Gå til innhold

Nabokatten plager meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Dette blir det en solid oppvask av :klappe:

Mest imponert over at Politiet og Tilsynet prioriterer å ta en slik jobb på en søndag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette blir det en solid oppvask av :klappe:

Mest imponert over at Politiet og Tilsynet prioriterer å ta en slik jobb på en søndag.

Sorry, skrev feil, mente i overimorgen :P

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Ts her,

Hun gjør det bittelitt bedre, men dyrlegen sa at hvert eneste lille framskritt er bra nok :)

Har også fått beskjed om at i morgen sendes det ut noen fra mattilsynet, og en fra politiet som skal snakke med eier :)

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Så flott av deg ts og ta så godt vare på denne katten, heldig som har deg som nabo! Personlig hadde jeg gått og fortalt naboen om helsetistanden til katten dems og at de kan forvente både regning fra vetrinær og besøk av politi/mattilsynet: dyrebeskyttelsen for dyremisshandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

eksempel på at det ikke lønner seg å ta en fremmed katt inn i huset sitt.. Den kommer tilbake igjen.

Anonymous poster hash: e7de1...31b

Nei bare la en katt som blir misshandlet gå ute til den dør istedenfor.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei bare la en katt som blir misshandlet gå ute til den dør istedenfor.

Noe ts ikke nevnte med et ord i starten, men fremstilte det som en katt som bare maste om å komme inn og få mat! Til opplysning, det gjør nabokatten min også selv om den har masse mat hjemme og kattedør så han fint kan komme og gå som han vil... Det er ikke så enkelt at alle katter som mjauer og vil inn, samt spiser mat de blir tilbydt er katter som lider og blir mishandlet. Det er alle tilleggsopplysningene ts kommer med senere som gir et annet bilde av situasjonen, men det avgjørende er altså ikke spising og mjauing...

Anonymous poster hash: 253c5...5b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ts ikke nevnte med et ord i starten, men fremstilte det som en katt som bare maste om å komme inn og få mat! Til opplysning, det gjør nabokatten min også selv om den har masse mat hjemme og kattedør så han fint kan komme og gå som han vil... Det er ikke så enkelt at alle katter som mjauer og vil inn, samt spiser mat de blir tilbydt er katter som lider og blir mishandlet. Det er alle tilleggsopplysningene ts kommer med senere som gir et annet bilde av situasjonen, men det avgjørende er altså ikke spising og mjauing... Anonymous poster hash: 253c5...5b8

Når jeg skrev startinnlegget, visste jeg jo ikke hvor ille det egentlig var..

Hmm.. Skal vi se.. Skal jeg ma en katt gå ute i -10 grader, midt på natta, uten mat, og uten noe sted å "gjemme" seg for kulda? Tror ikke det hos meg ihvertfall..

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du tok katten inn til deg og ga den mat/drikke, så irriterer det deg at den kommer inn vinduet ditt på grunn av at du har hund? Men samtidig håper du på å få overta katten, så da var det ikke noe problem med hunden likevel?

Du har jo bedt om dette selv, og du kan jo selv tenke deg hvordan forholdet til naboen blir om du skal stjele katten deres?



Anonymous poster hash: ec03c...eae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Du tok katten inn til deg og ga den mat/drikke, så irriterer det deg at den kommer inn vinduet ditt på grunn av at du har hund? Men samtidig håper du på å få overta katten, så da var det ikke noe problem med hunden likevel?

Du har jo bedt om dette selv, og du kan jo selv tenke deg hvordan forholdet til naboen blir om du skal stjele katten deres?

Anonymous poster hash: ec03c...eae

Katten blir misshandlet!!! Ville du latt en dødssyk katt bare gå ute å fryse ihjel eller dø av en infeksjon vare fordi det er andre personer sin? Jeg personlig hadde gitt de naboene en verbal omgang de sent hadde glemt om de hadde prøvd seg på noe etter noe sånt. Stakkars katt! Håper du ikke har dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har tilsynet og politiet vært hos eierne av katten, og det ser ut til at katten vil bli fratatt dem :)

De kom bortom meg, og spurte om de kunne bli med å se på katten, fordi det ikke hørtes ut som dyremishandling det de forrige eierne hadde forklart.. Så fort de så den stakkars katten ble det fastslått på stedet, at de ikke skal få lov til å ha noen dyr på minst 4 år :)

Regninger osv, havner hos dem.

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Da har tilsynet og politiet vært hos eierne av katten, og det ser ut til at katten vil bli fratatt dem :)

De kom bortom meg, og spurte om de kunne bli med å se på katten, fordi det ikke hørtes ut som dyremishandling det de forrige eierne hadde forklart.. Så fort de så den stakkars katten ble det fastslått på stedet, at de ikke skal få lov til å ha noen dyr på minst 4 år :)

Regninger osv, havner hos dem.

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Flott innsats TS!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg forstår ikke hvorfor folk får seg dyr hvis de ikke skal ta vare på dem :overrasket:

Får vondt i hele kroppen og tårer i øynene når jeg leser dette. Du er flink TS stå på og håper du kan få gi katten et godt hjem og at hun blir frisk! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis endte alt bra. Den rasen katt erjonydelig også. Håper hun finner et godt hjem.

Men synes det er pussig at en Maine Coon som fort kan koste 10 000+ og tom påkostet sterilering blir behandlet slik av eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis endte alt bra. Den rasen katt erjonydelig også. Håper hun finner et godt hjem.

Men synes det er pussig at en Maine Coon som fort kan koste 10 000+ og tom påkostet sterilering blir behandlet slik av eier.

Har funnet ut hvor katten er fra; De hadde fått den av noen som hadde fått et uønsket kull to hus lenger bort..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å så godt det ble tatt på alvor!!! Du fortjener en medalje TS :D hvordan går det med pusen?

Begynner å bli litt bedre nå :)

-TS

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fryder meg over at idiotene som nå er eks-eiere av den nydelige pusen får alle regningene og påpakk fra politiet med forbud om å ha katter de neste fire år.

:bolledeig:

OG;

Flott å høre at pus begynner å bli bedre!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok katten inn til deg og ga den mat/drikke, så irriterer det deg at den kommer inn vinduet ditt på grunn av at du har hund? Men samtidig håper du på å få overta katten, så da var det ikke noe problem med hunden likevel?

Du har jo bedt om dette selv, og du kan jo selv tenke deg hvordan forholdet til naboen blir om du skal stjele katten deres?

Anonymous poster hash: ec03c...eae

Hvorfor skal folk på død og liv svare uten å gidde å lese tråden først? Eller har du lest og synes det er greit at nabokatten blir mishandlet?

Kjempeflott av deg, TS! Håper alt går bra med katten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra at mattilsynet og politiet tar sånt på alvor, samtidig ser jeg ikke helt verdien i å gi forbud mot dyrehold i x-antall år. Saftige bøter blir fulgt opp og svir i lommeboka (hvis de er saftige nok..), men hvem følger opp et forbud mot å ha katt? Ingen... dvs det blir egentlig opp til naboene og den dagen ts flytter er det neppe noen igjen som bryr seg. Med andre ord, jeg tviler på at naboene til ts skjønner greia, de føler seg nok forfulgt, trakassert og urettferdig behandla. Det kommer sikkert en ny katt i hus som kanskje eller kanskje ikke lider samme skjebne...



Anonymous poster hash: 253c5...5b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...