Gå til innhold

Tynn uten å telle kcal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Teller de fleste normalvektige kcal eller? er det så vanskelig å ha en sunn kroppsvekt om man ikke tenker over akkurat hva man putter i seg?



Anonymous poster hash: 74fd5...41d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har alltid vært på den "slanke" siden, selv om jeg i perioder har variert litt i vekt. Pleier å kunne spise hva jeg vil og ikke tenke på vekt og ligger da på 18-19 i BMI om det kan gi en pekepinn.

Nå har det vært jul og jeg har nettopp blitt gravid og selv om jeg føler jeg ikke har spist så mye mer enn normalt har jeg likevel lagt på meg nesten 10 kg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slank og teller kalorier, ja. Synes det er lettere å holde meg på matta når jeg ser akkurat hvilken "skade" utskeielser gjør.



Anonymous poster hash: 2b740...6c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ikke kalorier, nei. Har aldri vært over 19 i BMI, og holder meg som regel på rundt 18. Jeg trener regelmessig, og spiser forholdsvis sunt. Spiser det jeg vil i helgene.



Anonymous poster hash: 9878a...e25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg teller ikke kalorier, og har aldri gjort det. Jeg er normalvektig. Mat er noe jeg har et veldig avslappet forhold til. Kroppen min trenger det for å fungere, og jeg synesmat er godt. Derfor spiser jeg når jeg er sulten, og slutter når jeg er mett. Både tidligere, da jeg spise "hva jeg ville", og nå, som jeg spiser "det jeg vil, så lenge det ikke er sukker og raske karbohydrater", har jeg holdt en stabil vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært veldig tynn, har alltid spist som jeg har hatt lyst til og aldri telt kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg teller ikke kalorier. Spiser når jeg er sulten og stopper når jeg er mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant spørsmål. Alle trenger nok ikke tenke så mye over hva og hvor mye de spiser, men mange må nok på ett eller annet plan tenke/registrere, og begrense seg. Det som er lurt da er vel å finne fram til en måte å registrere og begrense som ikke forringer livskvaliteten. For noen innebærer dette å telle kalorier, for andre kan lavkarbo fungere, mens andre igjen foretrekker periodisk faste. Eller noe annet. Noen gjør sikkert slike ting automatisk uten engang å tenke over at de gjør det, mens andre brer sin nød utover diskusjonsfora inntil de forhåpentligvis finner ut av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sliter med å få i dere nok kalorier ila av en dag? Hva spiser dere?



Anonymous poster hash: c9285...cfe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller de fleste normalvektige kcal eller? er det så vanskelig å ha en sunn kroppsvekt om man ikke tenker over akkurat hva man putter i seg?

Anonymous poster hash: 74fd5...41d

D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned fra 72 til 55 kg og teller kalorier for å opprettholde vekten :)

Anonymous poster hash: 23e83...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Teller de fleste normalvektige kcal eller? er det så vanskelig å ha en sunn kroppsvekt om man ikke tenker over akkurat hva man putter i seg?

Anonymous poster hash: 74fd5...41d

Nei, jeg teller ikke kcal. Jeg kan også fint spise dessert og sjokolade midt i uka uten problemer. Har vel med at jeg generelt ikke spiser så mye så det spiller ingen rolle om jeg koser meg litt ekstra av og til (eller, jeg gjør jo det ganske ofte). Jeg knasker egentlig på ett eller annet hele tiden fordi jeg er så ofte sulten, men jeg blir fort mett og spiser derfor lite om gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg teller ingenting. Har holdt vekten min stabil i fem år snart (54-55. 19 bmi). Jeg holder meg unna lyst brød, pasta, ris og poteter, og spiser aldri på McD, BK eller noen andre lignende steder, dog Friday's med unntak. Kaker og snop kan jeg hive innpå, men jeg går mye og vekten går ikke opp. Jeg spiser heller ikke før det er nødvendig og stopper før jeg blir mett. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvilken bmi jeg har, men er str 38, spiser egentlig ganske ofte, men ikke så mye graps, bortsett ifra tre dager i måneden når det går ned hele 200 grams plater og jeg knurrer som en Rotweiler om noen prøver å få en bit av dem. Innimellom blir klærne trange, da teller jeg karber en ukes tid. Vekt har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søsteren min spiser hva hun vil, når hun vil, og teller ikke en kalori. Hun kan glatt hoppe over et eller flere måltider, og rett og slett bare spise dritt, eller sunt.

Men hun spiser ikke mye i gangen og har alltid vært sånn.

Jeg har starta å telle kalorier. Ikke manisk, med vekt og greier, men har lært meg ca kcal på diverse matvarer. Alltid vært lubben, men det går ikke lengre altså.

Jeg har tidligere spist ofte og mye.

Nå spiser jeg 3-4 måltider om dagen, ikke mellommåltid (det har jeg aldri gjort..ser ikke vitsen). Så får vi se om det fungerer...

Anonymous poster hash: efd6a...d75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Dere som sliter med å få i dere nok kalorier ila av en dag? Hva spiser dere? Anonymous poster hash: c9285...cfe

Jeg spiser lavkarbo slik at jeg får i meg kaloritett mat til hvert måltid. Klarer ikke store porsjoner så om jeg spiser type ris/pasta så går jeg ned i vekt fordi jeg ikke orker å spise like mye av det kcalmessig i forhold til fett som nøtter, kokosmelk, avokado, peanøttsmør etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser lavkarbo slik at jeg får i meg kaloritett mat til hvert måltid. Klarer ikke store porsjoner så om jeg spiser type ris/pasta så går jeg ned i vekt fordi jeg ikke orker å spise like mye av det kcalmessig i forhold til fett som nøtter, kokosmelk, avokado, peanøttsmør etc.

For meg så er det slik at jeg går OPP i vekt av ris, pasta og slike raske karbohydrater. Spiser jeg lavkarbo så går jeg ned. Men for deg er det omvendt?

Anonymous poster hash: c9285...cfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ikke kcal til vanlig nei, men har gjort det i perioder hvor jeg har hatt behov for å gå ned, etter svangerskap feks.

Nå vet jeg at om jeg trener regelmessig så kan jeg i grunnen spise akkurat hva jeg vil uten at det gjør noe for vekta. Blir det lite trening derimot bør jeg tenke litt på hva jeg putter i meg. Enkelt og greit.

MEN, jeg har alltid vært normalvektig, og heller for tynn enn for tykk, tror det kan være litt annerledes hvis man en gang har vært skikkelig overvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...