Gå til innhold

Er det vanskelig å kjøre opp til Automatgir?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hørte i sommer noen som sammenlignet manuelt med automat.

Å kjøre automat når du har manuel-lappen er som å sykle med støttehjul selv om du kan sykle uten.

Automat er lett. Ved mauell må du høre etter på lydene på bilen, følge med evt på turtallet, hvis du girer for lavt/høyt hører du det i motoren osv..

Anonymous poster hash: bb956...1a6

Så mye styr.. jeg er for lat til å kjøre manuel.

Anonymous poster hash: f17e8...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke ulemper da? Jeg ser bare fordeler. Er glad jeg slipper den forbanna clutchen og rygge inn i andre biler i nedoverbakker. Men så er jeg blond da, så derfor må jeg ha automat.

Anonymous poster hash: f17e8...a66

Kan jo stort sett bare kjøre min egen bil, kjenner ikke noen som har automat. Har vært en del praktiske situasjoner hvor det har vært dumt, skulle prøve å få låne en kassebil for å kjøre flyttelass, flere ganger har jeg biltt spurt om å hjelpe noen, flytte bilen, måtte si nei til å kjøre noen hjem fra sykehuset i deres bil, kan ikke bytte på å kjøre på langtur osv.

Når jeg kjøpte ny bil for noen år siden var automatversjonen av den bilen jeg ville ha mye dyrere enn den vanlige - sier ikke at det alltid er sånn, for det varierer visst mye. Men min opplevelse er at man går glipp av noen valgmuligheter.

Kjøre manuell kan alle lære - om de gidder, "blond" eller ikke. Jeg hadde ikke noe valg pga handicap.

Anonymous poster hash: 1d907...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jeg bare ser fordeler med automat. Jeg slipper å kjøre andres biler, slipper å tenke på å gire og sparer tid på å ta lappen.

I tillegg så selges det mer og mer biler med automatgir, men er det noen som tviholder på den girspaken så må de gjerne gjøre det for min del :)

Anonymous poster hash: baf03...18a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo stort sett bare kjøre min egen bil, kjenner ikke noen som har automat. Har vært en del praktiske situasjoner hvor det har vært dumt, skulle prøve å få låne en kassebil for å kjøre flyttelass, flere ganger har jeg biltt spurt om å hjelpe noen, flytte bilen, måtte si nei til å kjøre noen hjem fra sykehuset i deres bil, kan ikke bytte på å kjøre på langtur osv.

Når jeg kjøpte ny bil for noen år siden var automatversjonen av den bilen jeg ville ha mye dyrere enn den vanlige - sier ikke at det alltid er sånn, for det varierer visst mye. Men min opplevelse er at man går glipp av noen valgmuligheter.

Kjøre manuell kan alle lære - om de gidder, "blond" eller ikke. Jeg hadde ikke noe valg pga handicap.

Anonymous poster hash: 1d907...4b2

Skal jeg flytte får jeg noen jeg kjenner til å fikse det, og jeg ser ikke noen grunn til å låne andres biler. De fleste jeg kjenner har uansett automat. Automat is the shit!

Anonymous poster hash: f17e8...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...