Gå til innhold

Lurer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk lapp fra nav idag. Der står det at jeg får 21.533 før skatt og det står at det skal skattes som lønnsinntekt. Jeg har regner ut at jeg trekker rundt 19-20% skatt på dette, men da får jeg akkurat samme som jeg får nå.

Stemmer dette? Har hørt man får mye mindre.



Anonymous poster hash: ef1b1...b62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste av oss skatter vel av 36% av lønnen ... men det finnes jo selvsagt andre som skatter mer og mindre. Så hvis du har funnet ut at du kun skatter av 19-20%, så stemmer sikkert det du har regnet ut :)

Endret av Aella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv med 400.000kr i året så skatter man ikke 30% engang. Og dette beløpet blir jo 258.000kr i året.

Klør meg litt i hodet.



Anonymous poster hash: ef1b1...b62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok opp litt...om du ikke har noen fradrag. Ca 24% kommer jeg til. http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2015 Anonymous poster hash: f2116...fd7

Les litt under, der står det at kalkulatoren ikke egner seg for pensjonister, trygdede osv. Mao er ikke denne til å stole på i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 115fa...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Les litt under, der står det at kalkulatoren ikke egner seg for pensjonister, trygdede osv. Mao er ikke denne til å stole på i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 115fa...82e

det skal bety? At uføre må skatte mer enn vanlig folk og ikke samme?

Anonymous poster hash: ef1b1...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste av oss skatter vel av 36% av lønnen

På ingen måte. De fleste, altså de som ikke bikker toppskattgrensa, har hatt dette som marginalskatt (strengt tatt 35,8 % men fra 2014 er det noe lavere etter endring fra den nye regjeringen).

Men de fleste skatter langt under 36 %.

Anonymous poster hash: ad044...4ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener over 500k, men med minstefradrag, personfradrag, fagforeningskontigent, rentefradrag, barnefradrag og alt mulig rart av rentefradrag så er nok skattesatsen mer rundt 25% totalt sett.

Med de nye reglene skal vel de som får trygd, støtte av NAV osv bruke de samme fradragsreglene som lønnsmottakere slik jeg har forstått. Da kan man bare bruke en vanlig skattekalkulator også da om du vil vite skattesatsen.

Rett meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les litt under, der står det at kalkulatoren ikke egner seg for pensjonister, trygdede osv. Mao er ikke denne til å stole på i dette tilfellet.

Anonymous poster hash: 115fa...82e

Tenk litt videre: I 2015 skal uføre skatte som lønnsmottagere.

Derfor passer kalkulatoren utmerket:-)

Anonymous poster hash: f2116...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...