Gå til innhold

Skravletråd 2014!


Favole

Anbefalte innlegg

Jeg tror nesten jeg må melde meg inn her jeg også. Har fått en meget svak posetiv test to dager på rad nå, så om det stemmer er mens termin den 24 februar 2014. :danse:

Vi er et par i slutten av 20årene fra Midt-Norge. Vi har en datter på 15 månder fra før.

Er litt lettere sjokkert over hvor fort det gikk denne gangen, er under en måned siden jeg sluttet på minipillen :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med positiv test Blåbærmuffin! Vil du at jeg skal legge deg til i terminlisten eller? :)

Spennende med UL i dag Rosebud! Håper det går fint :)

Her går det bra, og kvalmen begynner endelig å roe seg, håper det fortsetter slik. Har vært til første svangerskapskontroll, og lurer på om jeg skal kontakte jordmor for oppfølging der også. Vet ikke hva som er normalt? Er så lite inne på disse greiene.. Har tatt ferie og gleder meg til noen uker med fri og forhåpentligvis fin form, og masse kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Blåbærmuffin, så stas :)

Infoen jeg fikk fra den lokale svangerskapsomsorgen var at man bare har én ordinær kontroll før ordinær ultralyd, i uke 8-12, enten hos jordmor eller lege (helt valgfritt, siden de gjør akkurat det samme). Men har hørt fra andre på forumet at det noen steder er vanlig å ta første kontroll hos lege, og så en time hos jordmor sånn rundt uke 14-16. Det spørs kanskje på kapasiteten i kommunen din? Du får sikkert en time hvis du ber om det, jeg tror ikke det er noen regel mot flere kontroller enn de standard 8, om man føler behov for det :)

For min del er formen helt fin, jeg har så langt vært veldig heldig og nesten ikke merket noe kvalme - har bare vært litt småuggen noen få dager, og hatt litt lite matlyst på morgenen. Krysser fingrene for at det holder seg sånn - å være kvalm er det verste jeg vet... Lite sterke symptomer generelt, så jeg sliter litt med å begripe at jeg skal være gravid, selv om alt peker i samme retning. Positiv test, ingen mens, gått opp en bh-størrelse, stikninger/murring nederst i magen, treg mage, fryktelig oppblåst, tidvis vondt i bekkenet, og må opp og tisse to ganger hver natt... Det burde da være nok til å overbevise meg :) Er 10+6 i dag, så knotten skal visst begynne å vokse veldig fort de neste ukene - gleder meg veldig til jeg begynner å få mage som ikke bare er luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så herlig at ultralyden gikk så fint :) Virkelig fin start på helgen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Fim og Favole :blomst:

Skriv meg gjerne på terminlisten :)

Kjenner jeg gleder meg veldig til UL jeg også. Nesten så jeg lurer på om vi må ta en privat i uke 12 slik vi hadde med lille T. Jeg fikk faktisk vite kjønnet allerede på den! Bare det å se at alt står bra til er jo helt fantastisk å oppleve. Veldig glad på dine vegne Rosebud :biggrin:

Håper alle sammen får en flott helg og at formen er god til alle sammen :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har nesten like tette ungar Blåbærmuffins :) S vert ca 22+2 eldre enn Minimini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro attegløyma :biggrin: Jeg kjenner jeg er veldig spent på hvordan T tar dette med å få en lillesøster eller lillebror, men tror det går veldig bra. Det er allerede veldig stas med baby iallefall :P Jeg har et håp om å få sluttet med bleier på T før nestemann kommer, men tror kanskje det kan bli heller tøft ettersom vi ikke en gang rekker å runde 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sidan S e ein gut kan eg berre gløymedet trur eg ;) men han skal slutte neste sommar samma ka som elles skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser litt skummelt ut her i kveld, jeg har begynt å blø.. :(

Ååh :\ Håper det bare er en helt uskyldig blødning, det er jo veldig mange som har det. Har hatt flere små blødninger selv, sykt skremmende, men det behøver ikke å bety at noe er galt. Håper blødningen gir seg og at det bare er følsomme slimhinner som tuller litt med deg. Du kan jo dra til fastlegen på mandag og få sjekket hcg nivået, og kontrollprøve noen dager etter for å se om det stiger?

Stooor klem til deg, krysser alt for at det er noe helt ufarlig! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel igrunn bare melde meg ut av denne gruppen. Noe som minner om en mensblødning i dag, så da er det vel en SA som er i gang. Lykke til alle sammen, håper dere kommer helt i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd i forrige uke, og fikk både se og høre et bankende lite hjerte :hjerte:

Første legekontroll er på onsdag, og så ny ultralyd om 3 uker (er da i uke 11).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbæremuffin: så leit :( Lykke til videre, håper det ikke tar lang tid før det klaffer nå :klem:

Lib: åh, så fantastisk å få se og høre hjertet :hjerte:

Ut fra menstermin er jeg 12 uker i dag :hjerte: Forholder meg til den datoen inntil jeg har vært til ordinær ul tenker jeg, siden både jeg og fastlegen antar at jeg er 12 uker i dag. Deilig å ha kommet så langt, noe som ikke har skjedd tidligere. Så håper lille klamrer seg fast lenge nok nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror jeg skal driste meg til å melde meg inn her nå. Jeg er litt over 7 uker på vei, har termin ca 13. februar og har vært på ultralyd nr. 2 idag der alt så normalt ut og hjertet slo så nå tror jeg kanskje bittelitt på at det kan gå bra. Jeg har hatt 2 SA og 1 MA tidligere så det sitter litt langt inne å tro at dette kan gå bra, men jeg er i hvert fall veldig glad for at det ser bra ut så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi er no 11+4, og skal på fosterdiagnostikk neste veke. S då får vi sjå avkommet att. Håpar i dårleg at alt er bra så vi slepp fostervannsprøve el.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 7 uker på vei og termin er ca 15.februar:) Er 22 år og har en sønn født i mai 2012. Vi bor i Trondheim:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Litt usikker på om jeg har termin i desember eller januar, menstermin sier nyttårsaften og tidlig UL sa 2. januar.

Blir vel endret når jeg skal på ny UL om en måned og om alt fortsatt ser bra ut, tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...