Gå til innhold

Brudekjole på nett? Ikke gjør det!


Badehette

Anbefalte innlegg

Etter å ha prøvd rundt 10 forskjellige brudekjoler i to forskjellige salonger fant jeg en fasong og kjole jeg elsket. Ettersom jeg er student og prøver å spare inn der jeg kan, så jeg etter en liknende kjole på nettet. På eBay (http://www.ebay.com/...984.m1436.l2648) fant jeg drømmekjolen, og jeg bokstavelig talt drømte om den.
Etter å ha vurdert frem og tilbake, og sett mye positivt på nettet hva folk har sagt om kjøp av kjole på eBay bestemte jeg meg for å kjøpe. Målene ble tatt av en skredder.

Tre måneder senere kom kjolen endelig i posten. Jeg var nervøs og redd for at den skulle være helt gul, i billig, stivt stoff eller flekkete. Da jeg åpnet pakken så kjolen veldig grei ut; Fargen var finere enn jeg hadde trodd, og alt i alt så det ut som en pen brudekjole. Da jeg tok den på meg, ble inntrykket litt annerledes. Kjolen var alt for stor og stoffet var mye mattere enn jeg ønsket. Men det verste må være dekorasjonen.

Untitled-1.pdf

Kjolen er alt for stor og henger på meg. I tillegg er stoffet noe helt annet enn kjolen i annonsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en grunn til at de selger brudekjolen så billig.



Anonymous poster hash: ad172...0b0
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ja du har rett... Beklager, men den så litt stusselig ut siden skjørtet bare henger der som en sekk... Enig at kjolen var fin på bildet. Prøvd med underskjørt med sånn ring som gir kjolen volum nederst på skjørtet? Håper du har tid til å finne en ny hvis du føler den ble helt feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit!

Det et vel derfor man aldri skal kjøpe på nett... Du vet faktisk ikke hva du får. I noen tilfeller kan man ha flaks, mens her var du uheldig.

Generelt frarådes nettkjøp av brudekjole på alle kanter.

Håper det ordner seg!

Anonymous poster hash: da90b...1ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke de så ut som samme kjole. Bare en billig og dårlig kopi, men henger meg på Melatonin sitt forslag. Prøv med et skjørt under som gir litt mer volum. Kanskje det blir noe bedre.

Lykke til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi ja du har rett... Beklager, men den så litt stusselig ut siden skjørtet bare henger der som en sekk... Enig at kjolen var fin på bildet. Prøvd med underskjørt med sånn ring som gir kjolen volum nederst på skjørtet? Håper du har tid til å finne en ny hvis du føler den ble helt feil..

Jeg kan prøve det. Moren min har underskjørtet sitt fra hennes bryllup som hun har sagt jeg kan få :)

Heldigvis gifter jeg meg ikke før om ett år, så har god tid til å finne en ny kjole!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff. Kanskje det er mulig å gjøre noe med blomstene også?

Ellers er finn.no et godt alternativ. Jeg gjorde et kjempe kupp der!



Anonymous poster hash: 94fae...d29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Kanskje det er mulig å gjøre noe med blomstene også?

Ellers er finn.no et godt alternativ. Jeg gjorde et kjempe kupp der!

Anonymous poster hash: 94fae...d29

Har tenkt å snakke med en i familien som er skredder om hun kan sy den om. Forhåpentlig vis går det an å ta bort de stygge stoffblomstene uten at det vil etterlate alt for stygge merker.

Tittet litt på finn før jeg kjøpte på eBay, men var ingen som falt i smak. Nå er jeg ekstremt kresen også. Bare det å velge hva jeg skal ha på meg om morgenen et et eget prosjekt for meg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg syns det er en dårlig holdning at folk syns det er helt ok å bevisst utnytte salongenes tid og kunnskap, når planen er å kjøpe kjole på nett.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få sagt at jeg syns det er en dårlig holdning at folk syns det er helt ok å bevisst utnytte salongenes tid og kunnskap, når planen er å kjøpe kjole på nett.

Vet du hva som fikk meg til å kjøpe utenfor salong? Den elendige behandlingen jeg fikk i salongen! Møkka dame, rett og slett. Overlegen og blærete, og hadde nok av stikk til meg.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som fikk meg til å kjøpe utenfor salong? Den elendige behandlingen jeg fikk i salongen! Møkka dame, rett og slett. Overlegen og blærete, og hadde nok av stikk til meg.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Helt ok å oppsøke salong dersom man er åpen for å kjøpe der. Også lov å ombestemme seg. :)

TS fant drømmekjolen i butikk, men bestilte på nett fordi hun var student og ville spare penger. Det står i hovedinnlegget.

Endret av Chloe-
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjorde det fordi du var student og ville spare penger. Det står i ditt eget hovedinnlegg.

Hvilket hovedinnlegg? Jeg er ikke TS, om det var det du trodde? Slik du oppfører deg, skulle jeg minst tro du var hun horrible brudesalongdama som skremte meg vekk for flere år siden.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket hovedinnlegg? Jeg er ikke TS, om det var det du trodde? Slik du oppfører deg, skulle jeg minst tro du var hun horrible brudesalongdama som skremte meg vekk for flere år siden.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Holdt på å redigere, men så ringte telefonen. Les nå.

Men takk du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en kopi av en Mori Lee-kjole, til en tiendedel av prisen for originalkjolen, og annonsen bruker ulovlig originalbildene av kjolen. Den annonsen kunne like gjerne hatt et neonbanner hvor det sto "sweatshop-drit".

Det er bra at slike poster kommer av og til for å øke bevisstheten omkring kopiindustrien, men jeg ville vært mer overrasket om kjolen du fikk var helt OK.



Anonymous poster hash: f4035...c21
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kopi av en Mori Lee-kjole, til en tiendedel av prisen for originalkjolen, og annonsen bruker ulovlig originalbildene av kjolen. Den annonsen kunne like gjerne hatt et neonbanner hvor det sto "sweatshop-drit".

Det er bra at slike poster kommer av og til for å øke bevisstheten omkring kopiindustrien, men jeg ville vært mer overrasket om kjolen du fikk var helt OK.

Anonymous poster hash: f4035...c21

This.

Man vet jo at man kjøper fake med mindre man bruker en ordentlig (nett)salong.

Anbefaler alle å sjekke ut bridalbeware.com - en webside sponset av britiske næringslivsorganisasjoner for økt fokus på den skitne delen av budekjoleindustrien.

Endret av Chloe-
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

This.

Man vet jo at man kjøper fake med mindre man bruker en ordentlig (nett)salong.

Anbefaler alle å sjekke ut bridalbeware.com - en webside sponset av britiske næringslivsorganisasjoner for økt fokus på den skitne delen av budekjoleindustrien.

Finn.no

:)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finn.no

:)

Anonymous poster hash: 7e368...040

Finn.no med egne fotografier er tryggere ja. :tommelopp:

Men det endrer ikke det faktum at man ikke bør benytte seg av salong dersom man allerede har bestemt å kjøpe på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn.no med egne fotografier er tryggere ja. :tommelopp:

Men det endrer ikke det faktum at man ikke bør benytte seg av salong dersom man allerede har bestemt å kjøpe på nett.

Hvor kommer denne salongbeundringen fra? Som nevnt er min erfaring at salongene kan ryke og reise. De gjør ikke noe annet enn å få folk til å føle seg ca en millimeter høye. Rakker ned på alle som ikke passerer akkurat inn i deres snevre oppfatting om brud/bryllup. Noen skikkelig ufyselige damer, tilsier min erfaring.

Anonymous poster hash: 7e368...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kommer denne salongbeundringen fra? Som nevnt er min erfaring at salongene kan ryke og reise. De gjør ikke noe annet enn å få folk til å føle seg ca en millimeter høye. Rakker ned på alle som ikke passerer akkurat inn i deres snevre oppfatting om brud/bryllup. Noen skikkelig ufyselige damer, tilsier min erfaring.

Anonymous poster hash: 7e368...040

Da dropper du bare å gå i salong. Ingen tvang!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...