Gå til innhold

Forandring fryder! (Lillelarves treningsdagbok)


Gjest lillelarve

Anbefalte innlegg

Gjest lillelarve

Jippi! Time to change! :hoppe:

Så, i dag er min andre økt, pilates blanda med cardio! Og jeg må si jeg gleder meg. Litt. Nå spiser jeg to skiver grov energi-brød med hamburgerrygg og majones, og drikker biola og vann. Av en eller annen grunn har jeg alltid to drikker på bordet, alltid.

Jeg håper jeg spiser rett mat da. Jeg satser på en effektiv økt i dag, selv om det bare er andre gangen. Jeg har jo jogget en del før jeg startet med cardioen. Jeg har hatt en pause med det da, jeg får bare betennelser og plager når jeg jogger.

Så nå er det på'an igjen med treninga, og jeg håper jeg ser forandringer etterhvert.

Har dere prøvd cardio før? Hvor fort så dere forandring, spesielt i mageområdet? (Om dere spiste sunt ved siden av og selvfølgelig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelarve

Heisann hoppsan :skya:

Nå har jeg spist bittelitt grov spaghetti og en banan, etter en 50 minutters cardio økt! Det var tungt, men kjempe godt, og jeg kjenner det i beina.

Jeg vurderer å legge ut bilder hver uke, der jeg viser forandringer. Om det skjer i det hele tatt :) hihi.

Mine mål er:

1. Komme i god form

2. Få stram mage

3. Få generelt strammere kropp (rumpa og magen er det jeg helst vil få strammet skikkelig inn)

Om du har tips til mat jeg bør spise før og etter trening, gjerne legg igjen en kommentar. Og ønsker du å bli med meg på reisen om en strammere og sunnere kropp, er det ingenting som hindrer deg :Nikke:

Woop! Gleder meg allerede til neste økt.

Forresten, når bør jeg begynne å trene hver dag? Kan jeg gjøre det nå omså, eller er det best med en hviledag imellom?

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Hallo!

Om en halv time regner jeg med at jeg tar meg min neste treningsøkt, og jeg gleeeder meg. Jeg er enda litt stiv og støl etter forrige økt, men jeg tror jeg blir å føle meg bedre etter en ny. Ahh, vurderer å legge ut bilder, så jeg kan få litt hjelp med å se resultater. Jeg er ikke overvektig, har ikke mye fett på magen, men jeg ønsker å stramme den inn, slik at man kan se at den er trent godt. Ikke noe six pack-greier her i gården. ;) Nå er den litt "slapp", eller.. litt.. jeg klarer ikke å forklare, men den er ikke trent.

Har spist et grovt energi-brød med hamburgrryg ca. en/en og en halv time siden. Og har drukket masse vann. Høres det bra ut?

...Ja vi sier det...

Jeg blir å fokusere på rumpe og bein i dagens økt.

(Forresten, jeg kan faktisk se forskjell på armene mine allerede)

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Her er min kjære mage... etter 3 økter cardio/pilates/styrke. Jeg skal legge ut etter hver uke, tenker jeg. Om jeg vil og orker. Så kan jeg (og eventuelt dere, om dere ønsker) prøve å se etter forskjell. Dårlig bildekvalitet forresten, jeg bruker webcamera...

Jeg holder LITT inn, fordi jeg ikke har særlig mye muskler enda, hehe... Men det er jo sånn magen min ser ut hele tida, bortsett fra når jeg sover.

Jeg er bare utrent og trenger å bygge litt muskler, og holde det sånn. Magen ser jo fin og grei ut på bildene, men den er ikke så stram som jeg ønsker. Og så vil jeg ha litt muskler.

2i1gi2u.jpg

Jeg spiser nå to sport-knekkebrød med kalkunpålegg, majones og agurk på + en banan, litt biola og et stort glass vann til!

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

I dag har jeg treningsfri dag.. :) Jeg er støl i dag, men jeg merker at det blir mindre for hver økt.

Har litt dårlig samvittighet i dag da... Jeg har drukket kaffe med helmelk OG krem!! haha... flere kopper også. Det er ca 360 kalorier i en kremfløte, stemmer ikke det? Jeg laga meg krem av en hel fløtepakke, og har slukt i meg masse allerede... Uansett; det skal jeg brenne bort i morgen!! Skal ta en skikkelig intens økt, og så blir det ikke mer krem på meg framover. Bortsett fra det har jeg spist sunt og godt! :biggrin:

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

IKKE fornøyd med dagens økt... 30, trege minutter. Jeg svettet svært lite, pulsen var ikke høy igjennom hele økta, jeg tok ikke skikkelig i idag.

Jeg hadde ikke energi i dag, jeg klarte ikke holde ut det jeg vanligvis gjør. Og så gjør det enda vondt etter forrige økt. Er ganske dau i kroppen fra før av. Ahhh.. Jeg hadde lyst å pushe meg litt, menmen.

Noen som har tips på mat som gir kroppen skikkelig energi før en intens økt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det med mat før trening er litt individuelt. Jeg presterer best på kvelden, et par timer etter middag, forutsatt at jeg ikke har spist en veldig tung middag da. Fullkornpasta eller ris i kombinasjon med grønnsaker og fisk eller kjøtt til middag er bra. Skal jeg trene tidligere på dagen er jeg veldig avhengig av å spise en større lunsj, holder ikke med to brødskiver med pålegg da. Er med andre ord avhengig av å ha spist nok før trening. Men man må nesten prøve seg litt fram for å finne ut hva som fungerer for deg.

Pass også på å få i deg litt mat raskt etter trening (innen 1 time), med både proteiner og kabohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil gjerne følge deg, da jeg syntes vi har helt lik mage og mål :P haha

Jeg fokuserer mest på kosthold enn hard trening, men gjerne sjekk innom min tråd også, om du ønsker litt gjensidig motivasjon :)

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Woho! Treningsgleden er tilbake. Nå har jeg trent en uke, og jeg har ikke oppdatert noe, ops... Uansett. Her er et bilde etter den ordentlige uke 1 (jeg skal holde på fram til sommeren, og forhåpentligvis har jeg da fått trening inn i mitt liv, for godt.. :) hehe. Jeg har hatt tre treningsøkter denne uka, og i morgen er neste ukes treningsøkt. Søndag, tirsdag og torsdag er mine treningsdager. Jeg spiser sunt, masse grønnsaker, egg, grove knekkebrød, kylling, og så videre. Er utrolig stolt av meg selv, fordi jeg også har trent cardio, HIIT, som er "harde" intervall-økter, mellom 40-60 minutter. :D

16qbm9.jpgDårlig lys, jeg vet. Men heller dårlig lys enn ingen bilde :) Jeg ser ikke mye forandringer etter en uke, men jeg ser definitivt forandringer på armene (litt muskler faktisk).

Men jeg er fornøyd. Forandringer i mageområdet tar tid å få til og å se! Men det skjer forandringer innvendig iallefall. Jeg føler meg liksom.. "ren" innvendig på en måte.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Vil gjerne følge deg, da jeg syntes vi har helt lik mage og mål :P haha

Jeg fokuserer mest på kosthold enn hard trening, men gjerne sjekk innom min tråd også, om du ønsker litt gjensidig motivasjon :)

Stå på!

Takk skal du ha! Jeg skal definitivt sjekke din tråd. Har du link? :)

Kostholdet er jo viktigst da, synes jeg. Endrer man ikke kosthold, skjer det ikke så mye når man trener, om man ønsker å se og føle forandringer. Men jeg vil gjerne bygge muskler, derfor fokuserer jeg mye på trening også.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Jeg skal definitivt sjekke din tråd. Har du link? :)

Kostholdet er jo viktigst da, synes jeg. Endrer man ikke kosthold, skjer det ikke så mye når man trener, om man ønsker å se og føle forandringer. Men jeg vil gjerne bygge muskler, derfor fokuserer jeg mye på trening også.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=817438

Kanskje jeg blir modig til å legge ut bilde også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Jeg er faktisk gira på trening i dag! Skal trene rumpe og bein i dag, cardio :hoppe:

Sitter bare og venter på å trene nå. Har spist en banan, så jeg skal vente mellom 15-30 minutter før jeg går i gang. Vil ikke få sting/hull eller noe, så jeg venter i tilfelle.

Ønsk meg lykke til, hihihi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

:bolledeig:

I overgår trente jeg rumpe og lår, og jeg er enda støl etter økta på 55 minutter. I dag trente jeg 50 minutter cardio og abs ;) ohyea... og jeg føler meg toppers nå! Svettet kjempemasse og var veldig sliten, men det føles så utrolig godt!

Jeg føler faktisk at jeg tar dette mer seriøst nå, spesielt jo mer jeg trener. Hver gang jeg går forbi godterihylla i butikken, bare gliser jeg for meg selv, fordi jeg vet at jeg ikke blir å plukke noe... som jeg brukte før. Nå spiser jeg omtrent aldri søtsaker, men tar litt helgekos i blant; en lakrisstang eller litt potetgull.

Godis og usunn mat frister meg ikke så mye lengre. Jeg har dager der jeg har lyst på noe søtt, men vet ikke hva. Da kjøper jeg litt yoghurt og bær, og det er helt nydelig.

*stolt*

(Forresten, jeg begynner allerede å se armmuskler!! omg, haha)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flink selv!

Merker det selv i butikken. Min største last var brus. Men nå holder jeg meg så hydrert av vann at jeg ikke mååå ha brusen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si jeg synes du ser kjempebra ut! Drømmekropp spør du meg! Kan da ikke være mye du trenger å stramme opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Flink selv!

Merker det selv i butikken. Min største last var brus. Men nå holder jeg meg så hydrert av vann at jeg ikke mååå ha brusen :)

Takktakk!

Haha, ja ikke sant! Man finner ut at man faktisk ikke trenger sukkerbombene :) men det er jo greit med litt kos i blant da, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelarve

Jeg må bare si jeg synes du ser kjempebra ut! Drømmekropp spør du meg! Kan da ikke være mye du trenger å stramme opp?

Tusen takk!! :) Det er ganske dårlig lys på bildene da, men er jo fornøyd med det jeg har. Etter jeg flytta hjemmefra, ble det mye fastfood og godterier, og dermed mistet jeg mye muskelmasse og ble generelt slapp i kroppen. Jeg er jo slank, men man kunne se at jeg ikke var trent. Nå, etter to uker, ser jeg faktisk forskjell på rumpa. lårene og armene. Så vi får vente å se om jeg får noe mer definert mage om et par måneder :)

Jeg fokuserer jo mest på å bli sunn, men liker å se på ukentlige resultat. Er jo litt morsomt :D I dag trente jeg 60 minutter cardio!! jeg er så sliten, men stolt. Her er 2-ukers-resultatet:

2cxgw3t.jpg

Jeg er mest fornøyd med bakdelen, hehe... Magen ser jeg ikke forandringer på, men det tar jo lang tid å få bort magefett, og få fram musklene. Jeg skal være tålmodig. Jeg holder jo magen litt inn på bildene, men det gjør jeg forsåvidt hele tida.

Endret av lillelarve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...