Gå til innhold

Jeg har så vondt av nabokatten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst: Jeg bor ikke i Norge. Så lover og regler i Norge gjelder ikke nødvendigvis her jeg bor.

Min katt har en kjær venn som hun har lekt med det siste året. De er begge hunkatter(!), men merkelig nok er de gode venner.

For ca. 3 uker siden så vi at nabokatten haltet stygt på den ene forlabben. Kattene samles ofte på min terrasse, fordi jeg legger ut mat til min katt - og de andre vet hvor maten er....

Nabokatten er veldig vakker; blå øyne og kropp i beige og svart. Og hun er som sagt en god kattevenn av min katt.

Jeg har forespurt litt i nabolaget, og de forteller mer at denne katten ikke liker å være inne. Så hun får gå fritt. Men poten blir bare verre og verre. Hun haltet litt for 3 uker siden, og nå kan hun nesten ikke gå.

Denne katten har vært veldig sky, men har nå nærmet seg meg litt. Når jeg åpner vinduet for å legge ut litt mat, kommer hun og legger den skadete poten i min hånd. Og jeg begynner nesten å gråte. For 3-4 uker siden, løp hun unna bare hun så meg på 100 meters avstand. Nå legger hun den skadete poten i hånden min og ser på meg med to vakre blå øyne.

Så hva gjør jeg?

Andre naboer forteller meg at eierne "bryr seg", men hvordan kan de bry seg når katten er mye verre nå enn for 3 uker siden? Veterinær? I not think so.... Så bør jeg prøve å "adoptere" denne stakkars katten og ta den inn? Jeg vet at katter fint velger det beste hjemmet. Men jeg vil ikke ha bråk med naboene. Tror likevel ikke at de bryr så veldig.... Hadde de brydd seg, hadde poten til katten blitt tatt hpnd om av veterinær. Og ikke blitt verre og verre i løpet av 3 uker.



Anonymous poster hash: f2e78...ff3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør naboene om det er ok at du tar den med til veterinær? Bra du bryr deg. Leit med likegyldige eiere.

Anonymous poster hash: cb603...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du snakket med eieren?

Nei, ikke direkte. Men noen venner av meg har snakket med dem. De sier at katten har det bra. Og at problemet er at hun ikke vil være inne.

(For meg virker det ikke rart at katten ikke vil være inne hos mennesker som tydeligvis ikke bryr seg)

Anonymous poster hash: f2e78...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Jeg bor ikke i Norge. Så lover og regler i Norge gjelder ikke nødvendigvis her jeg bor.

Min katt har en kjær venn som hun har lekt med det siste året. De er begge hunkatter(!), men merkelig nok er de gode venner.

For ca. 3 uker siden så vi at nabokatten haltet stygt på den ene forlabben. Kattene samles ofte på min terrasse, fordi jeg legger ut mat til min katt - og de andre vet hvor maten er....

Nabokatten er veldig vakker; blå øyne og kropp i beige og svart. Og hun er som sagt en god kattevenn av min katt.

Jeg har forespurt litt i nabolaget, og de forteller mer at denne katten ikke liker å være inne. Så hun får gå fritt. Men poten blir bare verre og verre. Hun haltet litt for 3 uker siden, og nå kan hun nesten ikke gå.

Denne katten har vært veldig sky, men har nå nærmet seg meg litt. Når jeg åpner vinduet for å legge ut litt mat, kommer hun og legger den skadete poten i min hånd. Og jeg begynner nesten å gråte. For 3-4 uker siden, løp hun unna bare hun så meg på 100 meters avstand. Nå legger hun den skadete poten i hånden min og ser på meg med to vakre blå øyne.

Så hva gjør jeg?

Andre naboer forteller meg at eierne "bryr seg", men hvordan kan de bry seg når katten er mye verre nå enn for 3 uker siden? Veterinær? I not think so.... Så bør jeg prøve å "adoptere" denne stakkars katten og ta den inn? Jeg vet at katter fint velger det beste hjemmet. Men jeg vil ikke ha bråk med naboene. Tror likevel ikke at de bryr så veldig.... Hadde de brydd seg, hadde poten til katten blitt tatt hpnd om av veterinær. Og ikke blitt verre og verre i løpet av 3 uker.

Anonymous poster hash: f2e78...ff3

Kan ikke du bare ta den med til veterinær? Hadde jeg gjort. Hadde betalt selv og og adoptert dyret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nå at det er en annen tråd her om en nabokatt.

Beklager hvis min tråd "roter til" den andre tråden. Det var ikke meningen.

Men det skjærer meg i mitt kattehjerte å se at naboene gir f... i å få katten til veterinær. Jeg vet ikke hva som har skjedd med poten. Men hun er mye verre nå enn før. Og det lover ikke godt. Hadde det vært en ubetydelig skade, ville den jo normalt ble leget i løpet av 3 uker.

Poten virker tynnere enn den andre forpoten, og hun kan ikke bruke den. Når hun må, så gjør det vondt. Så hun gråter.

Det mest vonde er at hun var livredd for meg i mange måneder, og nå når jeg åpner vinduet ser hun på meg med nydelige bå øyne - og legger den skadete poten i hånden min. Som om hun prøver å be om hjelp hos noen hun stoler på (?).



Anonymous poster hash: f2e78...ff3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser nå at det er en annen tråd her om en nabokatt.

Beklager hvis min tråd "roter til" den andre tråden. Det var ikke meningen.

Men det skjærer meg i mitt kattehjerte å se at naboene gir f... i å få katten til veterinær. Jeg vet ikke hva som har skjedd med poten. Men hun er mye verre nå enn før. Og det lover ikke godt. Hadde det vært en ubetydelig skade, ville den jo normalt ble leget i løpet av 3 uker.

Poten virker tynnere enn den andre forpoten, og hun kan ikke bruke den. Når hun må, så gjør det vondt. Så hun gråter.

Det mest vonde er at hun var livredd for meg i mange måneder, og nå når jeg åpner vinduet ser hun på meg med nydelige bå øyne - og legger den skadete poten i hånden min. Som om hun prøver å be om hjelp hos noen hun stoler på (?).

Anonymous poster hash: f2e78...ff3

Igjen. Hvorfor tar ikke bare DU med katten til veterinær?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Ta med deg katten til veterinær, uavhengig av hvem eieren er. Katten trenger hjelp! Kan ikke tenke meg at naboen vil bli sint for det? Det spiller uansett ingen rolle, da katten trenger hjelp før det er for sent.

Har selv tatt en katt i utlandet til veterinær for behandling, som ikke var vår. Det var naboens katt. De likte katten sin, men hadde ikke råd til veterinærbehandling eller kattemat, for den saks skyld. Da vi fant katten halvdød etter en skikkelig slåsskamp, tok vi den til veterinæren, fikk behandlet skadene og kastrerte ham. Nå endte vi opp med å adoptere katten i samråd med naboen, men det trenger jo ikke du gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nei, ikke direkte. Men noen venner av meg har snakket med dem. De sier at katten har det bra. Og at problemet er at hun ikke vil være inne.

(For meg virker det ikke rart at katten ikke vil være inne hos mennesker som tydeligvis ikke bryr seg)

Anonymous poster hash: f2e78...ff3

Enkelt og greit; Du ta katten med deg til vetrinær.

Yepp, det vil koste noen kroner dersom det er noe å gjøre med foten (sier foten fordi det høre ut som det er mer enn bare pote-delen av foten).

Siden du vet hvem som eier pusen så burde det være en enkel sak å ta kontakt med disse etterpå og fortelle at katten har brukt mer og mer tid hos deg, og du har blirr sjarmert av den (fortell gjerne hvor pen og sosial den er... det er lov å smøre på litt akkurat i slike situasjoner). Si du har blitt glad i den og lurer pent på om den kan få lov til å bo hos deg og være din katt...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...