Gå til innhold

Rød prikk på nesa


Devana

Anbefalte innlegg

Nå har jeg det siste året hatt en rød prikk på nesa, eller større enn en prikk da. Det ser ut som en "flat" kvise nesten. Det er relativt stygt, men samma det, jeg bare dekker over det. Men...hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madeline
Nå har jeg det siste året hatt en rød prikk på nesa, eller større enn en prikk da. Det ser ut som en "flat" kvise nesten. Det er relativt stygt, men samma det, jeg bare dekker over det. Men...hva kan det være?

Har den vært samme størrelsen hele tiden eller har den vokst eller forandret seg på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Den har hatt samme størrelse hele tiden.  :)

Grunnen til at jeg spurte var at jeg hadde en liten rød flekk i panna som viste seg å være hudkreft. I begynnelsen var det bare en liten prikk som virket som litt tørr hud. Denne ble veldig sakte større. Tok over et år før jeg skjønte at den ikke ble borte av seg selv. Da jeg fikk fjernet flekken etter 1,5 år var den ca 1 cm i diameter. Det trenger slett ikke å være noe slik hos deg. Har prikken ikke forandret seg i det hele tatt er det nok ingen ting å uroe seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Okey. :-( Hørtes skummelt ut. Får kanskje sjekke den for sikkerhets skyld.. :)

Bedre å sjekke en gang for mye en en gang for lite. Skulle det mot for modning vise seg å være hudkreft, så er det temmelig ufarlig. Den sprer seg kun lokalt. Ble informert om at det ikke ble raportert til kreftregisteret engang. De har fått fine metoder å fjerne hudkreft på også. De skraper først vekk det øverste hudlaget før de smører på en spesiell krem. Den skal virke i et par timer før du blir belyst med en spesiell lampe i 7 min. Dette gjøres 2 ganger med 1 ukes mellomrom. Da skal det være kurert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...