Gå til innhold

Naboen skrapte min utenlandskregistrerte bil -- forsikring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en utenlandskregistrert bil som jeg fill kjøretillatelse fra Tollvesenet til å bruke i Norge i to år.

I dag så jeg at hele siden på bilen min er skrapet. Og det var en lapp fra naboen om at det var han som gjorde det og ga hans tlf nr for kontakt. Vi skal fylle ut skadeskjema i morgen.

Men har noen av dere erfaring med slike saker? Hans forsikringsselskap kan jo ikke kreve at jeg reparere bilen i utlandet? De skal vel dekke utgiftene ift til norske priser?



Anonymous poster hash: 66400...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det naboen som har skrapt opp bilen (med sin bil) er det han eller hans forsikringsselskap som skal reparere din bil, ikke du. Hvilket land bilen kommer fra har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det naboen som har skrapt opp bilen (med sin bil) er det han eller hans forsikringsselskap som skal reparere din bil, ikke du. Hvilket land bilen kommer fra har ingen betydning.

Takk for svar.

Anonymous poster hash: 66400...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Bilen blir selvsagt reparert av det norske forsikringsselskapet. De gir to alternativer:

- hvis vi vil få bilen reparert -- da dekker de alt ift til norske priser

- hvis skaden ertsattes med kontanter -- da dekkes summen ift. utenlandske priser

Jeg mener det er rart. Bilen er gammel og kjørbar. Hva om man kunne bare ta kontanter og reparere senere eller selv? Hvorfor er det forskjell for nordmenn og ikke nordmenn i Norge?

TS



Anonymous poster hash: 66400...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...