Gå til innhold

Dritlei av katta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva vet du om det?

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Fordi den tydeligvis holder seg unna deg og styrer med seg og sitt. Virker som du bare er irritert fordi den ikke er sosial av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, her blir enten katten tatt med på ferie eller den er på kattepensjonat.

Ts



Anonymous poster hash: 995c7...ffd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi den tydeligvis holder seg unna deg og styrer med seg og sitt. Virker som du bare er irritert fordi den ikke er sosial av seg.

Katten holder seg ikke unna meg av en åpenbar grunn, og den har aldri vært en katt som holder seg nært oss. Den er bare sånn. Selv om den ble overøst av kjærlighet fra barnet den tid hun bodde hjemme, så holdt han seg helst unna da også. Fant seg i henne, men var ikke den som tok kontakt for å få kos. Den ville ikke ha nær kontakt med noen.

Jeg har etterhvert i denne tråden innsett at det er urimelig av meg å være irritert på katten. Og ja, det er mye fordi den ikke tilbyr noe selv.

Likevel har katten alt det han måtte ønske seg av oppfølging. Vi har en katt som lever med oss, men som likevel lever helt på siden. Han er ikke sosial, han vil ikke ha mye sosial kontakt annet enn når han vil ha mat. Etter det vil han være i fred. Han vil ikke koses med, finner seg i det, men går bort om han kan. Som jeg har sagt før, så har jeg hatt katter hvor jeg har fått mye mer kontakt enn jeg har fått med han. Men nå er han 12 år, og ja jeg blir lei av han og jeg irriterer meg mange ganger. Det gjør man gjerne over et dyr som bare krever og gir lite tilbake.

Men han har et godt liv etter sine egne premisser her, og det skal han få lov til å ha. Han skal få bli så gammel som han vil, det er ikke aktuelt med hverken avliving eller omplassering.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Det er fullt lovlig å bli lei av et dyr man har hatt i årevis, uansett om man er glad i dyret. Det nytter bare ikke å diskutere sånne ting her inne, for kattefolket på KG er ekstreme. Det er helt menneskelig å bli lei av et dyr, når situasjonen er sånn som du beskriver. Jeg synes ikke du skal plage deg selv med dårlig samvittighet. Katten her det bra - tenk på alle katter som virkelig lider her i landet - så ser en jo at din lever godt i forhold.

Den største tabben som er gjort her, slik jeg ser det, er å gi et barn et dyr i gave. Det skal man aldri gjøre.



Anonymous poster hash: 410c5...9c9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Jeg skjønner deg veldig godt, TS. Det er fullt lovlig å bli lei av et dyr man har hatt i årevis, uansett om man er glad i dyret. Det nytter bare ikke å diskutere sånne ting her inne, for kattefolket på KG er ekstreme. Det er helt menneskelig å bli lei av et dyr, når situasjonen er sånn som du beskriver. Jeg synes ikke du skal plage deg selv med dårlig samvittighet. Katten her det bra - tenk på alle katter som virkelig lider her i landet - så ser en jo at din lever godt i forhold.

Den største tabben som er gjort her, slik jeg ser det, er å gi et barn et dyr i gave. Det skal man aldri gjøre.

Anonymous poster hash: 410c5...9c9

Unntatt hvis en vil ogsá bli glad i dyret sjólv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten holder seg ikke unna meg av en åpenbar grunn, og den har aldri vært en katt som holder seg nært oss. Den er bare sånn. Selv om den ble overøst av kjærlighet fra barnet den tid hun bodde hjemme, så holdt han seg helst unna da også. Fant seg i henne, men var ikke den som tok kontakt for å få kos. Den ville ikke ha nær kontakt med noen.

Jeg har etterhvert i denne tråden innsett at det er urimelig av meg å være irritert på katten. Og ja, det er mye fordi den ikke tilbyr noe selv.

Likevel har katten alt det han måtte ønske seg av oppfølging. Vi har en katt som lever med oss, men som likevel lever helt på siden. Han er ikke sosial, han vil ikke ha mye sosial kontakt annet enn når han vil ha mat. Etter det vil han være i fred. Han vil ikke koses med, finner seg i det, men går bort om han kan. Som jeg har sagt før, så har jeg hatt katter hvor jeg har fått mye mer kontakt enn jeg har fått med han. Men nå er han 12 år, og ja jeg blir lei av han og jeg irriterer meg mange ganger. Det gjør man gjerne over et dyr som bare krever og gir lite tilbake.

Men han har et godt liv etter sine egne premisser her, og det skal han få lov til å ha. Han skal få bli så gammel som han vil, det er ikke aktuelt med hverken avliving eller omplassering.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Høres mer ut som at du er såret eller fornerma fordi du ikke får kos av katten. Og en katt er jo ikke som et menneske i hodet. En katt tenker ikke at her må jeg gi og ta. Du hsdde ikke blott irritert på et barn spm krevde men som ikke gir noe tilbake liksom. Du kan ikke forvente at en katt skal være uselvisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er grunnen til at jeg aldri kommer til å skaffe meg katt. Jeg er glad i dyr generelt, men maken til irriterende og intetsigende dyr enn katter, skal man lete lenge etter. De gir meg ingenting. Jeg ville fått katten omplassert eller avlivet, var jeg deg, ts. Hvorfor skal man gå der år ut og år inn sammen med et dyr som ikke gir deg annet enn frustrasjon?

Anonymous poster hash: 3121f...8df

Huh? Langt i fra alle katter er slik. De kan være veldig selskapssyke og morsomme dyr. De har like ulik personlighet som hunder og andre dyr. Hvordan kan du generelt være glad i dyr hvis du mener man skal avlive et friskt dyr bare fordi man er lei?

Synd katten din TS ikke gir deg det du ønsker, men flott at du likevel tar vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...