Gå til innhold

Vurderer å skifte fôr


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Golden tispa mi går på Eukanuba. Jeg synes egentlig det har funka bra jeg, men nå synes jeg hun har begynt å skite så innmari. Store hauger jo! Fra en så liten valp!!! Minner meg om avføringa til den første hunden min da jeg prøvde henne på Hills...

Synes også hun er littegrann tynn, så tenker at hun kanskje ikke har optimalt opptak av fôret eller fôret er stappa fullt av masse crap??

så har lyst til å bytte fôr nå, men æsj... husker da jeg gjorde det på min eldste. Ble en lang jakt på det perfekte fôret, bytta jo først til Hills som ikke funka i det hele tatt!!!

Tips? er det nok grunner til å bytte fôr når bikkja bæsjer store ruker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lilleulv
Prøvd en ormekur først?

Hun fikk ormekur da hun var 3 mnd. Nå er hun 5 mnd. Skal hun har ormekur igjen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Linn_*
Synes også hun er littegrann tynn, så tenker at hun kanskje ikke har optimalt opptak av fôret eller fôret er stappa fullt av masse crap??

Du behøver vertfall ikke være redd for at eukanuba ikke er et bra for. Alle dyrebutikkfórene som selges i dag er av høy kvalitet, og eukanuba er så absolutt med i toppen.

Er det en valp det er snakk om? Hvor mye mat får hun til dagen? Er avføringen løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk ormekur da hun var 3 mnd. Nå er hun 5 mnd. Skal hun har ormekur igjen nå?

Normalt ikke, men hvis hun spiser avføring kan det være på sin plass likevel.

Bruker Eukanuba valpefor til lillemor her også. Foret er bra det, men det er ikke sikkert at hun nyttiggjør seg det så bra som hun burde. Dog hvis dette er noe som har endret seg nå nylig så ville jeg ikke automatisk trodd at det var foret hun har gått på i flere måneder som er årsaken. Ta en tur til dyrlegen du før du begynner med utprøving av nye fortyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Skal jeg gå til dyrlegen og si at hun bæsjer ganske mye?? :o tror de kommer til å anbefale meg å bytte fôr da, og helt sikkert til Hills hvis det er det de selger.

Jeg prøver ormekur i kveld, ser om det har noen virkning.

Hun får 1 fullt målebeger 3 ganger pr dag, men det pleier å ligge igjen litt.

Avføringen er kanskje litt i mykeste laget ja, men ikke direkte løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Du behøver vertfall ikke være redd for at eukanuba ikke er et bra for. Alle dyrebutikkfórene som selges i dag er av høy kvalitet, og eukanuba er så absolutt med i toppen.

Er det en valp det er snakk om? Hvor mye mat får hun til dagen? Er avføringen løs?

Jeg har også inntrykk av at Eukanuba er et bra fôr. Men f.eks. Hills som også skal være av høy kvalitet kan du få billig av meg. det fôret er så stappa fullt av alt mulig at bikkja mi bæsja omtrent på seg da jeg prøvde det på henne. Vet om mange som har samme erfaring med Hills.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mari_*
Jeg har også inntrykk av at Eukanuba er et bra fôr. Men f.eks. Hills som også skal være av høy kvalitet kan du få billig av meg. det fôret er så stappa fullt av alt mulig at bikkja mi bæsja omtrent på seg da jeg prøvde det på henne. Vet om mange som har samme erfaring med Hills.

Hills er også et bra fôrmerke. Men en hund må spise litt mer av dette for å dekke dagsbehover! :) Absolutt ingenting galt med dette, men det er ikke like konsentrert som f.eks. royal canin og precept. Marginale forskjeller, men på en stor hund utgjør det jo en forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mari_*
Skal jeg gå til dyrlegen og si at hun bæsjer ganske mye?? :o tror de kommer til å anbefale meg å bytte fôr da, og helt sikkert til Hills hvis det er det de selger.

Jeg prøver ormekur i kveld, ser om det har noen virkning.

Hun får 1 fullt målebeger 3 ganger pr dag, men det pleier å ligge igjen litt.

Avføringen er kanskje litt i mykeste laget ja, men ikke direkte løs.

Det er litt trist dette her me at dyrlegene har blitt storselgere av mat til hund og katt. De bruker de hvite frakkene til å "skremme" kundene til at hunden må bruke deres `fôrmerke for å bli bra...

Hvilken rase er hunden? 1 fult målebeger? = ca. 150g?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Det er litt trist dette her me at dyrlegene har blitt storselgere av mat til hund og katt. De bruker de hvite frakkene til å "skremme" kundene til at hunden må bruke deres `fôrmerke for å bli bra...

Hvilken rase er hunden? 1 fult målebeger? = ca. 150g?

Golden Retriever. Og ja, 150 gram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om det har skjedd "plutselig" at avføringen er annerledes - for isåfall tror jeg ikke det er foret som er årsaken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi selger Vom&hundemat i butikken der jeg jobber. Et kjempebra for som hjelper på både pels, hud og avføring. Er en egen pølse som heter valpefor. Har anbefalt dette foret til mange kunder og alle er kjempefornøyde. Eller så vil jeg jo også påpeke at selv om Eukanuba og Hills er gode merker på for, så betyr det ikke at det passer for alle hundemager. Eneste måten å finne utav dette er å prøve seg frem. Pro Plan og Royal Canin er også høykvalitetsprodukter. Viktig å lese på pakningen hvor mye valpen skal ha. varierer fra merke til merke der også.

http://www.vomoghundemat.no/index.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Spørsmålet er om det har skjedd "plutselig" at avføringen er annerledes - for isåfall tror jeg ikke det er foret som er årsaken..

Nei, det har vel ikke det. Har vært sånn i noen uker i hvert fall...

Ludvig sin mamma - min andre hund går på vom og hundemat. det funker kjempebra på henne!! :-D vi er veldig fornøyd. bortsett fra alt blodet og griset da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Hvorfor ikke prøve Norwegian Polar til valpen da? Det er jo ikke så griset som V&H og det kan brukes til valper.

Ikke dumt forslag! Jeg hadde hun andre min på NP en stund. Hun funka kjempebra på det, men gikk lei etter en stund og ville ikke ha det mer. i tillegg så lukta det hai i kjøleskapet til enhver tid... :/

har veldig sansen for å fôre med kjøttfôr jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Berit_*

Sverger til råforing jeg! Bruker Vom og Hundemat. Blir litt gris med blod og sånt, men det får en bare tåle...

Min har utrolig sensitiv mage, og legger sakte på seg, men råforet til Vom og Hundemat fungerer SUPERT! Aldri har den bikkja sett så bra ut og vært så full av energi!

Vom og Hundemat har og fått eget råfor til valper nå:) Har brukt valpeforet på min, men gått over til voksenforet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bruker vom og hundemat. Kjøper en blokk på 20 kg og deler opp i posjonspakker (i fryseposer) og i hiver i fryseren. Tar opp frokosten når hundene får mat på kvelden og tar opp "kveldsmaten" når dem får frokosten sin. Kjekt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordeauxen min gikk også på eukanuba til å begynne med og dreit noe helt sinnsykt. Har fått høre at eukanuba er kjent for det.

Men i motsetning til deg så har jeg bare bra erfaringer med Hills, så nå går begge mine på det :)

Ellers har jeg også bra erfaring med Pro plan og VoH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...