Gå til innhold

Noen som har hatt utbytte av pause fra menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hoi der!

Jeg vurderer å ta meg et lite sabbats-halvår fra dating og menn. Jeg har gått på smell etter smell de siste årene, og jeg begynner å bli skikkelig lei av å være såret og lei meg (det skal legges til at jeg har hatt maks uflaks).

Jeg vil definitivt finne den rette og alt dette her, og jeg ønsker ikke å gi opp, men nå er jeg i en situasjon hvor jeg syntes det er håpløst.

Noen som har noen erfaring av noen måneders fokus på andre ting?



Anonymous poster hash: e876c...83d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon blund

Drikke seg helseløs slik jeg gjør;). Vil si tiden går rimelig fort, dog går det litt utover helsen.

Endret av Jon blund
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det har vært et par andre brukere som har prøvd det samme. De holdt vel noen dager til sammen.



Anonymous poster hash: af2b9...874
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon blund

Pøh, nybegynnere.

Nei man blir litt oppgitt når man f.eks blir såret og da har man vell lyst til å bare drite i alt som heter forhold og fokusere på seg selv. Men er ikke alltid lett det der. Er vell bare å bruke tiden til rådighet og ta en dag om gangen og fokusere og gå inn i seg selv. Kanskje reise litt eller noe for å få litt selvinnsikt ikke vet jeg. Har ikke helt kommet der enda men prøver;). Døyver det med alkohol i mellomtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og i snart 4 mnd. Har hatt sex me eksen 2 ganger etter det ble slutt (i oktober). Jeg skal holde meg unna andre mannfolk helt til jeg er helt ferdig med eksen min. Orker ikke tanken på å nærme meg en mann og trenger tid til å bygge meg opp selv. Jeg innvensterte mye i forholder jeg var i og er et brent barn med barn fra før. Det er viktigere for meg å ta vare på meg selv, ungene og venner fremover. Har aldri elsket noen så sterkt som eksen min heller og derfor ekstra sårt.

Anonymous poster hash: 432ec...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt småpauser på ca 1 mnd fra nettdatingsidene, men kommer meg ofte raskt inn igjen :)

Lykke til med din!



Anonymous poster hash: 33106...4b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri klart det. Er for svak når det kommer til gutter. De er jo så herlige!

Men jeg prøver meg på noe lignende. Jeg skal prøve å leve i sølibat så lenge som mulig.

Har nettopp gått gjennom en abort, og jeg er livredd for å komme i en slik situasjon igjen.

Hvordan jeg skal klare det har jeg ikke helt funnet ut ennå :P

Lykke til, TS! Men ikke hold igjen om du tror du har funnet Mr. Perfect. Du må ikke gå glipp av drømmemannen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidliger ja, men ikke nå lenger. Det er en treningsak og blokke folk ut av livet ditt, tar meg ca 3 dager.



Anonymous poster hash: 1f85d...963
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er som å lese om meg selv ts. Jeg har bestemt meg for en måned siden at jeg skal være i sølibat(noe som har funket) samt ikke tenke på menn(noe som ikke funker), men det å ta vare på seg selv det har jeg blitt flinkere til. Saken gjør det heller ikke enklere at jeg konstant liker noen, samt har vært guttegal siden jeg var ei lita jente. Jeg har hele tiden hatt mange guttevenner, så jeg har på en måte mange "liksom-kjærester" men det er ikke helt det samme..

Jeg har de siste to årene gått på en smell etter smell, og jeg har faktisk blitt syk av dette. Ikke nok med at jeg sliter litt fra før, men etter mange sårbare smeller er jeg rett og slett tappet for energi. Heldigvis har jeg ei god venninne som har det helt likt, og vi har bestemt oss for å være egoistiske samt bare tenke på oss selv. Vi bruker helgene sammen der vi prater, gråter, drikker oss dritings, samt drar ut på byturer/konserter. Snart skal jeg reise og jeg gleder meg!

Tenk på deg selv, og elsk deg selv. Folk vil legge merke til at du koser seg og at kommer mannfolka etter deg.

Ps. Jeg har bestemt meg for å ta høyere utdanning samt flytte til en annen by med mindre noen dukker opp, så jeg skal virkelig dyrke meg selv!



Anonymous poster hash: 61d38...03d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Jeg har gjort dette to ganger. Første gangen gikk jeg ut av et fire år gammelt forhold og mer eller mindre rett inn i en rebound-affære. Etterhvert som jeg forstod at rebound-affæren ikke kom til å bringe meg noe som helst, samt at han viste seg å være vel kontrollerende, gjorde jeg det slutt. For å få bukt med alle de gamle følelsene fra det første forholdet - noe jeg etterhvert innså var en absolutt nødvendighet skulle jeg kunne komme meg videre i livet - skrev jeg en kontrakt med meg selv. Jeg skulle gå ett år uten å bli sammen med noen. Kjødelige forlystelser var greit skulle behovet melde seg, men da på et uforpliktende plan. Dette året gikk veldig greit. Ja, jeg traff en del interessante menn, men som sagt, jeg hadde en kontrakt med meg selv. Og jeg lærte mye om meg selv; hva som er mine sterke - men også svake - sider. Knallhard sjelegransking. En langvarig boksekamp mot den verste motstanderen som finnes - meg selv. Og jeg vet hvor det gjør mest vondt hos meg selv.

Et par måneder etter at singel-året var omme, traff jeg en annen mann. Vi ble sammen, det føltes riktig, det føltes bra, og alt var jevnt over bare fryd og gammen. Men da jeg fersket ham in flagranti med en annen person, og dèt i en meget kompromitterende situasjon, samt et påfølgende nødvendighetsbesøk hos gynekolog med positive utslag i negativ forstand, gjorde jeg det slutt på dagen.

Dette innledet mitt andre singelår, og det er nå ca. fire måneder til det utgår.

Denne gangen er det uten noen form for kontrakt. Ei heller med seksuell fristillelse. Denne gangen kommer det til å bli adskillig vanskeligere enn første gang å finne veien tilbake til "the dating game", da grunnlaget er et helt annet.

Å ta din såkalt utkårede i akten og han er iført dameklær mens en annen mann driver og tar han bakfra kan maltraktere deg ganske mye. Å få vite at din såkalte bedre halvdel har smittet deg med en rekke kjønnssykdommer kan være temmelig angstfyllende. Å være tvunget til å tilbringe måneder i uvisshet hvorvidt du har HIV eller ikke kan være sjelelig sterkt belastende. Og å lese - svart på hvitt - at du ikke fortjener noen form for beklagelse eller unnskyldning kan være særdeles ydmykende. Å bli behandlet så nederdrektig på så mange plan kan være utslettende hva tillit og evne til å stole på andre kan angå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jessica-Oslo

Jeg har gjort dette to ganger. Første gangen gikk jeg ut av et fire år gammelt forhold og mer eller mindre rett inn i en rebound-affære. Etterhvert som jeg forstod at rebound-affæren ikke kom til å bringe meg noe som helst, samt at han viste seg å være vel kontrollerende, gjorde jeg det slutt. For å få bukt med alle de gamle følelsene fra det første forholdet - noe jeg etterhvert innså var en absolutt nødvendighet skulle jeg kunne komme meg videre i livet - skrev jeg en kontrakt med meg selv. Jeg skulle gå ett år uten å bli sammen med noen. Kjødelige forlystelser var greit skulle behovet melde seg, men da på et uforpliktende plan. Dette året gikk veldig greit. Ja, jeg traff en del interessante menn, men som sagt, jeg hadde en kontrakt med meg selv. Og jeg lærte mye om meg selv; hva som er mine sterke - men også svake - sider. Knallhard sjelegransking. En langvarig boksekamp mot den verste motstanderen som finnes - meg selv. Og jeg vet hvor det gjør mest vondt hos meg selv.

Et par måneder etter at singel-året var omme, traff jeg en annen mann. Vi ble sammen, det føltes riktig, det føltes bra, og alt var jevnt over bare fryd og gammen. Men da jeg fersket ham in flagranti med en annen person, og dèt i en meget kompromitterende situasjon, samt et påfølgende nødvendighetsbesøk hos gynekolog med positive utslag i negativ forstand, gjorde jeg det slutt på dagen.

Dette innledet mitt andre singelår, og det er nå ca. fire måneder til det utgår.

Denne gangen er det uten noen form for kontrakt. Ei heller med seksuell fristillelse. Denne gangen kommer det til å bli adskillig vanskeligere enn første gang å finne veien tilbake til "the dating game", da grunnlaget er et helt annet.

Å ta din såkalt utkårede i akten og han er iført dameklær mens en annen mann driver og tar han bakfra kan maltraktere deg ganske mye. Å få vite at din såkalte bedre halvdel har smittet deg med en rekke kjønnssykdommer kan være temmelig angstfyllende. Å være tvunget til å tilbringe måneder i uvisshet hvorvidt du har HIV eller ikke kan være sjelelig sterkt belastende. Og å lese - svart på hvitt - at du ikke fortjener noen form for beklagelse eller unnskyldning kan være særdeles ydmykende. Å bli behandlet så nederdrektig på så mange plan kan være utslettende hva tillit og evne til å stole på andre kan angå.

Sterk historie - jeg håper det går enklere enn du ser for deg, nå når disse 4 månedene tar slutt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt pause nå i 2 år, det er ganske deilig. Begynt å finne på ting med xen ca en gang i uka, men vi har ikke sex. Jeg fikk et hodepineanfall som gjorde at jeg ikke klarte å bevege meg omtrent, så jeg måtte sove hos han. Han strøyk meg på ryggen til jeg sovnet, har savnet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt pause fra menn flere ganger, en "sabbatsperiode" varte faktisk i flere år. Det gjorde meg veldig godt, for som deg fikk jeg også bare se de dårlige sidene ved menn. Det var altså ikke snakk om "vanskelige" år, for jeg ville rett og slett ikke bruke mer tid på å bli skuffet og lei meg. Nå skal det sies at da jeg begynte å date igjen, gikk jegmeg på en ny smell. Nå har jeg ny periode da jeg ikke har ork til mer sånt.

Jeg trives veldig godt med å ikke slippe noen inn i "privat sfære", men det koster jo litt. Ser ikke for meg at jeg noen gang møter noen eller at jeg kommer til å få egen familie. Det jeg "vinner" er å slippe å være usikker, bli avvist, dumpet, ha dårlig selvfølelse, dårlige selvtillit osv. Det blir en vurderingssak.



Anonymous poster hash: ff1b3...d78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja, jeg er inne i 3. måned nå. Jeg har vært av og på med dating tidligere, men nå fikk jeg plutselig helt nok. Jeg er ute og kose meg med venner, også da uten å "jakte". Det er ganske deilig egentlig. Om perioden varer noen måneder eller år eller for alltid aner jeg ikke da den ikke var planlagt. Før forrige forhold var jeg singel i 5-6 år uten særlig interesse i menn, men håper egentlig ikke at det går så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg noen måneders pause, men vet ikke om det var så lurt... Når jeg først ble interessert i noen da, ble jeg Altfor interessert...



Anonymous poster hash: 8d3bf...e32
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette to ganger. Første gangen gikk jeg ut av et fire år gammelt forhold og mer eller mindre rett inn i en rebound-affære. Etterhvert som jeg forstod at rebound-affæren ikke kom til å bringe meg noe som helst, samt at han viste seg å være vel kontrollerende, gjorde jeg det slutt. For å få bukt med alle de gamle følelsene fra det første forholdet - noe jeg etterhvert innså var en absolutt nødvendighet skulle jeg kunne komme meg videre i livet - skrev jeg en kontrakt med meg selv. Jeg skulle gå ett år uten å bli sammen med noen. Kjødelige forlystelser var greit skulle behovet melde seg, men da på et uforpliktende plan. Dette året gikk veldig greit. Ja, jeg traff en del interessante menn, men som sagt, jeg hadde en kontrakt med meg selv. Og jeg lærte mye om meg selv; hva som er mine sterke - men også svake - sider. Knallhard sjelegransking. En langvarig boksekamp mot den verste motstanderen som finnes - meg selv. Og jeg vet hvor det gjør mest vondt hos meg selv.

Et par måneder etter at singel-året var omme, traff jeg en annen mann. Vi ble sammen, det føltes riktig, det føltes bra, og alt var jevnt over bare fryd og gammen. Men da jeg fersket ham in flagranti med en annen person, og dèt i en meget kompromitterende situasjon, samt et påfølgende nødvendighetsbesøk hos gynekolog med positive utslag i negativ forstand, gjorde jeg det slutt på dagen.

Dette innledet mitt andre singelår, og det er nå ca. fire måneder til det utgår.

Denne gangen er det uten noen form for kontrakt. Ei heller med seksuell fristillelse. Denne gangen kommer det til å bli adskillig vanskeligere enn første gang å finne veien tilbake til "the dating game", da grunnlaget er et helt annet.

Å ta din såkalt utkårede i akten og han er iført dameklær mens en annen mann driver og tar han bakfra kan maltraktere deg ganske mye. Å få vite at din såkalte bedre halvdel har smittet deg med en rekke kjønnssykdommer kan være temmelig angstfyllende. Å være tvunget til å tilbringe måneder i uvisshet hvorvidt du har HIV eller ikke kan være sjelelig sterkt belastende. Og å lese - svart på hvitt - at du ikke fortjener noen form for beklagelse eller unnskyldning kan være særdeles ydmykende. Å bli behandlet så nederdrektig på så mange plan kan være utslettende hva tillit og evne til å stole på andre kan angå.

Du har min dypeste medfølelse.lJeg er totalt i mot vold, men i dette tilfellet tror jeg at jeg hadde klikket.

Anonymous poster hash: 1f85d...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åja indeed. Jeg har pause fra menn helt bevist! Prioriterer nå studier og da tar mannfolk for mye tid. :wow:

Sist jeg var i et forhold nå var vell tja.. vårparten? husker ikke helt det var et kort et, sist jeg hadde sex var en altfor intens ONS den onsen fikk virkelig rivd meg tilbake til virkeligheten, den var i aug syns jeg å huske. Blir jo helt saiko sex når jeg først har sex i denne prøve-å-holde-seg-unna-menn.perioden. :fnise: Tror han ba meg rundt 10 ganger om nr mitt, og prøvde å overtale meg til frokost, og å bli der, men nei, flott liten sak men hjelper ikke jeg skal ha pausen min :ler:

så ja sølibat i tja litt over 2 mnd nå blir det vell. Har mye mere tid til andre ting, og jeg føler en mye mere ro når jeg ikke må ta hensyn til et annet menneske på den måten, de krever så mye oppmerksomhet! Jeg kan ikke gi av meg selv på den måten nå. :plystre::smoke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi der!

Jeg vurderer å ta meg et lite sabbats-halvår fra dating og menn. Jeg har gått på smell etter smell de siste årene, og jeg begynner å bli skikkelig lei av å være såret og lei meg (det skal legges til at jeg har hatt maks uflaks).

Jeg vil definitivt finne den rette og alt dette her, og jeg ønsker ikke å gi opp, men nå er jeg i en situasjon hvor jeg syntes det er håpløst.

Noen som har noen erfaring av noen måneders fokus på andre ting?

Anonymous poster hash: e876c...83d

Jeg har hele tiden vært der selv. Jeg går på smell etter smell, og er dritlei. Jeg hadde faktisk en pause på noen måneder fra vår til sensommeren. Og det var faktisk deilig. Jeg klarte å innhente meg igjen, og følte meg faktisk gladere og mer fornøyd med å ha en slik pause :) Det var herlig. Og jeg vurderer å ta en slik pause igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt meg bevist unna gutter og levde i sølibat i 3 år fordi jeg var lei og såra etter å ha gått fra kjæresten gjennom 4 år. Det var ikke vanskelig for min del, men så har jeg beinhard selvdisiplin og var riiimelig lei da, he he :P Isolerte meg nok litt...sikkert ikke helt bra det heller men :vetikke: Nå har jeg atter slikket mine sår, lagt alt gammelt bak meg og skal begynne å nettdate tenkte jeg, savner kos og nærhet nå :hjerte::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye trist lesing her, mange sårede hjerter. Å ta en pause, et sabbatsår osv. kan sikkert gi nødvendig ro for en tid, for selvfølelse og -tillit. Men faller man stadig for personer man blir avvist av, kanskje etter å ha gitt mye av seg selv, er det viktig å spørre seg selv hvorfor.

Er du for naiv, for rask og impulsiv? Svak, sårbar? Hva må du evt. gjøre annerledes?

Det er en jungel der ute, og man må vite å beskytte seg selv (følelsesmessig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...