Gå til innhold

For dyr husleie?


Sternum

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som sykepleier på Rikshospitalet og har tenkt å leie meg en leilighet som er nærmere jobb enn den jeg leier med en venn nå. Har blitt kontaktet angående en leilighet ved Ullevål Stadion til 9000 kroner. Den er på 43 kvm og er inkludert alt av møbler og hvitevarer, strøm, kabel-tv og internett. Leiligheten ligger i et hus som er bygd for 3 år siden, så er helt nytt og pent. Spørsmålet mitt er om jeg er dust som vurderer å ta denne? 9000 er jo en stiv pris, men aner liksom ikke hva en leilighet ved Ullevål Stadion "bør" ligge på i pris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du råd til å betale 9000,- i leie så har du vel også råd til å betale 9000,- i lån? Det må da være mye bedre å betale til seg selv? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier på Rikshospitalet og har tenkt å leie meg en leilighet som er nærmere jobb enn den jeg leier med en venn nå. Har blitt kontaktet angående en leilighet ved Ullevål Stadion til 9000 kroner. Den er på 43 kvm og er inkludert alt av møbler og hvitevarer, strøm, kabel-tv og internett. Leiligheten ligger i et hus som er bygd for 3 år siden, så er helt nytt og pent. Spørsmålet mitt er om jeg er dust som vurderer å ta denne? 9000 er jo en stiv pris, men aner liksom ikke hva en leilighet ved Ullevål Stadion "bør" ligge på i pris..

au, aldri verden. Da hadde jeg vurdert å kjøpe mitt eget:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier på Rikshospitalet og har tenkt å leie meg en leilighet som er nærmere jobb enn den jeg leier med en venn nå. Har blitt kontaktet angående en leilighet ved Ullevål Stadion til 9000 kroner. Den er på 43 kvm og er inkludert alt av møbler og hvitevarer, strøm, kabel-tv og internett. Leiligheten ligger i et hus som er bygd for 3 år siden, så er helt nytt og pent. Spørsmålet mitt er om jeg er dust som vurderer å ta denne? 9000 er jo en stiv pris, men aner liksom ikke hva en leilighet ved Ullevål Stadion "bør" ligge på i pris..

au, aldri verden. Da hadde jeg vurdert å kjøpe mitt eget:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som sykepleier på Rikshospitalet og har tenkt å leie meg en leilighet som er nærmere jobb enn den jeg leier med en venn nå. Har blitt kontaktet angående en leilighet ved Ullevål Stadion til 9000 kroner. Den er på 43 kvm og er inkludert alt av møbler og hvitevarer, strøm, kabel-tv og internett. Leiligheten ligger i et hus som er bygd for 3 år siden, så er helt nytt og pent. Spørsmålet mitt er om jeg er dust som vurderer å ta denne? 9000 er jo en stiv pris, men aner liksom ikke hva en leilighet ved Ullevål Stadion "bør" ligge på i pris..

au, aldri verden. Da hadde jeg vurdert å kjøpe mitt eget:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

au, aldri verden. Da hadde jeg vurdert å kjøpe mitt eget:

Joda, vurderer det fortløpende, men må først bestemme meg for om jeg skal bo i Oslo, er litt frem og tilbake med akkurat dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke den prisen er ille for den leiligheten, tatt i betraktning beliggenhet og alt som er inkludert. Tror virkelig ikke du hadde betalt noe mindre om du hadde kjøpt i samme område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Footloose

Syns det var en fin pris jeg med tanke på alt du får innkludert. Jeg betalte 5500 for min på Ullevål og den var 20 m2 ikke innkludert noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du råd til å betale 9000,- i leie så har du vel også råd til å betale 9000,- i lån? Det må da være mye bedre å betale til seg selv? :klo:

Det er jo ikke det samme. I tillegg til å betjene et lån på 9000,- pr. måned må man betale felleskostnader/husleie og ha midler til å vedlikeholde boligen. I tillegg er det ikke sikkert ts har tenkt å bo i samme leilighet så lenge, er perspektivet kortsiktig vil det sannsynligvis lønne seg å leie.

Ts: Synes ikke prisen er så ille i forhold til beliggenhet og innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9000 i mnd for en ny toroms på 43 kvm, møblert og med strøm og internett inkludert? Spør du meg er det billig. Det er rett og slett så mye man må ut med for å bo sentralt i Oslo. Vi eier 41 kvm på Majorstua, og hadde nok tatt 10.000 hvis vi skulle leid ut, og da uten møbler, strøm og internett.

Vil anbefale deg å ta en titt på leieboliger på finn, så får du en ide om hva prisene ligger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Juliane. Jeg tror nok at dette er en rimelig leie, tatt i betraktning at "alt" er inkludert. Alternativt kan du jo regne på hva du må forvente å betale i kabel-tv, strøm og internett (og evt transport) med en rimeligere husleie. Sammenlikn med leiepriser ellers (sjekk, som Juliane foreslår, finn.no og utleiemegleren), så finner du nok raskt ut om det svarer seg.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke det samme. I tillegg til å betjene et lån på 9000,- pr. måned må man betale felleskostnader/husleie og ha midler til å vedlikeholde boligen. I tillegg er det ikke sikkert ts har tenkt å bo i samme leilighet så lenge, er perspektivet kortsiktig vil det sannsynligvis lønne seg å leie.

Ts: Synes ikke prisen er så ille i forhold til beliggenhet og innhold.

Enig i denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som flere andre sier; Dette er ikke dyrt, faktisk heller på den rimelige siden. I disse "strøm-tider" er det jo veldig behagelig å ha strøm inkludert også - med dagens priser blir dette fort tusenlapper hver måned selv for en liten leilighet. Så om du har råd til å betale 9 000, synes jeg dette er et greit tilbud.

Kjøpe selv er sikkert noe å tenke på, men i Oslo er det jo ikke mye du får kjøpt med månedlige utgifter på 9 000 - da kommer det jo også masse tilleggsutgifter på toppen av lånet. Du bør selvsagt også vite at du skal bo i Oslo en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj..skjønner nå at foreldrene mine leier ut billig.

De leier ut en kjellerleilighet på 50 kvm,i samme område, for 6000,- inkludert strøm.

Men den er umøblert.

Har du tittet på lapper i butikken ol? Flere eldere som leier ut i området der. De tar ikke all verdens for å ha noen boende, men de liker at noen er i huset.

For mine foreldres del har jeg anbefalt dem å ikke øke husleien om de vurderer det men heller få hjelp med snømåking og gressklipping...flere og flere eldere som tenker slik.

(vet f.eks. om en som leide ut kun til politistudenter/politi. De bodde rimelig mot at uniformen hang i vinduet og til "lufting" ute...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes ut som en helt fin pris! Iallefall så lenge du ikke vet om du skal bo i oslo eller ikke.

Det er dyrt å bo alene! Tror du skal lete godt for å finne noe så stort, velutstyrt og sentralt til samme prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...