Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

Regner med du har reist over hele Afrika, jeg?

For min del: Russland. Altfor billig alkohol og røyk. Altfor mange som prøver å lure mest mulig penger fra deg. ( fullt forståelig, men like så. )

Hæ? Kvifor er dette ein bakdel?

Anonym poster: da83134839ecda585bcac211b3130c29

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haugesund, Karmøy og Østfold. Herregud for en søppelmetalitet en finner der.

Endret av BM2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Kvifor er dette ein bakdel?

Anonym poster: da83134839ecda585bcac211b3130c29

Fordi jeg lar meg friste altfor, altfor mye..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oslo - bare prostituerte, narkomane og tiggere

Anonym poster: 85d0194569b9c8161afd906f37dd0295

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreta!

Var 15 år, med familien min. Lite og finne på, kom aldri i kontakt med noen og stranda var stengt nesten begge ukene vi var der pga bølger.. Tillegg til alt for mye trafikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Riga og Warszawa. Fikk ikke noe spesielt godt inntrykk av disse byene, selv om jeg har reist mye i Øst-Europa og liker det godt.

Kunne derimot tenkt meg å reise til Krakow i Polen. Og Vilnius og hele Litauen liker jeg kjempegodt, men Riga virket på meg litt uvennlig.

Signerer denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Afrika, slitsomt kontinent der alle skal tigge av deg fordi du er hvit, og der det ikke er trygt å gå et eneste sted som hvit kvinne.

Å, Afrika vil jeg så absolutt tilbake til! Et av de vakrere stedene jeg har vært (Kenya, Tanzania og Zanzibar for å være spesifikk).

Ja, de tigger og man må være ekstremt forsiktig som hvit kvinne der borte. Men vil fortsatt tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tehran, Iran! Kjekt sted å krysse av på reisekartet, men frister ikke å dra tilbake! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på et par til;

Rethymnon, Kreta: har ikke noe behov for å dra på "festesteder" lenger

Berlin: vet at mange elsker Berlin, men jeg fikk nok et litt dårlig bilde av det, da vi bodde i en veldig grå og ekkel bydel.. Så jeg har et bilde av Berlin i hode som en veldig grå og dyster by.. (kan ha noe med været å gjøre også :regn: )

Phu Quoc, Vietnam: ble ganske skuffet, fordi det var så mye søppel på stranda. Kunne vært et skikkelig paradis sted, hadde det ikke vært for at vi omtrent svømte i en labyrint av plastikkposer, gamle klær, plast flasker osv hvis vi prøvde å svømme i sjøen på ettermiddagen. Men det var et herlig sted, bare ikke noe jeg kommer til å dra tilbake til med det første..

Endret av aglaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riga: Alle så ut som om de hadde solgt smør og ikke fått betaling. Synes det var en "dyster" stemning der og heller ikke mye å se på.

Vi var også en gjeng som hadde bestilt SPA i Jurmala. Hun som tok pedikyr og manikyr på meg satt hele tiden å sukka tungt mens hun så på klokka, hadde visst viktigere ting å gjøre...

Rimini: Grei strand, men en dødskjedelig by. Tok nesten ikke et eneste bilde mens jeg var der, for det var "ingenting" å ta bilde av (dagsturen til San Marino redda oppholdet :-)

Pisa: Som så mange andre her inne sier...de har kun det skjeve tårnet. That's it.

Munchen: Traff på en del sure folk...Prøvde f.eks flere ganger å spørre om veien tilbake til hotellet av forbipasserende, men ble bryskt avvist.

Hadde også en utrivelig opplevelse i en butikk hvor hun som jobbet der røsket fra med halvparten av klærne jeg tenkte å prøve (hadde 8-10 plagg) mens hun sa noe på tysk. Jeg svarte på engelsk at jeg ikke skjønte hva hun sa, men hun bare kutet avgårde uten noe videre forklaring.

Andre i køen fikk ha med seg flere klær inn i prøverommet...merkelige greier.

Helhelstinntykket ble ergo at det var en "uvennlig" by.

Rhodos: Greit nok der og da, men ikke et sted jeg kommer til å bruke penger på en gang til. Gammelbyen var skikkelig "turistifisert" med masete selgere og innkastere på restauranter/utesteder.

Kos: Greit nok, men skal ikke tilbake hit heller. Kjedelig plass, luksushotellet vi bodde på var høydaren.

Til sammenligning: Jeg trivdes på Santorini, i Venezia og i Firenze! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mallorca! Usannsynlig kjedelig. Nordmenn, svensker, fyll, delfinshow og hawaii pizza.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte Aberdeen. Makan til trist og grå by skal man lete lenge etter. Dritfulle, unge jenter med rumpekorte kjoler er heller ikke veldig sjarmerende. Skrålende og vaklende på høye hæler gjennom gatene.

Men, hvis man kommer seg litt rundt i distriktet og finner et slott eller to, så får man et annet og bedre inntrykk. (uff, dette hørtes snobbete ut, jaja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplevde ingen sure eller frekke mennesker i Paris, de jeg traff var åpne, milde og hjelpsomme, heldigvis :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

barcelona - frekke folk og ekle mannfolk på gata på høylys dag. fikk lyst ta på meg hijab... men byen var fin så kunne godt reist tilbake om mange år når jeg er pensjonist og se på la sagrada familia når den blir ferdig....

jeg skulle jo skrive flere men orker ikke nå.....

Anonym poster: d352dbf5ceff5abc1d7e93775dd5648c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanoi i Vietnam. Det må være den aller verste byen jeg noen sinne har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke?

For det var ikke et land man drar på ferie til! Iallefall ikke i mine øyne. Det var interessant og lærerikt med tanke på hvor ulik kultur vi har, men jeg klarte ikke slappe av og var veldig ukomfortabel flere ganger i løpet av turen. Naturen var heller ikke noe å skryte av, nå skal det da også nevnes at jeg kun var i Tehran, har hørt mye fint om andre steder i Iran. Folkene i Iran derimot var veldig hyggelige, og prøvde så godt de kunne for at vi skulle trives! :) Men ville som sagt ikke dratt tilbake så lenge det er såpass strengt og politikken er så på trynet som den er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...