Gå til innhold

Kattemat...


Gjest Gjest_Sandra_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sandra_*

Kjøpte nettopp en pose kattemat på dyrebutikk for 350kr. Mannen bak kassen skrøt uhemmet over hvor bra akkurat den maten jeg hadde kjøpt var, og rakket ned på dagligvare-kattematen.

Hvorfor selges det kattemat i dagligvarebutikker, hvis den er så udugelig som han (og flere) på dyrebutikker skal ha det til...?

Det ville vel ikke blitt solgt kattemat i dagligvaren hvis den ikke var bra for katter, eller?

Jeg er skeptisk til First Price menneskemat, så da ville jeg nok ikke kjøpt First Price til kattene heller. Men Whiskas og sånne merker er vel bra?

Jeg kjenner noen som har en 14 år gammel katt, som alltid har spist både tørrfòr og bløtfòr fra dagligvarebutikker. Den har ikke hatt flere problemer enn andre katter, såvidt jeg vet.

Vil gjerne gjøre det beste for pus, men ser ikke helt grunnen til å betale 350kr for noe man kan få (mye?) billigere, og som er mer tilgjengelig. (Må kjøre et stykke til nærmeste dyrebutikk og den har korte åpningstider, mens nærmeste dagligvare ligger rett rundt hjørnet her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an å gi katten mat fra dagligvarebutikken, men det er med den som med alt annet av mat, dess billigere den er dess mer fyllmasse og mindre næring er det. Katten spiser mer av dette for å få i seg det den trenger og for de som da har dokasse inne så blir det desto mer rengjøring av den.

Fôret fra dyrebutikk/dyrlege (med noen unntak) har en helt annen næringssammensetning og katten vil trenge mindre av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...