Gå til innhold

Historie Muntlig Eksamen Privatist 2014?


fxnuabo

Anbefalte innlegg

Hei! er det flere her som skal ta HIS1003 eksamen nå? Har eksamensdato 1.Desember og begynner å bli litt nervøs, hadde vært flott å ha noen å diskutere med og få tips fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til!

Jeg har hatt muntlig privatisteksamen denne uka (ikke historie da). Det gikk fint, og var ikke vært all gruingen :dry:

Du får en halv times forberedelsestid. Ta deg notater utfra problemstillingen denne halvtimen slik at du har noe å snakke utfra. Snakk i normalt tempo. For meg var det slik at en sensor satt på andre siden av to pulter, mens en annen sensor satt lenger bort i dette klasserommet. Svar så godt du kan og be om betenkningstid eller å bli stilt spørsmålet på nytt om du ønsker det. Snakk om det du kan, og ikke før deg selv inn på temaene du ikke kan uten at sensor gjør det.

Igjen: Lykke til :5:



Anonymous poster hash: 6a91e...3fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har andre desember. Har lest noe. Men altfor lite, måtte prioritere å lese til en annen eksamen. Skulle egentlig starte for fullt i dag, men har vært i dårlig form. Tenkte å lage en tidslinje slik at jeg får skrevet ned alt som skjer fra begynnelsen av boken og til slutten. På oversiden av tidslinjen skal jeg skrive Europa, på undersiden skal jeg skrive det som skjer i Norge.

Standard spm er årsak til det som skjedde, det som skjedde og ettervirkningene av det som skjedde.

Feks bakgrunn/årsak for første verdenskrig, hva var det som skjedde under første verdenskrig og ettervirkningene av første verdenskrig.

Under den industrielle revolusjon i Europa (Storbritannia) er de veldig glad om du får med Spinning Jenny.

Generelt liker de det om du sier ordene som ble brukt, for eksempel vasall, ladejarl osv.



Anonymous poster hash: f2ec3...666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til!

Jeg har hatt muntlig privatisteksamen denne uka (ikke historie da). Det gikk fint, og var ikke vært all gruingen :dry:

Du får en halv times forberedelsestid. Ta deg notater utfra problemstillingen denne halvtimen slik at du har noe å snakke utfra. Snakk i normalt tempo. For meg var det slik at en sensor satt på andre siden av to pulter, mens en annen sensor satt lenger bort i dette klasserommet. Svar så godt du kan og be om betenkningstid eller å bli stilt spørsmålet på nytt om du ønsker det. Snakk om det du kan, og ikke før deg selv inn på temaene du ikke kan uten at sensor gjør det.

Igjen: Lykke til :5:

Anonymous poster hash: 6a91e...3fc

Det var eksaminator :) Sensor var han/hun som satt lenger nede i klasserommet.

Anonymous poster hash: f2ec3...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund jeg tok privatisteksamen i historie, men jeg fikk tema som 2.verdenskrig. måtte forklare årsaker osv. Fikk fritt rom til å prate, så da begynte jeg fra begynnelsen til slutt. Fikk en 6 :) tok den ved sonans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk 3, men hadde ikke karakter fra før. Leste kun på forberedelsen som var 20 min, ble litt snurt da jeg ikke fikk 30min. Prioriterte naturfag da jeg hadde 1 karakter fra før, så ville hvertfall ikke få dårligere.

Det grunnleggende er hvorfor ting oppstod og hvorfor det tok slutt. For å få toppkarakter må du kunne detaljer som mindre ''viktige'' årstall, navn på mindre sentrale personer og navn på ditt og datt.

Noen fylker kan man ikke bruke boken på forberedelsestid, kan du det? Det har jo mye å si - hadde alt å si for meg :P



Anonymous poster hash: 101f3...602
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, nå er det et år siden jeg hadde den! lykke til:) jeg leste ikke i det hele tatt...



Anonymous poster hash: 74f3b...0c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...