Gå til innhold

Norsk eksamen høst 2014


Skravlekråka

Anbefalte innlegg

Er det lov å ha med seg hva man vil på norsk skriftlig? Notater og bøker?! Sånn var det ikke før i tiden. Kanskje jeg skal ta opp norsk jeg også! :-)

Anonymous poster hash: 55c72...fd2

Ja, men kravene er jo mye høyere nå enn før i tiden. Jo flere hjelpemidler du får ha med deg, desto vanskeligere blir eksamen. Gjennomsnittskarakteren er vel rundt 3. Flere som strøk på mitt kull.

Til AB som brukte studienett: Mulig jeg er helt fjern, men det står at jeg må ha VIP-bruker for å få lastet ned ting. Dessuten samler jeg jo aldri poeng der inne, hvordan får du lastet ned så mye?

Anonymous poster hash: 1e08d...f52

Du får en god del poeng for en liten sum. Totalt verdt det for min del. I tillegg fikk jeg en god del poeng for å laste opp mine egne oppgaver. Det kan du gjøre dersom du ikke ønsker å kjøpe.

Forresten. Godt tips til de som skal ha sidemål: legg til korrekturliste i word. For eksempel at alle "ikke" blir til "ikkje", "de" til "dei", "fikk" til "fekk" etc. I år er det jo jubileum, så det var veldig forventet at én av eksamenene i vår skulle dreie seg om nasjonalfølelse osv. "Nasjonalfølelse" ble da alltid rettet til "nasjonalkjensle". Supert og det sparer så mye tid, spesielt dersom du skriver først på bokmål og deretter skriver over til nynorsk. Vi fikk også et hefte med gode nynorskfraser, typiske fraser som en kan starte et nytt avsnitt på. Det finnes på nett, så bare søk.

Anonymous poster hash: 43388...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...