Er det litt unormalt at en mann snakker om å føle ting han egentlig mener?

Anonymous poster hash: e4e20...6a3

Vet ikke. Men kanskje han også har snakket/ skrevet en del engelsk og også er påvirket fra engelsk språk?

Anonymous poster hash: f9936...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...