Gå til innhold

Liberale kristne


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

gi meg bevis..

Begynn å les kristne blader og aviser.

Svein Magne Pedersens blad LEGEDOM har massevis av intervjuer av mennesker som er blitt helbredet. Det er også med navn og bilder av disse, og omtale av hva de er helbredet for. Av og til har noen fått legeerklæring på at det har skjedd en helbredelse.

Noen av disse har jo også vært med i Holmgang.

Også i mange andre kristne blader og aviser står det hver uke om mennesker som er blitt helbredet.

Hvis du ser på kristne TV-kanaler som Visjon-Norge, Gospel-chanell eller Verdikanalen, Kan du av og til se fra stormøter i afrikanske eller asiatiskeland, men også europeiske land, hvor det skjer massevis av helbredelser.

Håper du forstår at jeg ikke kan gi deg bevis på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja

Jeg går ikke i kirken, er for selvbestemt abort, for sex før ekteskapet, for homofile, for samboerskap, for fest og morro, jeg banner til tider som en mann, tror at ALLE kommer til himmelen og tror ikke på helvete. Sånn kort oppsummert.

Hva slags himmel forventer du å komme til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å les kristne blader og aviser.

Svein Magne Pedersens blad LEGEDOM har massevis av intervjuer av mennesker som er blitt helbredet. Det er også med navn og bilder av disse, og omtale av hva de er helbredet for. Av og til har noen fått legeerklæring på at det har skjedd en helbredelse.

Noen av disse har jo også vært med i Holmgang.

Også i mange andre kristne blader og aviser står det hver uke om mennesker som er blitt helbredet.

Hvis du ser på kristne TV-kanaler som Visjon-Norge, Gospel-chanell eller Verdikanalen, Kan du av og til se fra stormøter i afrikanske eller asiatiskeland, men også europeiske land, hvor det skjer massevis av helbredelser.

Håper du forstår at jeg ikke kan gi deg bevis på annen måte.

Jeg har også sett mange intervjuer på tv om folk som blir kidnappet av ufoer. Bilder, filmopptak av ufoer. Vil du si at dette er troverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike historier har jeg hørt fra stort sett alle religiøse hold så det er ikke noe som er forbeholdt kristendommen. Og nei. Jeg godtar ikke det som bevis. Jeg syns forresten en slik tanke om at gud skal virke på den måten er forferdelig.

Hvis denne historien skal være et vitnesbyrd om hvorledes gud virker i verden så hvorfor er det da så mange (tilogmed kristne) som mister sine kjære og ikke får dem tilbake?

Hvis du ikke kan godta dette som bevis, da lurer jeg på hva du krever.

Kan du bevise at dette ikke skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første.. Hvorfor skal jeg feste mer lit til de kristne historiene enn de samme historiene fortalt fra andre religiøse hold?

For det andre så kjenner jeg til kun en uavhengig forskningsrapport hvor de ba disse healerne gjøre dette forran et team med fysiologer. da endte det slik som det måtte gå. ingenting skjedde. Denne rapporten leste jeg i american scientiffic en gang. husker ikke hvilket nummer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sett mange intervjuer på tv om folk som blir kidnappet av ufoer. Bilder, filmopptak av ufoer. Vil du si at dette er troverdig?

Jeg trodde faktisk at din tankeevne lå litt høyere enn som så.

Det er forskjell på folk som vil gjøre seg populære på folks uvitenhet og nysgjerrighet på det ukjente, og de som hopper og danser av glede for sin helbredelse, framfor masser av mennesker, der også mange kan være som kjenner til vedkommendes plager.

Denne såkalte DIVAEN Jannice sa engang til meg, i ung alder, at hun vurderte å gjøre penger på UFO-historier, noe hun senere tydeligvis har forsøkt på.

Det har aldri kommet fram beviser for at noen av disse UFU-ene har vært i besittelse av noe utenomjordisk.

Jeg leste engang at 97% av alle meldinger om UFO-er, som var kommet inn til et UFO-senter i USA var avslørt som svindel eller hadde en naturlig forklaring. 3% kunne de ikke forklare, men det fantes heller ikke bevis for at dette var noe utenomjordisk.

Det er bra å være kritisk til alt som skjer, men en bør ikke avfeie noe uten å sette seg inn i de faktiske forhold, og undersøke hva som egentlig skjer.

Jeg tror neppe at alle de som står fram og sier at de er helbredet, er redd for at naboen, familien eller andre kjente, eller legen deres for den saks skyld, skal gjennomskue dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første.. Hvorfor skal jeg feste mer lit til de kristne historiene enn de samme historiene fortalt fra andre religiøse hold?

For det andre så kjenner jeg til kun en uavhengig forskningsrapport hvor de ba disse healerne gjøre dette forran et team med fysiologer. da endte det slik som det måtte gå. ingenting skjedde. Denne rapporten leste jeg i american scientiffic en gang. husker ikke hvilket nummer.

Nei, du har en veldig god grunn til ikke å feste lit til de kristne historiene.

Du har bestemt deg for ikke å tro på noe som har med en allmektig Gud ågjøre, derfor vil du heller ikke prøve å finne bevis for kristne sannheter.

Din største oppgave ser ut til å være å motbevise Gud's eksistens.

Men mange mektige menn har forsøkt dette før deg, men ingen har lykkes.

Å sammenligne Gud's helbredelse med healere, går ikke så bra.

Du husker kanskje den tyske healeren som opererte med bare hendene, som ble direkte overført på norsk TV. Noen som var operert av denne healeren, fortalte at de ble bra, men at dette ikke varte så lenge før de måtte ha en ny omgang.

Djevelen har mange både gode og dårligere etterligninger, men de er ikke holdbare i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligere nevnt så er jeg ingen kløpper i engelsk, men jeg forstår det slik at det her dreier seg om UFO-observasjoner, gjort av det amerikanske forsvar.

Siden dette er seriøse mennesker som representerer det offentlige Amerika, så må de tas på alvor. Det må være en spesiell hensikt med at de går ut med dette budskapet. De kan jo risikere å bli stemplet som useriøse.

Da er min tanke at dette gjør de for å dekke over det som egentlig skjer.

Hvem vet om det ikke er spionfartøy som er utviklet til store hastigheter.

Og når disse i noen tilfeller blir oppdaget, så hjelper det på med noen sannferdige historier.

Du får rette meg om jeg har tatt feil av innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinjen dette her, men; fordi om det finnes homofile her i verden så tror jeg nok at vi skal klare å befolke verden for det. Veldig dårlig argument mot homofili. Er dere som er så i mot homofile redd for å bli smittet på noen måte og at hele verden blir homofile?Hvorfor så bekymret for tilveksten, verden er jo overbefolket! Størst av alt er kjærligheten er det noe som heter, hvordan kan kjærlighet mellom to mennesker være synd? Fordi om vi godtar homofile betyr jo ikke det at vi heterofile ønsker å bli homofile, like lite som homofile ønsker å bli heterofile. To mennesker som er glade i hverandre er jo bare vakkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på sidelinjen dette her, men; fordi om det finnes homofile her i verden så tror jeg nok at vi skal klare å befolke verden for det.  Veldig dårlig argument mot homofili. Er dere som er så i mot homofile redd for å bli smittet på noen måte og at hele verden blir homofile?Hvorfor så bekymret for tilveksten, verden er jo overbefolket! Størst av alt er kjærligheten er det noe som heter, hvordan kan kjærlighet mellom to mennesker være synd? Fordi om vi godtar homofile betyr jo ikke det at vi heterofile ønsker å bli homofile, like lite som homofile ønsker å bli heterofile. To mennesker som er glade i hverandre er jo bare vakkert!

:klappe: Det er jo dette det dreier seg om. Skape en bedre verden for alle. Hvorfor kan ikke mennesker som KR f.eks. innse at det er den verden vi lever i idag som er paradiset, og at vi alle må gjøre vårt ytterste for at alle skal ha det bra, på sine egne vilkår. Istedet bruker dere kreftene deres på å heve dere over andre mennesker, og argumenterer for et livssyn som er gått ut på dato. Vi må gjøre det vi kan for å få fred i verden, istedet kriger vi om hvem som har den rette Guden. Er ikke det for dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja

Jeg går ikke i kirken, er for selvbestemt abort, for sex før ekteskapet, for homofile, for samboerskap, for fest og morro, jeg banner til tider som en mann, tror at ALLE kommer til himmelen og tror ikke på helvete. Sånn kort oppsummert.

Hva med de som velger å ikke å få leve evigheten med Gud, skal ikke Gud akkseptere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med de som velger å ikke å få leve evigheten med Gud, skal ikke Gud akkseptere det.

Nå tror jeg på en individuell himmel, der man kommer og har det bra ut fra sitt eget ståsted (bra for meg trenger ikke være bra for Petter), så det vil jeg tro det finnes en løsning på fra Gud sin side.

Forøvrig synes jeg denne tråden er patetisk. Jeg gikk inn og svarte i den fordi den startet med et ærlig spørsmål, men ers som vanlig blitt en kritiserende tråd med mas om bevis/fakta/du er dum-utsagn mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei! :)

Er en kristen gutt på 24 år som syntes at samboerskap og homofili  er helt greit!

Samtidig tror jeg IKKE på helvete, men at Jesus døde for ALLE!

Finnes det andre kristne som deler mitt syn?

¨

Høres ut som meg.. Er til og med 24 år.

Men jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...