Gå til innhold

Nabokatten plager meg!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

For omtrent 4-5 mnd siden skaffet naboen seg en katt (de flyttet inn i starten av Juni), det ser ut til å være en Maine Coon, og de fikk den som kattunge, de begynte å slippe den ut helt på egenhånd når den var bitteliten kattunge! Jeg tok med katten bort til dem, og sa at han ser litt ung ut til å være alene ute.. De tok han inn, og der har han blitt siden. Nå har de begynt å slippe han ut igjen, og nå er han virkelig irriterende! Nå har det vært fryktelig dårlig vær de siste dagene, og hver gang jeg ser ut vinduet, ser jeg denne stakkars katten som sitter alene der ute, på trappa til eierne.. I går var det -10 grader, så da henta jeg han, midt på natta, pakka han inn i tepper og la han på badet..For 3-4 dager siden hoppet han inn gjennom vinduet mitt, midt på natta, rett opp i ansiktet mitt (må ha vinduet åpent litt lenger ut pga personlige grunner..), og hunden min takler ikke katter i det hele tatt! Hadde ikke jeg dytta den katta ut av vinduet i det bikkja våkna, hadde det blitt fullstendig kaos! Nå har dette skjedd enda en gang! Denne gangen var hunden min våken, og lå på fanget mitt.. Keg tok tak i hunden akkurat i det den skulle til å angripe, og tok den ut av rommet! Katten ligger nå på badet, pakka inn i ullpledd, ( I skrivende stund..) De siste 2-3 ukene, har han gått rundt og mjauet, høyt! Så høyt at jeg nesten ikke får sove! Han står hele tiden i hagen, som også gjør hunden gal!

Hva skal jeg gjøre? Eierne har blitt så sære nå i det siste når jeg prøver å snakke til dem, så det er ikke et alternativ! Skal jeg melde ifra noe sted om eierne? Er veldig usikker akkurat nå.. Beklager at dette ble et veldig rotete innlegg, men håper det var forståelig, er bare veldig.. ja, jeg vet ikke engang hva jeg tenker eller føler akkurat nå..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er allergikker. Hunden din plager meg også. Det er prisen for å drive med husdyrhold. Kom deg ned fra din høye hest



Anonymous poster hash: 64f63...d74
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om eierne ikke bryr seg. En kattunge/ ungkatt bør ikke være ute lenge av gangen i slik kulde. Meld de til politiet. Ny dyrevernlov nå, og den bryter de.

Kudos til deg som har tatt hånd om den,

lykke til!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er allergikker. Hunden din plager meg også. Det er prisen for å drive med husdyrhold. Kom deg ned fra din høye hest

Anonymous poster hash: 64f63...d74

slutt og søple til forumet, troll

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, hva med å bare si fra til naboene?

Når du begynner å ta med katten inn, så BER du om trøbbel...



Anonymous poster hash: 253c5...5b8
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm, hva med å bare si fra til naboene? Når du begynner å ta med katten inn, så BER du om trøbbel... Anonymous poster hash: 253c5...5b8

Jeg har prøvd å si ifra, alt de gjør er å si "vi fikk beskjed av oppdrettern at han klarer seg selv", før de lukker døra.. TS her..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Kunne du forsøke å fåtil en samtale uten at de opplever det som anklagende tror du?

- og ja, jeg ser både problemet ditt og irritasjonen samt fortvilelsen på vegne av katten.

Det er Aurora som er flink på det med å foreslå de riktige innledende ord og den beste måten å få eiere i tale, - jeg er ikke alltid like god på den biten når jeg føler sterk for et annet levende vesen.

Men, siden katten øyensynlig er mye (for mye) ute i både kulde og allslags vær, så kunne det kanskje være en innledning å skryte av hvor snill og hyggelig pusen er, og så si at du har hatt mye besøk av den i den senere tid og du håper alt er fint med dem siden katten gir inntrykk av å ønske seg inn på nettene?

Ellers er det Mattilsynet som er den off. korrekte instansen dersom man mistenker mishandling av dyr, men jeg er ikke så hellig overbevist om at det i dette tilfellet nødvendigvis vil gi så mye annet enn et forværret naboforhold.

Virker katten å være i bra fysisk form? - under pelsen, og med klare fine øyne og normale nesebor uten 'snørr'?

-

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har prøvd å si ifra, alt de gjør er å si "vi fikk beskjed av oppdrettern at han klarer seg selv", før de lukker døra.. TS her..

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Å kjære, da er det 'bare' manglende kunnskap.

Jeg er litt mistenksom til at det skulle ha blitt sagt av en seriøs oppdretter, men meg om det.

- det kan være at de har hørt noe annet enn oppdretter mente og forsøkte å si.

Denne brosjyren, "Veiledning om hold av katt" ville kanskje gi dem noen Aha! opplevelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Tusen takk, Lille-pus! Skal prøve å ta kontakt i morgen, se om de er mere villige da.. :)

Har vært hos mamma og plukket opp litt Applaws våtfôr til katt, så han har noe å spise.

Det kommer rødt puss (ikke blod) fra øynene, og han nyser og det renner fra nesa hans.. Pelsen hans er matt og flokete. Synes virkelig synd i denne katten :(

Usikker på om de kjøpte han fra en seriøs oppdretter, som de kan ha mistolket, eller om de kjøpte han fra en useriøs, som ikke bryr seg om helsa til kattene..

Har nå sett at det ser ut som om det er er en jentepus! Ser ut som om den nylig har blitt sterilisert, for stinga sitter fortsatt i, og såret ser rimelig ferskt ut! (Jeg gikk ut ifra at det var en gutt, vet ikke hvorfor, men jeg sjekka kjønn samtidig som alt det andre)

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen er ikke godt ivaretatt og er tydelig syk - om politiet eller mattilsynet er rette instans, vet jeg ikke, men ta kontakt med dyrebeskyttelsen også!!

Denne pusen trengs å bli reddet fra sine eiere og fortjener ett nytt hjem!

Blir så argsint når jeg hører om saker som dette. Stå på og gi deg ikke!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusen er ikke godt ivaretatt og er tydelig syk - om politiet eller mattilsynet er rette instans, vet jeg ikke, men ta kontakt med dyrebeskyttelsen også!!

Denne pusen trengs å bli reddet fra sine eiere og fortjener ett nytt hjem!

Blir så argsint når jeg hører om saker som dette. Stå på og gi deg ikke!

Skal ta kontakt i morgen! :) Hvis hun blir tatt inn av Dureveskyttelsen, så har jeg virkelig lyst til å ta henne inn, samma hva bikkja synes!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Skal ta kontakt i morgen! :) Hvis hun blir tatt inn av Dureveskyttelsen, så har jeg virkelig lyst til å ta henne inn, samma hva bikkja synes!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Hvis det skulle ende slik, og hun ender hos deg, så pleier det gå fint dersom katten ikke har hatt en så ubehagelig opplevelse med hunder at den 'klikker' på hunder (det høres ikke slik ut).

Og at hunden ikke er begeistret for 'inntrengere' på flokkens område er jo helt logisk (katt ankommer, du som flokkleder blir hektisk og skiller sikkert ut litt adrenalin).

Hun høres ikke helt frisk ut nei....

Et tips er å ta kontakt med den nærmeste frivillige organisasjonen og høre om de kan hjelpe med å snakke med nåværende eier.

De fleste har minst ett ledende medlem med særdeles godt utviklede sosiale evner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta kontakt i morgen! :) Hvis hun blir tatt inn av Dureveskyttelsen, så har jeg virkelig lyst til å ta henne inn, samma hva bikkja synes!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Så bra.

Jeg har hatt kattunger og voksne hunder, voksne katter og valper - tilnærmingen hund/katt har alltid gått bra.

Så lenge du ikke har en "kattedrapsmaskin" av en hund, pleier det å gå seg til - de fleste hunder får seg en rapp eller to eller fler, så respekterer de katten etterpå. I hverfall slik at det ikke blir slåssing. Noen katter liker rett og slett ikke hunder, men det er til og leve med. Ha hunden i bånd, kontroller snusingen, hunden vil forstå fort at du ikke ønsker at han skal løpe etter katten. En kattunge/ungkatt vil også fra naturen av være nysgjerrig og ikke nødvendigvis være livredd (med mindre den har dårlige erfaringer)

Ha de begge i samme rom, hold i hunden - og la tilvenning skje gradvis.

Nå snakker jeg som om du allerede har overtatt pusen - håper du gjør det! Nåværende eier burde ALDRI hatt dyr iallfall! Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for all hjelp! :)

Skal ta kontakt med de som jeg har fått anbefalt her, også tar jeg den med til dyrlegen i morgen, for og utelukke videre sykdommer, og passe på det åpne såret! Håper virkelig at alt ordner seg for denne stakkars katten!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tusen takk for all hjelp! :)

Skal ta kontakt med de som jeg har fått anbefalt her, også tar jeg den med til dyrlegen i morgen, for og utelukke videre sykdommer, og passe på det åpne såret! Håper virkelig at alt ordner seg for denne stakkars katten!

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Jeg gir deg visst ikke fri... ha meg unnskyldt er du snill. *spør pent*

Vetrinæren kan være en, om ikke den, viktigste hjelpen katten og du innledningsvis kan få.

En vetrinær har myndighet og troverdighet nok til å bli hørt dersom vedkommende melder inn en sak til Mattilsynet.

- og den epikrisen som en vetrinær skriver er det mest solide bevis man kan få på et dyrs fysiske og psykiske tilstand når det ankommer vetrinæren.

Vetrinæren kan utmerket godt ha erfaring fra tilsvarende saker, og med den erfaringen ha en solid formening om hvordan man løser dette til kattens beste.

Denne er til deg, TS, som takk for din omsorg for en fortvilet pus som søkte til deg og ble sett.

:dagens-rose:

Med varm klem fra min funksjonshemmede hjertevenn, fra min sorte gentleman og frøken Fryd... og fra Pus

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir deg visst ikke fri... ha meg unnskyldt er du snill. *spør pent*

Vetrinæren kan være en, om ikke den, viktigste hjelpen katten og du innledningsvis kan få.

En vetrinær har myndighet og troverdighet nok til å bli hørt dersom vedkommende melder inn en sak til Mattilsynet.

- og den epikrisen som en vetrinær skriver er det mest solide bevis man kan få på et dyrs fysiske og psykiske tilstand når det ankommer vetrinæren.

Vetrinæren kan utmerket godt ha erfaring fra tilsvarende saker, og med den erfaringen ha en solid formening om hvordan man løser dette til kattens beste.

Denne er til deg, TS, som takk for din omsorg for en fortvilet pus som søkte til deg og ble sett.

:dagens-rose:

Med varm klem fra min funksjonshemmede hjertevenn, fra min sorte gentleman og frøken Fryd... og fra Pus

Takk for fint innlegg :) Akkurat det jeg trengte nå, midt oppi kaoset av tanker inni hodet mitt :P

Anonymous poster hash: 085ec...89e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ehm, hva med å bare si fra til naboene?

Når du begynner å ta med katten inn, så BER du om trøbbel...

Anonymous poster hash: 253c5...5b8

Hun hsr jo sagt fra.. usikker på om du kan kontakte politiet eller gjerne mattilsynet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp! :)

Skal ta kontakt med de som jeg har fått anbefalt her, også tar jeg den med til dyrlegen i morgen, for og utelukke videre sykdommer, og passe på det åpne såret! Håper virkelig at alt ordner seg for denne stakkars katten!Anonymous poster hash: 085ec...89e

Så godt å lese at det finnes slike mennesker som deg! Det varmet :)

Anonymous poster hash: 3ea31...520

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her,

Tusen takk, Lille-pus! Skal prøve å ta kontakt i morgen, se om de er mere villige da.. :)

Har vært hos mamma og plukket opp litt Applaws våtfôr til katt, så han har noe å spise.

Det kommer rødt puss (ikke blod) fra øynene, og han nyser og det renner fra nesa hans.. Pelsen hans er matt og flokete. Synes virkelig synd i denne katten :(

Usikker på om de kjøpte han fra en seriøs oppdretter, som de kan ha mistolket, eller om de kjøpte han fra en useriøs, som ikke bryr seg om helsa til kattene..

Har nå sett at det ser ut som om det er er en jentepus! Ser ut som om den nylig har blitt sterilisert, for stinga sitter fortsatt i, og såret ser rimelig ferskt ut! (Jeg gikk ut ifra at det var en gutt, vet ikke hvorfor, men jeg sjekka kjønn samtidig som alt det andre)

Anonymous poster hash: 085ec...89e

En nysterilisert katt skal IKKE ut. Der har du grunnen din til å melde de for dyremishandling. Hvor i landet hører du til? Jeg ville ha kidnappet katten og ringt en dyrevernsorganisasjon.

Anonymous poster hash: fa3e4...9ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nysterilisert katt skal IKKE ut. Der har du grunnen din til å melde de for dyremishandling. Hvor i landet hører du til? Jeg ville ha kidnappet katten og ringt en dyrevernsorganisasjon.Anonymous poster hash: fa3e4...9ea

Vel, katta er allerede inne hks meg, så jeg ringer etterpå ;) Ts her

Anonymous poster hash: 085ec...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...