Gå til innhold

Hva er dine 5 største feil som dyreeier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Ga hunden sjokolade, tyggis og generelt menneskemat (Mange år siden, og jeg var bare et barn) - gikk bra da, hun levde i 16 år og hadde super helse helt til de siste månedene. Hun fikk forsåvidt rester fra middag hele hennes voksne liv, men etter at vi lærte mer om hundehold ble vi veldig mye mer selektiv i forhold til hva hun fikk og hvor mye.

2. Tilbringte ikke nok tid med henne mot slutten før hun måtte avlives, jeg nekta nemlig konsekvent å innse at bikkja var syk, og var fast bestemt på at hu skulle leve evig. Sinnsykt dårlig samvittighet for at jeg ikke dro hjem til mamma oftere for å tilbringe tid med henne, selv om jeg på det tidspunktet hadde flytta ut. :(
- Ellers vil jeg ikke si at vi gjorde noen kolossale feil med henne, hu hadde et veldig godt liv hos oss, selv om vi sikkert kunne ha vært strengere på noen ting, men med henne og den personligheten hun utviklet var ikke det noen feil.

Hamsteret mitt derimot. (må nevnes at jeg også her var veldig ung)
3. "sperret" han inne på merkelige plasser når jeg skulle vaske buret. Som regel slapp jeg han bare løs i en kurvstol fyllt med bamser, så fikk han løpe fritt. Men en gang putta jeg han under lokket (var plass til et og et halvt hamster i høyden riktig nok, og han sto ikke lenge før jeg skjønte at det var en dårlig løsning, men alikevel)
4. Lurte på om hamster kunne svømme, og slapp han opp i bunnen av buret som var fylt med vann for å teste.
5. På grunn av ekstremt mye pels la vi ikke merke til at han fikk slag og ramla ned fra "trappa", og ikke kom seg opp i 2. etg i buret for å spise :(
(6. Satte meg på han en gang han løp fritt i sofaen, var bare såvidt borti, men ble kjemperedd for at jeg hadde skada han. Slapp med skrekken begge to da.)



Anonymous poster hash: c08f5...5c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare EN feil jeg vet om.. >.>

Jeg hadde fått meg to chinchila jenter, også ble jeg tvunget med på familie ferie, der vi bodde var det ikke noen plass man kunne droppe av dyrene sine når man skulle på ferie. Så jeg spurte ei venninne som hadde 1 hund, 2 katter, 2 kaniner, en haug med rotter..Altså ei jente som er oppvokst med å ha masse dyr rundt seg og flinke med dem *trodde jeg*. Hunden og kattene brydde seg veldig lite om chinchillaene, så det skulle gå greit å ha de der..Så da dro jeg på 3 ukers ferie, midt i de 3 ukene fikk jeg tilsendt en video på mail og det viste seg at venninnen min dro chin jentene etter halen og kastet de i veggen...! o_O
Jeg kom tilbake fra ferie og dro med en gang til henne, chin jentene var veldig i veldig dårlig form, nesten ingen liv i dem, så jeg dro til dyrelegen med dem..Det viste seg at de hadde brudd og muligens ikke blitt matet mye da de var utsultet. på grunn av skadene så var det beste å avlive begge to.
Jeg hadde videoen og jeg anmeldte venninnen min! -Hun er ikke venninne idag..
Det tror jeg er den største feilen jeg noengang har gjort..
Og jeg angrer for at jeg dro på ferie, men jeg trodde også jeg kunne stole på henne.

Dette er egentlig ikke en feil..
Men min første kanin..(Som bare var min, vi har hatt MANGE kaniner) Ble rimelig bortskjemt når hun var liten... Så hun var vant med å springe løs inne..Buret sto alltid åpent, så når hun var tørst eller sulten så spratt hun inn i buret...Ville hun være for seg selv så gikk hun inn i huset eller la seg under sofaen...

Uteburet var litt verre med, hun var mester i å stikke av.
Vi hadde en nabo som hadde en elghund litt bort i gata og var veldig skeptisk til den hunden, men det viste seg at hver gang kaninen stakk av, så dro den til elghunden og der ble den.. Hunden behandlet kaninen som sin egen :fnise:
Verre var det når kaninen ble tatt av ørna! :( (Og vi hadde sikret uteburet, det var stort, men den stakk av hele tiden! (til og med når vi hadde kaniner før, så hadde vi ALDRI det problemet xD) (Vi fant ut at kaninen hoppet litt over 1m i høyde :P temmelig liten rase...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) klemte snuta til hunden min med bilruta.

2) satte fast haletippen til hunden i bildøra.

3) går litt kortere turer når det er skikkelig drittvær ute.

4) glemte å rydde bort middagsrester, så hunden fikk i seg en del løk (rett til dyrlegen med den da ja)

5) la påskesjokoladen på en for lav hylle, så hunden fikk i seg mesteparten (ny tur til dyrlegen)

Stakkar Huskyen min... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir fort etter for tigging fra hunden.

Steller ikke pelsen hans ofte nok.

Trener for lite lydighet (til min unskyldning er han overhodet ikke interessert i den slags)

Forstyrrer både katt og hund fordi jeg ikke klarer å la vær å kose dem når de sover.

Har ikke klart å lære ham at ikke alle som kommer på besøk ikke nødvendigvis vil ha en diger samojed på fanget. Han er INTENS når vi får besøk. Ganske slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir fort etter for tigging fra hunden.

Steller ikke pelsen hans ofte nok.

Trener for lite lydighet (til min unskyldning er han overhodet ikke interessert i den slags)

Forstyrrer både katt og hund fordi jeg ikke klarer å la vær å kose dem når de sover.

Har ikke klart å lære ham at ikke alle som kommer på besøk ikke nødvendigvis vil ha en diger samojed på fanget. Han er INTENS når vi får besøk. Ganske slitsomt.

Er praktisk talt helt det samme jer i gården :P

Anonymous poster hash: 0aadc...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ett tidspunkt var jeg så psykisk syk at jeg ikke helt klarte skille dagene fra hverandre. Jeg hadde to rotter. Jeg tror de sultet ihjel. Det rare var jeg bodde hos foreldre. Husker ikke stort. Men det var mine rotter. Gråter store salte tårer når jeg tenker på det. Helt forferdelig. Stakkars dyr. Uttillgivelig.

Tok over en rotte noen år senere. Var mye friskere. Men tror mulig den var deprimert fordi jeg ikke orket drive så mye med den. Den hadde ett lite rom for seg selv hvor han var løs. Men han var nok ensom tror jeg. Han skulle avlives om jeg ikke tok ham. Mulig det ville vært bedre ?



Anonymous poster hash: e4fc1...015
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...