Gå til innhold

Giftering, forlovelsring, alliansering


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det blir mye ringer dette. Først forlovelsesring, så giftering og deretter alliansering i morgengave.

Hva har dere?



Anonymous poster hash: b07bd...f98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har forlovelsesring, så fikk jeg ny forlovelsesring i julegave. Så skal vi kjøpe nye ringer til gifteringer. Men i morgengave har jeg sagt at jeg heller vil ha et halskjede eller øredobber eller no slikt. Må ikke få en ring i morgengave. :)

Anonymous poster hash: 69e90...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre ringer. Jeg elsker alle sammen. Jeg har hvertfall rikelig med diamanter nå. De er ikke kjempe store altså. Jeg er ikke glad i for prangende smykker.

Min mann er svært flink til å kjøpe smykker. Så det var kun alliansering og perleøredobber jeg manglet. Jeg føler meg ikke helt på "perlestadiet" enda ;)

TS



Anonymous poster hash: b07bd...f98
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ensteins diamantring som forlovelsesring, og vi har ikke gifteringer :) Går ikke med noen av ringene til hverdags.



Anonymous poster hash: 53276...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alliansering med en stein da vi forlovet oss. Denne skal få en stein til når vi gifter oss, og steiner for hvert av barna våre. Vi skal ikke ha flere ringer! :) Jeg har mer enn nok av gullringer fra før.



Anonymous poster hash: b5efa...c41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Én ring, giftering som er helt enkel og uten steiner. Det er det jeg liker.



Anonymous poster hash: 850c4...6de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlovelsesring er giftering. Alliansering er poengløst... Så, en ring :)



Anonymous poster hash: 298ff...9b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, er det sånn folk holder på nå til dags? :P Hva skjedde med å sette på seg enkle gullringer når man forlovet seg og bruke disse videre som gifteringer?



Anonymous poster hash: e18ef...b6a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg bare har en vanlig helt enkelt giftering. Forlovelsesringer brukte vi ikke, og i morgengave gav vi hverandre opplevelser (ikke forhåndsavtalt, det var bare tilfeldigvis det vi hadde valgt begge to).

Anonymous poster hash: e1b05...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av etiske grunner har vi bare kjøpt gifteringer, og dem kjøpte vi brukt og fikk smeltet om.

Forstår ikke helt hvordan man kan forsvare innkjøp av en rekke ringer med diamanter og diverse fordi man gifter seg. Bruker dere alle sammen?



Anonymous poster hash: e80a5...835
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av etiske grunner har vi bare kjøpt gifteringer, og dem kjøpte vi brukt og fikk smeltet om.

Forstår ikke helt hvordan man kan forsvare innkjøp av en rekke ringer med diamanter og diverse fordi man gifter seg. Bruker dere alle sammen?

Anonymous poster hash: e80a5...835

Så smykker er uetisk, mener du? Har du noen forklaringer på hvorfor?

(Jeg kan fint forstå både "unødvendig" og "bortkastede penger", men uetisk synes jeg var en ganske sterk betegnelse.)

Anonymous poster hash: a87d9...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smykker er uetisk, mener du? Har du noen forklaringer på hvorfor?

(Jeg kan fint forstå både "unødvendig" og "bortkastede penger", men uetisk synes jeg var en ganske sterk betegnelse.)

Anonymous poster hash: a87d9...91d

Utvinning av gull og diamanter er noen av de skitneste industriene i verden.

Anonymous poster hash: 4bfc5...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forlovelsesring med en "stor" senterdiamant og noen mindre rundt og på siden. Når vi gifter oss kombineres den med weddingband (en tynn ring med små diamanter rundt)

Han kommer til å bruke samme ring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smykker er uetisk, mener du? Har du noen forklaringer på hvorfor?

(Jeg kan fint forstå både "unødvendig" og "bortkastede penger", men uetisk synes jeg var en ganske sterk betegnelse.)

Anonymous poster hash: a87d9...91d

Utvinning av gull og diamanter er noen av de skitneste industriene i verden.

Anonymous poster hash: 4bfc5...f47

Det hun sa.

Ikke bare er det en haug med menneskekonflikter i form av barnearbeid, krig og farlige arbeidsforhold forbundet med utvinning av edle metaller og juveler, det er også en enorm miljøbelastning.

Det eneste nogenlunde etiske alternativet man har, er perler. Produksjonen av perler er langt mindre problematisk, men i ringform må jo også perlene festes på noe. Eller så kan man kjøpe brukt.

Anonymous poster hash: e80a5...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk alliansering da vi fikk barn:) Har forlovelsesring, men tror vi kjøper giftering også, jeg vil ha en helt enkel slik som min forlovede har! Han bruker samme ringen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av etiske grunner har vi bare kjøpt gifteringer, og dem kjøpte vi brukt og fikk smeltet om.

Forstår ikke helt hvordan man kan forsvare innkjøp av en rekke ringer med diamanter og diverse fordi man gifter seg. Bruker dere alle sammen?

Anonymous poster hash: e80a5...835

Jeg kommer til å bruke min forlovelsesring etter vi har byttet til gifteringer. Nå er det bare jeg som går med ring. Og vi vil ha nye når vi gifter oss. Jeg har en gullring med noe mønster og en diamantring. Vi vil ikke ha en enkel gullring da det ikke er noen av oss. Vi vil heller ha noe som er tofarget og tenker kanskje å ha et annet metall enn rent gull.

Vi tenkte tanken å smelte om noen ringer jeg har men verdien på gull er så lav nå at det ikke gjorde noe forskjell (ringene hadde kanskje blitt 400 kr billigere) Da beholder jeg heller mine og heller bruker forlovelsesringen på den andre hånden.

Så jeg greier fint å forsvare at vi kjøper nye ringer til bryllupsdagen vår

Anonymous poster hash: 69e90...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...