Gå til innhold

Dritlei av katta!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei av katta!

Han er 12 år, og har bodd hos oss siden han var kattunge. Han er ikke særlig sosial av seg, det har han aldri vært. Og jeg irriterer meg over han hver dag.

Dette er veldig stygt å si, men jeg liker han bare ikke. Jeg er ikke noen katteperson, og har aldri fått noen kjemi med han.

Vi har hunder også, og jeg merker tydelig forskjellen på hund og katt der. Hundene er mye mer sosiale enn katten er, og deltar mer i livet vårt. Jeg har et elsk-forhold til dem, men et likegyldig forhold til katten. Katten sover, vil alltid ha mat eller vil ut/inn. Den bare er der liksom. Om vinteren vil han ikke ut heller, så da er det kattedo som gjelder.

Hver vinter irriterer jeg meg mer. Katten er inne hele tiden. Er superaktiv om natta, da utforsker han huset, går på kjøkkenbenkene etter mat, spurter på stua osv. Og ligger der han ikke får lov til. Det er mulig å lære hunder sånt, men ikke katter. Han legger fra seg hår og dotter overalt, og spisestuestolene er tapt for evig etter bomullshår fra katta. Jeg finner små kattehårdotter på komfyren, på stuebordet og alle andre mulige steder.

Han finner nye steder å tisse, f.eks har han tisset i klesskap og i mitt skoskap. Noe som førte til at jeg måtte kaste flere par sko og støvletter, samt endel klær.

Neida, han skal ikke avlives. Jeg har tross alt holdt ut med han i 12 år, så han skal få bli så gammel han vil. Dette var bare en utblåsning fordi jeg er dritlei av han hver vinter. Også er det at når en har et dyr, så vil en gjerne ha litt glede av det også, og det har ingen her. Katten bare bor her, og maser om sitt. Er et irritasjonsmoment hele året, men vinteren er verst.

Joda, han har et godt liv. Han blir passet på, slipper å være ute, får masse mat av det han liker best, tas til dyrlegen når han er syk, får omsorg osv. Men det er vanskelig å ha noe personlig forhold til noen som ikke gir noe tilbake. Han liker ikke kos, og de eneste gangene han oppsøker oss er når han vil ha mat. Da maser han såpass at han får det han vil. 15 ganger i døgnet.



Anonymous poster hash: 995c7...ffd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Javel.... hvorfor i alle dager skaffet du deg katt da siden du ikke liker ham?

- den følelsen kan nok godt være ganske gjensidig ser du.... katter er meget intelligenste dyr, akkurat som hunder.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel.... hvorfor i alle dager skaffet du deg katt da siden du ikke liker ham?

- den følelsen kan nok godt være ganske gjensidig ser du.... katter er meget intelligenste dyr, akkurat som hunder.

For datteren sin del da hun enda var liten. Nå har hun flyttet ut.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 år og katten har ikke stukket av.... Merkelig.

Han er kastrert, og er der hvor matskåla til enhver tid befinner seg.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er kastrert, og er der hvor matskåla til enhver tid befinner seg.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Katter kan finne på å flytte for det, de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som å ha en tenåring det der :laugh:



Anonymous poster hash: fb8eb...805
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan finne på å flytte for det, de.

Min flyttet. Han syns nabodama var kulere enn meg så en dag gikk han bare inn der, la seg på sofaen, og kom egentlig aldri hjem igjen :fnise:

Anonymous poster hash: fb8eb...805

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, katten har et godt liv, han får både omsorg og kos (kanskje litt påtvunget i og med at han ikke liker det). Så det er ikke sånn at han har det fælt.



Anonymous poster hash: 995c7...ffd
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan finne på å flytte for det, de.

Hadde han flyttet, og jeg visste han hadde det bra der, hadde det vært helt greit.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten din høres litt slitsom ut, men det er en eldre katt nå. Hold ut, fortsett å ta vare på den. :)



Anonymous poster hash: cad7f...7f3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper katten bli tjue år og plager vettet av deg. Sånn går det når du tar til deg dyr for barnas skyld.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg TAR ansvar for katta. Det er derfor han er 12 år og fortsatt bor her, og han har det bra. Men det er vel ikke lov å si at man blir lei av et dyr som bare maser og aldri gir noe tilbake?

Jeg har rett og slett ikke noe personlig forhold til han, ettersom han alltid har vært usosial. De eneste gangene han oppsøker kontakt er når han vil ha mat. Utenom det vil han ikke ha kontakt i det hele tatt.



Anonymous poster hash: 995c7...ffd
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg aldri kommer til å skaffe meg katt. Jeg er glad i dyr generelt, men maken til irriterende og intetsigende dyr enn katter, skal man lete lenge etter. De gir meg ingenting. Jeg ville fått katten omplassert eller avlivet, var jeg deg, ts. Hvorfor skal man gå der år ut og år inn sammen med et dyr som ikke gir deg annet enn frustrasjon?



Anonymous poster hash: 3121f...8df
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ansvar for de dyra vi tar til oss. Her er katta en av familien og verdens beste :)

Og TS tar jo ansvar for katten. Poenget var?

Anonymous poster hash: 9c7a4...967

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Katter tisser på tingene til en person katten er utrygg på, for å blande sin lukt med den skumle lukten, for å gjøre den tryggere.



Anonymous poster hash: ab869...c6b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper katten bli tjue år og plager vettet av deg. Sånn går det når du tar til deg dyr for barnas skyld.

Ja, det kan godt hende han blir 20 år. Jeg har vært dritlei av katta i mange år, og han lever godt enda. Har det falt deg inn at folk tar vare på dyr selv om de ikke er til glede? Selv om en både lei og irritert? Sånn er det her, og katta får leve så lenge han har gode dager. Han trives godt og har det bra, og er frisk. Og da har ikke jeg tenkt å hverken avlive eller omplassere han.

Anonymous poster hash: 995c7...ffd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt inn utrygge katter som ikke stoler på folk eller vil ha fysisk kontakt, og de har blitt superlojale kosekatter som kommer når de hører navnet sitt. Dyrene blir som eierne former de.



Anonymous poster hash: ab869...c6b
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og TS tar jo ansvar for katten. Poenget var?

Anonymous poster hash: 9c7a4...967

Jeg delte vår erfaring med våre katter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...