Gå til innhold

Normalt lav kroppstemperatur


Gjest Gjest_Laban_*

Anbefalte innlegg

Samme med meg. Min kroppstemperatur er på 35,7 grader.( Sjekket stoffskiftet, det var fint.)

For en med 37,5 som vanlig temperatur er 38 bare en halv grad opp, men for meg er det 2,3 grader opp. 38 grader gir meg en følelse av "død varmet opp"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kropstemperatur er 36,2. Var innlagt på sjukhus for nokre år sidan, med febermåling kvar morgon, og dei noterte seg at eg hadde lav kroppstemperatur som standard. Når temp var over 37,5, fekk eg beskjed om at det var "feber i dag".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom inn på Ullevål med temperatur på rett over 38. Da jeg fortalte hjelpepleieren som tok meg i mot at jeg hadde kroppstemp. på rundt 36 og Hashimotos, tok han hensyn til det. Da svaret på crp-prøven kom sa han at han skjønte at jeg følte meg dårlig, for den var nesten 300.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kari Anne

Jeg sliter med alvorlig allergi. Og får dermed ofte faretruende lavt blodtrykk. Har havnet i koma på sykehuset og blitt fraktet akutt på sykehuset flere ganger pga allergi.

Folk spør meg ofte hadde du feber da?? Da kan jeg svare at det har jeg ikke sjekket da jeg måler blodtrykket.

Nå er jo allergi en sykdom som de fleste har mildt så det er mange som ikke tror meg. De kan si slikt som ja men du er jo frisk jeg ser det på deg osv.

Jeg synes generelt det er liten forståelse for alle sykdommer de fleste ikke har hatt selv. Det er liksom bare et par virkelige sykdommer det er at en spyr eller har sånn ca 40 i feber. Helst burde du ha litt mer og.

Jeg har aldri hatt mer en 39,5 i feber og da var jeg syk på skolen. Da ble jeg tvunget til og drikke en dårlig melk fordi jeg skulle ha dukket den tidligere på dagen. Ellers så spurte alle de andre på skolen hvor mye feber jag hadde og siden det bare var 39 kunne de fortelle meg at da var jeg ikke syk for det var jeg ikke før jeg hadde 40. Dette var en elev som var noe eldre enn meg som trodde hun viste alt best.

Men så var hun jo 10 år og da. Jeg synes det er veldig rart når folk på min arbeidsplass for ikke og si sjefen oppfører seg like dann og tror de vet alt om en sykdom fordi de har lest en notis om en sykdom i et blad.

Folk forteller meg ofte at allergi da trenger en bare å ta en mild pille. De vet at jeg ofte er innlagt på sykehuset pga alvorlig allergi likevel tror de at det bare er å ta en pille ja for slik er det for dem nemlig.

Vel jeg er til mange undersøkelser på sykehuset pga allergi noe som de vet siden de har besøkt meg der.

Nå har det seg slik at jeg har prøvd alle tablettene på markedet. Den milde tabletten de bruker hjalp meg mye når jeg var litt allergisk for noen år tilbake. Nå går jeg daglig på 4 tabletter av sterkere type hvor det står i pakken kontakt lege om du har fått i deg mer enn en må du kontakte lege straks. Jeg må ta 4 av de og svært ofte sprøyter i tilegg.

Jeg er også veldig ofte på sykehuset pga allergien min og allergien min har forandret livet mitt helt alt fra hva jeg kan spise til hvor jeg kan gå til hjemmesituasjon fritidsinteresser hobbyer jeg kan ha osv. Jeg har også fått en skade i hodet etter å ha ligget i koma en stund uten luft før de fant meg. Skaden gjør at jeg måtte lære meg og skrive på nytt. Jeg synes alt dette til sammen er grusomt. Da er det irriterende for ikke og si provoserende med folk som tror de kan alt om min allergi når de overhode ikke har snøring. Eksempel når jeg kom innom jobben etter og ha vært på sykehuset i ca en måned, da hadde noen stukket to allergi tabbeletter av den mildeste typen inn i dørsprekken ved siden av dørhåndtaket.

Håper dere ikke synes jeg er usakelig poenget er at enkelte tror de kan alt om alt. Jeg personlig synes det er veldig teit da jeg var slik når jeg var 8 kunne lese en bok om hundesykdommer og tro jeg viste alt om det. (Nå som jeg kan mye vet jeg at jeg ikke kan alt om det.) Men noen er faktisk slik som voksne og tror de er både verdensmester og ekspert på en sykdom de har lest et par setninger om den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

jeg er på ca. 37,5 til vanlig og i dag er jeg 34,2 hva kalles det?

Det kalles hypoterm.

Hvis det er riktig målt så burde du kontakte lege. Man er som regel ganske syk om man har så lav temp. Men ofte så er det feilmålinger.

Hvor målte du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får også "nedoverfeber".

Har vanligvis en coretemp på rundt 37, men temperaturen min synker når jeg føler meg syk og feberaktig. Har hatt høy temp en gang, og da var den nesten 38, tror det var da jeg sov i 36 timer i strekk og pappa måtte herje for å vekke meg og få i meg noe vann før jeg sov videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Min normale kroppstemperatur er mellom 34,5 til 36 grader.

Når jeg over 38grader surrer hodet og jeg har nok med å ligge rett ut på sofa. Jeg orker lite.

Kommer temperaturen over 39 grader er jeg omtrent i en døs og bare sover.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh...alle føler seg dårlige når de har feber, og også ofte like før feber. Jeg tror heller at smerteterskelen til folk er forskjellig, noen karrer seg på jobb da andre ville gravd seg ned under dyna og følt seg dødssyke.

Anonymkode: e807d...a0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt å ha en litt lavere kroppstemperatur enn 37 grader, spesielt ikke for kvinner enkelte perioder i menstruasjonssyklusen. Dere kan ikke måle dere en random gang og si "dette er min kroppstemperatur". Feber er det uansett ikke om kroppstemperatur er under 37.5 grader. 

Anonymkode: 5d1a9...b78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...