Gå til innhold

Nabokatten plager meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er bra at mattilsynet og politiet tar sånt på alvor, samtidig ser jeg ikke helt verdien i å gi forbud mot dyrehold i x-antall år. Saftige bøter blir fulgt opp og svir i lommeboka (hvis de er saftige nok..), men hvem følger opp et forbud mot å ha katt? Ingen... dvs det blir egentlig opp til naboene og den dagen ts flytter er det neppe noen igjen som bryr seg. Med andre ord, jeg tviler på at naboene til ts skjønner greia, de føler seg nok forfulgt, trakassert og urettferdig behandla. Det kommer sikkert en ny katt i hus som kanskje eller kanskje ikke lider samme skjebne...

Anonymous poster hash: 253c5...5b8

Vel, så lenge TS bor der så vil et nytt dyr være grunn nok til at hun kan melde fra med en gang, og dermed forhindre at noe sånt skjer igjen så lenge de er naboer. Sånn er det jo dessverre med veldig mange lovbrudd, at en god del er lett å komme unna med fordi politiet ikke har sjangs til å finne frem til de uten hjelp.

Med de heftige dyrlegeregningene naboen fikk etter dette, så håper jeg de har blitt skremt i fra det å få seg ny katt, forbud eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra for deg TS! Godt å høre at denne saken ble tatt på alvor, og du er virkelig helt fantastisk som tok deg av denne pusen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, hvis alt går etter planen nå (ser ikke hvorfor det ikke skulle det), ser det ut til at jeg kan hente mitt nye familiemedlem hjem rundt 6-7 februar :)

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YAY! Gratulerer så masse med nytt familiemedlem!
Post bilde av pus når hun er frisk og fin og i hus, hun er sikkert aldeles nydelig! :blomst::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YAY! Gratulerer så masse med nytt familiemedlem!

Post bilde av pus når hun er frisk og fin og i hus, hun er sikkert aldeles nydelig! :blomst::bolledeig:

Skal prøve å se om jeg får gjort det :)1

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å se om jeg får gjort det :)1Anonymous poster hash: 085ec...89e

Etttallet skulle ikke være der, og dette er ts :P

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvordan går det med katten, ts? :)Anonymous poster hash: 58366...d97

Det går bra :)

Ser ut til at hun blir helt bra med mye oppmerksomhet og omsorg :D

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Det går bra :)

Ser ut til at hun blir helt bra med mye oppmerksomhet og omsorg :D

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Så godt å høre :D skal du overta katten eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre :D skal du overta katten eller? :)

Ja :) Mulig jeg må leve litt billig den første uka :P i dag fikk hun forresten lov til å gå litt på egne ben siden hun ble lagt inn :) Litt (egentlig veldig) sjanglete etter noen uker uten mosjon, men alt blir bra med pleie, tid og trening :)

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Ja :) Mulig jeg må leve litt billig den første uka :P i dag fikk hun forresten lov til å gå litt på egne ben siden hun ble lagt inn :) Litt (egentlig veldig) sjanglete etter noen uker uten mosjon, men alt blir bra med pleie, tid og trening :)

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Godt å høre at katten vil få et liv den fortjener :) du aner ikke hvor mange flere mennesker som deg vi trenger! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar sikkert helt feil, men synes politiets og Mattilsynets reaksjon høres litt for utrolig ut? Og jeg trodde man måtte i retten for å bli fradømt retten til å ha dyr? Har aldri hørt om at ting har skjedd så raskt, hører og ser derimot stadig vekk at politiet ikke gjør noe som helst, og henlegger stort sett alt av saker.

Men håper virkelig dette er sant, at politi/Mattilsyn reagerte som beskrevet, da er det jo håp likevel. :) Og all ære til deg, TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...