Gå til innhold

Etter bryllupet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var tiden etter bryllupet? Her er det veldig mye å gjøre; rydding, organisering osv. Altså kjapt tilbake til hverdagen. Gikk på rosa sky/adrenalin de første dagene, men har gått på en liten smell nå. Litt skuffet over mangel mannens manglende engasjement i opprydning og hvetebrødsdager...

Anonymous poster hash: 32f87...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daenerys

Var veldig sliten i etterkant. Jeg holder samtidig på med en mastergrad, og det ble alt for mye de siste ukene før bryllupet, så jeg gikk på en liten smell.

Hverdagen kom fort tilbake igjen, heldigvis, men vi er nok litt ekstra lykkelige for tiden :) Rydding og slikt tar man når man har tid til det, stresser ikke, men gleder meg til å kaste en del bryllupsting jeg ikke har behov for lengre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett tilbake til hverdagen, men vi svevde jo litt på "rosa skyer" i noen dager. ;) Men på mandag var det tilbake til jobb, og ettersom jeg jobber i en annen by måtte jeg reise og vi så ikke hverandre før helga etter igjen. Vi var egentlig litt triste begge over at det plutselig var over, for vi hadde det så utrolig gøy i bryllupet vårt, og det gikk altfor fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen kom så brått, at jeg fikk på en måte en sorgfølelse. Vi fikk ikke tid til å være nygifte. Satser på å ta det igjen snart. Men jeg var veldig trist en stund.

Jeg forstår hvorfor noen brudepar drar rett på bryllupsreise!



Anonymous poster hash: e30b1...99e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss en torsdag, var på helgetur fra fredag-søndag, og så på jobb mandag. Skulle gjerne vært borte 2-3 uker, men det hadde vi verken tid eller råd til den gang.

Ett år etterpå reiste vi på en 5 uker lang tur. Tror den turen hadde vært en fin start på ekteskapet. Så jeg ville absolutt valgt bryllupsreise over bryllupsfest (vi hadde desverre ikke råd til noen av delene).

Anonymous poster hash: 68240...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med oss gikk det fint. Vår nærmeste familie ryddet på eget initiativ sammen presangene vi fikk etter at vi hadde forlatt selskapslokalet. Vi reiste på bryllupsreise ganske raskt etter bryllupet da de var presang fra svigers. Vi hadde bryllupet på ene kanten av landet (der jeg kommer fra) selv om vi bodde på den andre kanten av landet. Andre personer som er nær oss i slekta kjørte presangene for oss til vår kant av landet etter bryllupet. :) Så vi har vært heldige med det. :)



Anonymous poster hash: 9e1be...a29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er jo like nygifte om man reiser bort eller om man er rett tilbake på jobb etter ett bryllup. Tror enkelte legger litt mye i dette med å være nygifte og hva det innebærer. Det er jo ingenting som endrer seg følelsesmessig av å bli gift, det skjer jo ikke noe spektakulært som må "bearbeides" med en gang man har sagt ja. Det viktige er at man har resten av livet sammen.

Anonymous poster hash: 24a9a...485

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så glad for valget vi har gjort, å ha bryllup og bryllupsreise samtidig!! :) Og at vi har andre til å ordne myyyye av det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Vi dro egentlig rett på bryllupsreise. Dro mandags morgen. Var veldig deilig å dra bort og bare ha hverandre å ta vare på. Når vi var tilbake var vi også flinke til og ta vare på hverandre. Mannen her i huset er generelt veldig flink til å hjelpe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo like nygifte om man reiser bort eller om man er rett tilbake på jobb etter ett bryllup. Tror enkelte legger litt mye i dette med å være nygifte og hva det innebærer. Det er jo ingenting som endrer seg følelsesmessig av å bli gift, det skjer jo ikke noe spektakulært som må "bearbeides" med en gang man har sagt ja. Det viktige er at man har resten av livet sammen.

Anonymous poster hash: 24a9a...485

Tja... Mannen min overrasket meg veldig (positivt!) under bryllupet, både i form av alt han gjorde, og i talen sin. Så vi ble litt nyforelskede den dagen, og det varte jo. Det hadde vært greit å kunne nyte den følelsen litt i fred og ro. Samtidig satt vi igjen med mange flotte inntrykk som vi helst skulle fått tid til å fordøye uten å haste videre i hverdagen. Så jeg syns det er veldig leit at vi ikke hadde tid til å reise på bryllupsreise, for å forlenge følelsen av å være nygift og bare fokusere på hverandre etter alt maset med planlegging.

Det er jo ingen krise akkurat, men kan man reise bort vil jeg absolutt anbefale det! I det minste ha en langhelg sammen. Vi hadde ikke det en gang, og jeg reiste bort og vi måtte ta nyforelska-praten på telefon hver kveld. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen kom så brått, at jeg fikk på en måte en sorgfølelse. Vi fikk ikke tid til å være nygifte. Satser på å ta det igjen snart. Men jeg var veldig trist en stund.

Jeg forstår hvorfor noen brudepar drar rett på bryllupsreise!

Anonymous poster hash: e30b1...99e

Hæ? Er det ikke det som er det vanlige, å reise rett på bryllupsreise? Har kanskje hørt om et par stk som ikke har gjort det, men det har liksom vært unntaket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det ikke det som er det vanlige, å reise rett på bryllupsreise? Har kanskje hørt om et par stk som ikke har gjort det, men det har liksom vært unntaket...

Mange som ikke gjør det, noen venter måndeder, optil noen år faktisk.. Da kaller ikke jeg det bryllupseise, men det er jo opp til hver enkelt. Håper vi får reist noen dager etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det ikke det som er det vanlige, å reise rett på bryllupsreise? Har kanskje hørt om et par stk som ikke har gjort det, men det har liksom vært unntaket...

Er ikke alle som har mulighet til å ta seg fri rett etter bryllupet da. Vi skal ikke det. Tar heller en tur etter sommeren

Anonymous poster hash: f609c...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ? Er det ikke det som er det vanlige, å reise rett på bryllupsreise? Har kanskje hørt om et par stk som ikke har gjort det, men det har liksom vært unntaket...

Vi skal ikke på noe tur :) Jeg synes mange av bryllupene med disse bryllupsreisene er så standardiserte. Alle gjør akkurat det samme. Har ikke noe behov for å reise på noe bryllupsreise, har ikke tenkt tanken en gang.

Anonymous poster hash: 24a9a...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke på noe tur :) Jeg synes mange av bryllupene med disse bryllupsreisene er så standardiserte. Alle gjør akkurat det samme. Har ikke noe behov for å reise på noe bryllupsreise, har ikke tenkt tanken en gang.

Anonymous poster hash: 24a9a...485

Vi vurderer å ta en "bryllupsreise" året etter som sykkelferie i Norge. Ikke ta no kjempedyr tur til ett eller annet land.

Anonymous poster hash: f609c...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderer å ta en "bryllupsreise" året etter som sykkelferie i Norge. Ikke ta no kjempedyr tur til ett eller annet land.

Anonymous poster hash: f609c...20e

Gøy at noen velger litt annerledes! Dette kan jeg godt si OiI til på en positiv måte. Cruise og bryllupsreise til Asia derimot begynner å bli temmelig oppbrukt..

Anonymous poster hash: 24a9a...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi hadde festen på et hotell, så vi gjorde ikke annet dagen etterpå enn å spise frokost og betale.

Hadde en uke ferie hjemme rett etter bryllupet. Det var veldig deilig :) Etter en måneds tid til dro vi på 2 ukers bryllupsreise. Vi hadde ikke landet fra den rosa skyen da, men nå 3 måneder etter bryllupet har hverdagen blitt som før igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy at noen velger litt annerledes! Dette kan jeg godt si OiI til på en positiv måte. Cruise og bryllupsreise til Asia derimot begynner å bli temmelig oppbrukt..

Anonymous poster hash: 24a9a...485

Er det vi tenker og. Også er det noe vi begge har lyst til. Vi tenker enten samme året eller året etter. Kommer an på hvordan det går med ferie og slikt. Føler ikke jeg har no must å dra bort med mannen min rett etter dagen. Vi gifter oss på en helligdagshelg så har to dager å slappe av på. Har mange år etter å ha tid til oss. Må ikke ha en slik tid rett etter men det er meg og min mening da :)

Anonymous poster hash: f609c...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Er det ikke det som er det vanlige, å reise rett på bryllupsreise? Har kanskje hørt om et par stk som ikke har gjort det, men det har liksom vært unntaket...

Det er ikke alle som har en livssituasjon, der det passer. Det kan være sykdom, økonomi, barn osv osv. Men det forstår du når du blir litt eldre.

Anonymous poster hash: e30b1...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en uke fri etter bryllupet. Hadde ikke mulighet til å reise bort, men koste oss med hverandre og fant på ting i nærområdet. Er veldig glad for at vi fikk litt tid før hverdagen innhentet oss igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...