Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leser trådene for underholdningen, ikke for å søke opp stakkarane på Facebook. Jeg skjønner, etter å ha lest slike kommentarer at noen andre gjør det. Har man ikke andre ting man heller kan gjøre da?

Kanskje finne en annen "oversharer"? :)

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Har vell mere med at vi syntes det er drøyt at folk henger ut andre

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser trådene for underholdningen, ikke for å søke opp stakkarane på Facebook. Jeg skjønner, etter å ha lest slike kommentarer at noen andre gjør det. Har man ikke andre ting man heller kan gjøre da?

Kanskje finne en annen "oversharer"?:)

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Tåpelig svar!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere i oversharing? Jeg vil si at mange i denne tråden går langt over streken mht oversharing iallfall, da man lett kan finne mange av personene her om man vil. Det er bare å trykke på lenker, google tekst eller søke på navn.

Fortjener virkelig disse personene å bli hengt ut på denne måten? Bli latterliggjort? Jeg hadde iaf blitt kjempelei meg om jeg hadde funnet meg eller familien her.

Felles for de jeg - som et eksperiment - har funnet er at de virker som hyggelig, snille folk som er litt ivrige med statusoppdateringene/bildene sine. Finn i det minste noen "slemminger" om dere først skal henge ut noen....

Jeg leser trådene for underholdningen, ikke for å søke opp stakkarane på Facebook. Jeg skjønner, etter å ha lest slike kommentarer at noen andre gjør det. Har man ikke andre ting man heller kan gjøre da?

Kanskje finne en annen "oversharer"? :)

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Jeg leser den kun for underholdning jeg også, gidder ikke å google personene.

Jeg hadde selv ikke blitt såra om jeg hadde blitt nevnt her, hadde nok begynt å le, men skjønner at andre kan bli såret.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser den kun for underholdning jeg også, gidder ikke å google personene.

Jeg hadde selv ikke blitt såra om jeg hadde blitt nevnt her, hadde nok begynt å le, men skjønner at andre kan bli såret.

Enig.

Men på KG er folk ekstra følsomme:)

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om folk som deler vektnedgangen sin, veldig detaljert, på Facebook? Er det too much med oppdateringer i progresjon, nesten ukentlig, hauger med før og etter bilder, og nesten daglig selvskryt? Jeg er delt. På en side er det kjempekult at de har klart å snu livsstilen sin, det er en bragd, og det er forståelig at de er stolte. På den annen side, så syns jeg det kan bli litt i meste laget når hele livet deres på sosiale medier omhandler vekttap, sunnhet, kalorier og kilogram. Selv om det er forståelig at man kan bli litt nyfrelst og opptatt av sunnhet, og ønsker å dele dette, spesielt når man opplever mestring, så hender det jeg blir litt lei av noen av slankerne på vennelista mi.

Anonymous poster hash: e1adb...580

Jeg har ingen slike, men jeg er forsåvidt enig i begge sider av det du skriver. Den 3. biten er at det fungerer som en god motivasjon for dem selv å vite at "verden følger med". Det er ikke så lett å legge seg på soafen og innrømme nederlag da. Hvis de bruker det på denne måten har det jo faktisk noe for seg og er sånnsett innenfor synes jeg.

Ellers så kunne kanskje temaet vært skilt ut i en annen tråd om du vil ha flere svar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt 1 år med mammapermisjon-oppdateringer, av typen kosemose "lilleprins Liam Axelius fikk smake eple i dag og det var stor stas! *fire bilder av baby, sikkel og en eplebåt*". Fire-fem (!) oppdateringer om dagen med slikt surr som KUN er gøy for mor og far.

Nå er lilleprins Liam Axelius i barnehage, og mamma sitter hjemme (langtidsykemeldt) og oppdaterer facebook med like stor iver. "Deilig med en kopp te!", "koselig med rusletur rundt blokka", "gleder med til å se mammas lille prinsegullklump igjen♥♥".

På høyden var/er det syv (!!!) oppdateringer OM DAGEN.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva legger dere i oversharing? Jeg vil si at mange i denne tråden går langt over streken mht oversharing iallfall, da man lett kan finne mange av personene her om man vil. Det er bare å trykke på lenker, google tekst eller søke på navn.

Fortjener virkelig disse personene å bli hengt ut på denne måten? Bli latterliggjort? Jeg hadde iaf blitt kjempelei meg om jeg hadde funnet meg eller familien her.

Felles for de jeg - som et eksperiment - har funnet er at de virker som hyggelig, snille folk som er litt ivrige med statusoppdateringene/bildene sine. Finn i det minste noen "slemminger" om dere først skal henge ut noen....

Herregud, å prøve å finne disse menneskene har aldri falt meg inn engang. Prøvde nå, for moro skyld, men fant ingenting. Du må enten ha litt peiling eller legge en del jobb i å finne fram til det, da? Kanskje det er du som har et problem? ;)

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, å prøve å finne disse menneskene har aldri falt meg inn engang. Prøvde nå, for moro skyld, men fant ingenting. Du må enten ha litt peiling eller legge en del jobb i å finne fram til det, da? Kanskje det er du som har et problem? ;)

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Nettopp! Det sier mer om de som søker det opp.

Finn på noe annet bedre å gjøre, sier nå jeg :fnise:

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Det sier mer om de som søker det opp.

Finn på noe annet bedre å gjøre, sier nå jeg :fnise:

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Dette er så utrolig dårlig unnskyldning...innrøm heller man har gjort enn feil enn å slenge dritt om de som avslørte feilen. Ærlig talt

Anonymous poster hash: f3620...6e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er så utrolig dårlig unnskyldning...innrøm heller man har gjort enn feil enn å slenge dritt om de som avslørte feilen. Ærlig talt

Anonymous poster hash: f3620...6e2

Jeg skal ikke innrømme noe, for jeg har aldri lagt en link på denne tråden.

De fleste som "henges" ut i denne tråden har uansett en åpen profil, eller over 1000 "venner" at det kommenteres her gjør vel ikke noe fra eller til.

De har uansett gjort seg synlige ved å oppdatere statusene sine på fjaseboka. Det er heller ikke å slenge dritt når man ber de som er så ivrige etter å søke opp disse stakkarene om å ro ned eller finne på noe annet å gjøre. Slik jeg har lest er det "vaktbikkjene" som er verst til å slenge dritt og da holdt det heller ikke at vedkommende ba om unnskyldning og i tillegg ba mod om å fjerne linken.

Heldigvis er det fredda! Mere tid til å drive med detektivarbeid for enkelte her inne :fnise:

Anonymous poster hash: 6e253...16c

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fremstår som særdeles usympatisk.

Så du synes det er greit at folk blir hengt ut på KG med klikkbare lenker inn til egen profil og familiemedlemmer eller at registrert navn på Facebook blir oppgitt? Det er OK? Og de som reagarer på dette, er "de som er verst og slenger dritt"?

Og hvem ba om unnskyldning, sier du?

De fleste som "henges" ut i denne tråden har uansett en åpen profil, eller over 1000 "venner" at det kommenteres her gjør vel ikke noe fra eller til.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Hvordan vet du at de fleste har åpen profil og over 1000 venner?

Ryddet for personangrep.

Niennas, mod.

Endret av Niennas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du synes det er greit at folk blir hengt ut på KG med klikkbare lenker inn til egen profil og familiemedlemmer eller at registrert navn på Facebook blir oppgitt? Det er OK? Og de som reagarer på dette, er "de som er verst og slenger dritt"?

- Jeg har ikke skrevet noe om at jeg syns det er greit med linker. Det det startet med var at det var lett for KG-detektivene å spore opp vedkommende. Da kommenterte jeg om folk virkelig ikke har noe bedre å gjøre enn å søke opp de som blir nevnt her.

Og hvem ba om unnskyldning, sier du?

AB-bruker ba faktisk om unnskyldning, men den ble nok fjernet av moddene grunnet avsporing av tråden. Noe denne også blir etter hvert. Men det var likevel ikke nok for KG-detektivene. Det kom likevel kritikk på kritikk, enda innleggene ble slettet kort tid etter det ble gjort oppmerksom på det.

Hvordan vet du at de fleste har åpen profil og over 1000 venner?

Jeg har fulgt denne tråden lenge, og de fleste innleggene omhandler personlige statuser som blir sett av flere hundre eller 1000 "venner" på facebook. Hvis du leser bakover i tråden, så starter enkelte av innleggene med at vedkommende har en åpen profil.

Anonymous poster hash: 6e253...16c

Endret av Niennas
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversharing etter min mening:

A:Goosemose Niklas går uten bleie idag!

B: Lykke til!

A: Nei, det gikk ikke bra...:(

Leser også denne tråden for underholdningens skyld. Har ingen intensjoner om å prøve å søke opp noe av dette. Da synes jeg underholdningen går mer over i skadefro snoking.

Skulle ønske jeg kunne hatt guts nok til å si i fra til dem som popper opp på min facebook om at hei! Dette er oversharing.. Men de få gangene jeg har lagt inn en kommentar, blir innlegget slettet, så er det på an igjen neste dag.. Typisk er disse : enkelte mennesker altså! Helt utrolig at det går an! Jeg som er så omsorgsfull og bare ønsker det beste for alle - nei du! Dette fortjente jeg ikke !!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes alt som handler om avføring er oversharing...har hatt noen a la disse i dag:

"SÅ stolt over XXX som har hatt sin første bleiefrie dag i barnehagen i dag <3 <3 <3 "

Og MASSE likes, selvfølgelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alt som handler om avføring er oversharing...har hatt noen a la disse i dag:

"SÅ stolt over XXX som har hatt sin første bleiefrie dag i barnehagen i dag <3 <3 <3 "

Og MASSE likes, selvfølgelig.

Jeg fatter ikke hva som gjør denslags hverdagslige ting verdt å dele med alle nære og fjerne venner på Facebook. Alle unger slutter med bleie før eller siden, liksom. Deler man når de blir 12-13 og får sin første mens også, liksom?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hva som gjør denslags hverdagslige ting verdt å dele med alle nære og fjerne venner på Facebook. Alle unger slutter med bleie før eller siden, liksom. Deler man når de blir 12-13 og får sin første mens også, liksom?

Anonymous poster hash: 9535f...a69

Synes jeg ser det!

"Trine har endelig blitt kvinne og fått sin første mens idag. Mamma er så stolt!!"

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg ser det!

"Trine har endelig blitt kvinne og fått sin første mens idag. Mamma er så stolt!!"

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

og "Vått laken i morges, Ole har endelig hatt sin første våte drøm! :hjerte::hjerte::hjerte: "

:fnise:

Anonymous poster hash: 9535f...a69

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...