Gå til innhold

Jobbmuligheter med lærerutdanning?


Hvitløk

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdigutdannet som allmennlærer i vår og går nå et ekstra år. Samtidig har jeg jobbet litt som vikar på en skole. Jeg har kommet frem til at jeg ikke er helt klar for å jobbe som lærer og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Orker ikke å starte på en ny utdanning nå etter fem år.

Så er det noen som vet om andre karrieremuligheter med allmennlærerutdanning? Har realfag som fordypning. Hører så mange si at man kan gjøre mye med en slik utdanning, men ingen kan gi meg konkrete eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme! Så.. dytt dytt

Anonym poster: 507c828ce58b88e85a2b1c9ddd6deb98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som allmennlærer er man ganske ubrukelig i de fleste andre yrker som krever høyere utdannelse.

Anonym poster: a0fe58ea9b320d1c43c7066f3b11862a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen flere erfaringer?

Anonym poster: bd8f4cdd3b40b524a2db26ece94a0c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg ble ferdigutdannet som allmennlærer i vår og går nå et ekstra år. Samtidig har jeg jobbet litt som vikar på en skole. Jeg har kommet frem til at jeg ikke er helt klar for å jobbe som lærer og lurer litt på hva jeg skal gjøre. Orker ikke å starte på en ny utdanning nå etter fem år.

Så er det noen som vet om andre karrieremuligheter med allmennlærerutdanning? Har realfag som fordypning. Hører så mange si at man kan gjøre mye med en slik utdanning, men ingen kan gi meg konkrete eksempler.

Bedre sent enn aldri? :fnise:

Som allmennlærer eller adjunkt med eller uten opprykk,

vil du kunne jobbe i NAV, i BUFETAT, i barneverntjenester, som tilsynsfører i kriminalomsorgen/barnevernet, i PU-boliger, i barnehager, i barnevernsinstitusjoner, i rusinstitusjoner, i institusjoner for enslige mindreårige asylsøkere, osv.

Stillinger du kan søke på er saksbehandling, miljøterapeut, pedagogisk leder, osv.

Anonymous poster hash: 2c812...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt jeg vet er at moren min påstår det er mange lærerutdannede på jobben hennes. Det er et IT-firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil man tjene likt som lærerutdanninga? Eller blir man lønnet etter jobbens-stilling?



Anonymous poster hash: 000e8...195
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vil man tjene likt som lærerutdanninga? Eller blir man lønnet etter jobbens-stilling?

Anonymous poster hash: 000e8...195

lønnet etter jobbens-stilling :)

Anonymous poster hash: 1a88a...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...