Gå til innhold

Hva er det verste som KAN skje hvis man kjører uten forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Så det verste som kan skje er en bot og at skiltene kan klippes? Jeg vet min venninne kjører forsiktig og hensynsfullt så det vil ikke skje noen ulykke. Jeg er mest bekymret for politiet egentlig. Men takk for svar.

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Unnskyld meg altså, men det jeg har uthevet er vel den påstanden som får meg til å klikke i vinkel.

Absolutt i-n-g-e-n kan, basert på sin egen kjøring påstå at det aldri vil skje en ulykke.

En ulykke hvor hun får skylden, og hvor hun er uten forikring vil bety at den andre partens forsikringsselskap umiddelbart setter et regresskrav mot henne for å hente inn det beløp de har lagt ut for sin klient og ikke kunne hente fra hennes forsikringsselskap.

Den absolutt eneste måten din venninne kan være sikker på at hun aldri vil bli ansvarlig i en ulykke er å oppgi kjøringen sin fullstendig.

Selv om hun nå kjører slik at hun reduserer sannsynligheten så vil sannsynligheten i seg selv aldri gå til 0 med mindre aktivteten opphører.

Og siden konsekevnesene er svært store, så utsetter hun seg for stor risiko slik hun nå handler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du kjøpt bil uten forsikring da? Jeg måtte ha forsikringen klar før jeg fikk omregistrert bilen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden var det en nabogutt på fore år som trodde at han var usårlig med refleksvest på, for mammaen hans hadde sagt at "refleksvest gjør at bilene ser deg og stopper". Han trodde det betydde at de ALLTID stoppet, og testet det ut ved å gjemme seg bak en parkert bil for så å hopøe ut når en bil kom for å se om den stanset. Bare flaks gjorde at barnet ikke ble skadet.

Din venninne kan være verdens mest forsiltige sjåfør, men ting kan likevel skje. Et barn i veien. En syklist som velter når hun skal passere. En i motgående kjørefelt som sovner bak rattet. Et rådyr i veien. Å kjøre uten forsikring er rett og slett galskap.

Anonymous poster hash: 780d1...4d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir stoppet og du ikke har forsikring blir bilen avskiltet og tauet inn. Du får skiltene og bilen tilbake først når du har skaffet forsikring og kan bevise det. DET ER DYRT Å BETALE UT BILEN IGJEN.

Skaff forsikring du.

Endret av KaDust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen blir avskiltet og hun får ikke skiltene tilbake før boten og forsikring er i orden.

Skader hun passasjer, seg selv eller andre, må hun betale f.eks. mange millioner i erstatning, skade på seg selv får hun ikke dekket om så hin blir sittende lam i rullestol.

Vær snill og meld i fra til politiet om at hun kjører uten forsikring, en slik ansvarsløs person vil vi ikke ha bak rattet på veien.

Ganske utrolig at hun har fått ut en bil fra en seriøs forhandler uten å forsikre den. Brenner bilen så står hun igjen med null og niks, det er vel egentlig den beste løsningen.

Anonymous poster hash: a0ddd...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk hun (om)registrert den uten forsikring?

Hun har sikkert ikke omregistrert den heller...

Eller gitt faen i å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du føler ikke noe ansvar med å gjøre noe med venninnen din? Hvorfor får hun ikke bilen forsikret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir avskiltet og får bot.

Dette hadde jeg aldri turt å risikere, for gud bedre om du skader noen. Da blir du gjeldsslave.



Anonymous poster hash: d4f1e...d01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har kjøpt en ny bil og ikke fått ordnet forsikring på den ennå men kjører den likevel, bare til og fra jobb, hva er det verste som kan skje? Utenom en ulykke selvfølgelig. Jeg tenker mer på som i hvis politiet skulle ta en i kontroll. Kan man få bot? Hvor mye i så fall? Noen som vet?

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Ansvarsforsikring er faktisk påbudt i Norge. Bilansvarsloven krever at ethvert kjøretøy som er registrert skal være ansvarsforsikret. Den vil dekke alle personskader og materielle skader som påføres andre. Hvis du IKKE har det, så vil jeg tro du straffes for det i seg selv + at du kan bli sittende med stor gjeld, dersom du da skulle være så uheldig å kjøre på noen. Hva koster ikke en persons liv og helse liksom.

Du er ganske korttenkt om du kjører uten forsikring - er det virkelig noen som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioti av "venninna"!

Det tar kortere tid å skaffe seg bilforsikring enn det har tatt deg å opprette og følge opp denne tråden.

Enkelte er virkelig så innmari DUMME!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte nettopp bil for første gang, og det var ikke snakk om å få skilter på den før forsikringa var i orden. Det tok for øvrig ikke mer enn en halvtime å ordne forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste som kan skje er en ulykke, ikke hva politiet måtte finne på å gjøre. Høyeste erstatningskrav utbetalt pga trafikkulykke er nesten 11 millioner om jeg ikke husker helt feil. Det har ingenting å si om du kjører så forsiktig som bare det, det er alltid en mulighet for et øyeblikks uoppmerksomhet ene og alene fordi mennesker ikke er ufeilbarlige. Jeg har selv vært et halvt sekund fra å kræsje. Hadde jeg styrt med radioen hadde det gått galt.

Blir så vanvittig forbanna på korttenkte og egoistiske idioter som din venninne deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
På 30.8.2014 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Vær snill og meld i fra til politiet om at hun kjører uten forsikring, en slik ansvarsløs person vil vi ikke ha bak rattet på veien.

Anonymous poster hash: a0ddd...561

 

På 25.8.2014 den 22.02, AnonymBruker skrev:

 Hvis du VET hun kjører uten forsikring er du pliktig til å varsle da det kan være fare for liv og helse


Anonymous poster hash: 1c4aa...e63

 

Jeg må dra opp denne tråden. Stemmer det at man er forpliktet til å melde fra? Hva skjer dersom man gjør det? Vil vedkommende få vite at h*n har blitt sladret på, eller vil politiet kunne late som om det er en helt vanlig rutinekontroll?

Anonymkode: 8affe...233

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg må dra opp denne tråden. Stemmer det at man er forpliktet til å melde fra? Hva skjer dersom man gjør det? Vil vedkommende få vite at h*n har blitt sladret på, eller vil politiet kunne late som om det er en helt vanlig rutinekontroll?

Anonymkode: 8affe...233

Bare meld som anonym, ingen får vite!

Anonymkode: 628aa...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2014 den 21.48, AnonymBruker skrev:

Hvis man har kjøpt en ny bil og ikke fått ordnet forsikring på den ennå men kjører den likevel, bare til og fra jobb, hva er det verste som kan skje? Utenom en ulykke selvfølgelig. Jeg tenker mer på som i hvis politiet skulle ta en i kontroll. Kan man få bot? Hvor mye i så fall? Noen som vet?

 


Anonymous poster hash: 8fff6...36a

 

Helt ny bil får du ikke nøklene til uten at du har ordnet forsikringmpå bilen. De fleste ansvarlige bilselgere ordner og forsikrer seg om at bilen er forsikret. 

I verste fall får du beslaglagt førerkortet, blir gjeldsslave for resten av livet og uten bil dersom du havner i en ulykke og skader noe eller noen. 

Anonymkode: 504a2...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
På 25.8.2014 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Men da skal man være bra uheldig. Jeg tenkte mer på politiet, hva er det verste de kan gjøre. Det gjelder ikke meg for øvrig, det gjelder en venninne av meg.

 

Anonymous poster hash: 8fff6...36a

Tviler på at de har slik kontroll. Muligens på kjøretøykontroll, men de er sjeldne. Vet ikke.

Bot er det minste du bør bekymre deg for. Verre om du kjører på en syklist i høstmørket eller krasjer. Selv om du tenker du er flink så finnes det mange andre som ikke er det. 

Tanken om at "jeg skal bare kjøre litt og det gjør ikke noe for ingenting skjer på en kort tur", er den samme som blir brukt av de som tar noen øl og tenker de bare skal hjem og hva kan skje på det lille kvarteret...  Du kjører faktisk to ganger om dagen hver dag. Det er sannsynlig at noe kan skje. Og sikkert mer enn 4 km en vei, hvis ikke hadde du vel gått fremfor å ta denne risikoen..

For mange år siden skulle jeg bare til butikken. 3 km. Bilen ble totalvrak i kollisjon på en landevei der nesten ingenting kan skje.  Hadde heldigvis forsikring. Det var ikke min skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Hvorfor bruker du ikke tiden på å skaffe deg forsikring? Du har jo tid til å sitte her...

"Skulle hatt forsikring, men ville heller sitte på kg", er ingen bra unnskyldning.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...