Gå til innhold

Privatisteksamen for helseservice


Tannkost

Anbefalte innlegg

Hei!

Tar utdanning hos nettstudiet OPK-instituttet. Neste uke skal jeg opp i skriftlig eksamen i de tre programfagene, noe jeg ser positivt på. Men når det kommer til tverrfaglig eksamen (muntlig) er jeg ikke like selvsikker. Får ikke vite temaet før dagen er kommet, og da er jeg veldig nysgjerrig på hvilke tema jeg kan forvente. Er det noen som har tatt eksamen i helseservice eller lignende linjer og kan fortelle meg hvilke tema dere fikk og evt hvordan du gjennomgikk det? Hvordan gikk det, og har dere noen tips og triks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Tar utdanning hos nettstudiet OPK-instituttet. Neste uke skal jeg opp i skriftlig eksamen i de tre programfagene, noe jeg ser positivt på. Men når det kommer til tverrfaglig eksamen (muntlig) er jeg ikke like selvsikker. Får ikke vite temaet før dagen er kommet, og da er jeg veldig nysgjerrig på hvilke tema jeg kan forvente. Er det noen som har tatt eksamen i helseservice eller lignende linjer og kan fortelle meg hvilke tema dere fikk og evt hvordan du gjennomgikk det? Hvordan gikk det, og har dere noen tips og triks?

Jeg tar første året på Helse via OPK jeg også. Har ikke eksamen før til våren jeg da, så kan ikke hjelpe deg, men..

Men jeg har jo enda to år igjen etter dette, og gruer meg fælt til en evt. muntlig eksamen.

Er det sånn at man KAN komme opp i muntlig eksamen på alle årene? Er det èn tverrfaglig eksamen til våren også evt. muntlig i tillegg? Husker ikke hvordan ting var fra videregående..

Anonymous poster hash: bb79f...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar første året på Helse via OPK jeg også. Har ikke eksamen før til våren jeg da, så kan ikke hjelpe deg, men..

Men jeg har jo enda to år igjen etter dette, og gruer meg fælt til en evt. muntlig eksamen.

Er det sånn at man KAN komme opp i muntlig eksamen på alle årene? Er det èn tverrfaglig eksamen til våren også evt. muntlig i tillegg? Husker ikke hvordan ting var fra videregående..

Anonymous poster hash: bb79f...c0e

Den tverrfaglige eksamen er muntlig eksamen. I mitt tilfelle er det hvertfall fire eksamener - tre skriftlige til programfagene; yrkesutøvelse, helsefremmende arbeid og kommunikasjon og samhandling, og den tverrfaglige (muntlige) hvor man skal koble opp til alle disse fagene. Er ikke sikker dersom det er VG1 helse og sosial du tar. Men kan se for meg det er litt av det samme :)

Dersom du skal ta alle årene via nettstudie vil jeg nok tro det er obligatorisk med eksamen på alle årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tverrfaglig eksamen i helseservice. Måtte lage en powerpoint om en slags type allergi, der etter fikk jeg spørsmål innen alle fagene. Kontorfag, kommunikasjon (enveis, toveis osv), lover og regler med tanke på ufør, aap, svangerskap osv, også spørsmål innen helsefag.



Anonymous poster hash: 5e440...bc6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt tverrfaglig eksamen i helseservice. Måtte lage en powerpoint om en slags type allergi, der etter fikk jeg spørsmål innen alle fagene. Kontorfag, kommunikasjon (enveis, toveis osv), lover og regler med tanke på ufør, aap, svangerskap osv, også spørsmål innen helsefag.

Anonymous poster hash: 5e440...bc6

Fikk du spørsmålene uforberedt?? klarte du å svare på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...